צילום: יונתן סינדל / פלאש 90

הליכוד במתקפה על גנץ: "הוא הסית אתמול נגד נתניהו"

נציגי הליכוד בתקפה על יו"ר חוסן לישראל • ארדן: "גנץ צבוע וחסר ניסיון, החברה שהקים פשטה רגל" • ישראל כץ: "מכיר את גנץ מילדות, איש שמאל מובהק" • ואמסלם הזכיר לגנץ את מסיבת הפרידה שעלתה למשלם המיסים 600 אלף שקל

בכירי הליכוד יוצאים היום במתקפה חריפה נגד הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ שהשיק אתמול את מפלגת 'חוסן לישראל' בראשותו. הרקע למתקפה היא הצהרתו על התמודדות לראש הממשלה תוך שהוא משווה את משפחת נתניהו למשפחת מלוכה. גם החבירה לפורש הליכוד, בוגי יעלון, מרתיחה את הליכודניקים.

השר לביטחון פנים גלעד ארדן אמר כי, "האריזה והמלל, הכל היה ארוז די נחמד, אבל כשאתה צולל לתוכן היה פה אוסף של קלישאות, שחלקן סותרות אחת את השנייה. לומר חתירה לשלום וירושלים מאוחדת, זה גם מה שאנחנו עומדים עליו היום". לדבריו, "גנץ אדם צבוע וחסר ניסיון, הוא שחרר אוסף של קלישאות סותרות".

בהתייחס לאמירתו של גנץ כי "אין מלך בישראל", אמר השר כי "הוא רומז על נתניהו ורעייתו. אני חושב שזו הייתה אמירה מכוערת, הוא מנסה לעשות דה-לגיטימציה לראש הממשלה. הוא צבוע, כי הוא חי עשרות שנים במשטר צבאי שבו הוא נותן פקודות. הוא הקים מפלגת לא דמוקרטית שבה הוא קובע הכל. רה"מ, לעומת זאת, נבחר על ידי האזרחים".

עוד הוסיף ארדן בראיון ל'רדיו 103 כי "הוא מדבר על 'מדינה מופלאה'. אז לא מגיע קרדיט לנתניהו? מצד שני, הוא מתאר כישלון בכל תחומי החיים במדינה. אתה השתחררת לפני כמה שנים והחברה שהקמת 'המימד החמישי' פשטה רגל. הוא לא הוכיח עדיין שום דבר, אין לו ניסיון בכנסת או בממשלה".

את דבריו חתם באומרו כי "אפשר ללמוד הרבה על תקופתו כרמטכ"ל על ההיבט הביטחוני. הוא לא היה רמטכ"ל טוב, אני הייתי חבר קבינט בצוק איתן. היציאה למערכת המנהרות הייתה למרות עמדת גנץ ולא בזכותו. הוא ובוגי עשו הכל כדי להפסיק את המבצע. אפשר לקרוא הכל בדוח מבקר המדינה, שהוא הכוכב המרכזי שלו. אני לא רואה פה איזו בשורה שיכולה לשנות את המציאות".

בראיון ל'רשת 13' הוסיף ארדן כי "הוא מדבר על אחדות? הוא הסית אתמול נגד בימין נתניהו כי עשרים פעם ולא במקרה הוא שתל את המילים מלך, מלוכה, ממלכת צרפת. היחיד שעד כה מלך בצורה של פקודות זה הוא, הוא עשרות שנים היה בצבא נתן פקודות, עוד לא הוכיח את עצמו דקה אחת שהוא יכול להיבחר". עוד הוסיף כי, "האזרחים לא מטומטמים, הם הולכים כל ארבעה שנים לקלפי כי מישהו מכריח אותם להצביע נתניהו? הוא משקר ומסית, הוא אומר לאזרחים כאילו יש כאן איזה זוג מלכותי שהשתלט על חייהם".

בכיר הליכוד ישראל כץ, שר התחבורה הצטרף למתקפה על בני גץ ואמר בראיון ל'רשת ב' כי "בני גנץ ואני נולדנו וגדלנו באותו מושב, כפר אחים, כבנים להורים ניצולי שואה, אני מכיר את בני גנץ ואת משפחתו מילדות והם אנשי שמאל מובהקים, לא רק שמאל מדיני אלא גם שמאל כלכלי. כך זה היה וכך זה נשאר.

כץ סיפר כי "ההורים שלי היו בליכוד כנגד אותו ממסד שהוריו של בני הובילו והיו חלק ממנו. אנשים לא משתנים אחרי גיל חמישים, אני מכיר את דעותיו ודעותיו במשך כל השנים, אדם הוא תבנית נוף מולדתו. הוא גדל בממסד השמאל ושם הוא נמצא".

לשאלה על יעלון, צבי האוזר ויועז הנדל שנמצאים ברשימה המאוחד הגיב כץ, "כרגע רוב הציבור הוא ימני לכן יש אינטרס להציג את הדברים ככה, שום תחפושת ושום הוספת קישוטים זמניים ברשימה, לא תשנה את העובדה הזאת. מי שרוצה בשלטון הימין ונתניהו ראש ממשלה יצביע לליכוד.

השר לשעבר, גדעון סער, התייחס גם הוא לנאומו של יו"ר חוסן לישראל בני גנץ. לדבריו, "אני מכבד אדם כמו בני גנץ שעשה שירות ארוך שנים במדים, ומזכיר שתמיד יש ממשלה אחראית מעל הדרג הצבאי. אני מתכוון לזה שהוויכוח איזה איש צבא היה גנץ לא רלוונטי, משום שהוא לא עומד לדיון לתפקיד צבאי. הוא ללא שום ניסיון רלוונטי רוצה את העמדה הבכירה ביותר במערכת הפוליטית הכי מורכבת בעולם. זה לא ארגון היררכי כמו צה"ל".

סער הוסיף בראיון ל'גלי צה"ל' כי "צריך לשאול האם יש לו כלים להצליח כראש ממשלה", הסביר סער. "אני חושב שאין לו משום שאין לו ניסיון נדרש. ראינו את אהוד ברק שבא לפוליטיקה לאחר שהיה כרמטכ"ל. היומרה לעסוק בפוליטיקה בתפקיד הראשון כרה"מ היא יומרה ריקה".

יו"ר הקואליציה ח"כ דודי אמסלם בחר להזכיר כמה עלתה מסיבת הפרידה ממנו בצה"ל, "‏ראיתי איך גנץ מטיף לנו על יושרה והגינות. הייתי שמח לקבל את תשובתו על אותה מסיבה שהוא ערך לעצמו עם סיום תפקידו כרמטכ"ל בעלות של כ- 600,000 שקל על חשבון משלם המיסים. מעניין מה היתה אומרת הלהקה הצבועה מהשמאל אם נתניהו היה עורך לעצמו מסיבה בעשירית מהסכום הזה. התשובה ידועה".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

חזק ביותר, אהבתי, מנסים לשקר את הציבור, העיקר לא נתניהו, כל האמצעים כשרים, שקרים, תחקירים, כתבות, חקירות, וכו'

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו