Abed Rahim Khatib/Flash90

התפרעויות על הגדר והפגנות נגד שלטון החמאס • סיכום חדשות השבת

מאות התפרעו במספר מוקדים סמוך לגדר גבול רצועת עזה, צה"ל השיב באמצעים לפיזור הפגנות, העזתים דיווחו על פצוע אחד • עשרות אלפי אזרחי עזה מפינים בעקבות "יוקר המחייה" ברצועה, דיווחים שפעילי חמאס מכים מפגינים ועוצרים עיתונאים

סיכום חדשות השבת באדיבות חדשות 0404

• מאות ערבים התפרעו סמוך לכניסת השבת במספר מוקדים סמוך לגדר גבול רצועת עזה, השליכו מטענים, אבנים ובקבוקי תבערה לעבר כוחות צה"ל אשר השיבו באמצעים לפיזור הפגנות וירי בהתאם לנהלי הוראות הפתיחה באש. התפרעויות הטרור התחדשו במהלך השבת כאשר כללו השלכת מטענים ומשרד הבריאות בעזה דיווח על מחבל פצוע אחד מירי הכוחות.

• במקביל להתפרעויות הטרור, עשרות אלפי אזרחי עזה התעמתו מאז חידוש ההפגנות ברצועה אתמול (שישי), עם אנשי ארגון הטרור חמאס, זאת בעקבות "יוקר המחייה" ברצועה. אלפים חסמו רחובות וצירי גישה מרכזיים ברחובות דיר אל בלח, חאן יונס ובוריג', הבעירו צמיגים והתעמתו פיזית עם פעילי חמאס. מקורות בעזה מדווחים כל העת על עימותים קשים בין פעילי חמאס למפגינים, אשר מכים קשות את האזרחים, מבצעים מעצרי כוח, מטילים עוצר ומבצעים ירי חי. פעילי חמאס עצרו בין היתר גם עיתונאים אשר תיעדו את העימותים.

• התרסקות המטוס: חברת התעופה "אתיופיאן איירליינס" מסרה כי בדיקות ה-DNA לצורך זיהוי שרידי הגופות של 157 ההרוגים בהם שני הישראלים, אברהם מצליח ושמעון ראם בהתרסקות, עשויות להימשך עד חצי שנה. מנכ"ל החברה אמר כי "ניתוח הקופסה השחורה של המטוס ייקח לפחות כמה ימים". יצרנית המטוסים בואינג מסרה כי תשיק תוכנה משודרגת לדגמי ה-737 MAX תוך עשרה ימים.

• נשיא ארצות הברית, דונאלד טראמפ, הטיל וטו על חוק שעבר בקונגרס וביטל את הכרזתו על מצב חירום במדינה, עליו הודיע לצורך מימון בניית החומה בגבול עם מקסיקו. לצד כך, התובע הכללי בארצות הברית, אמר כי "הכרזת טראמפ על מצב חירום במדינה לצורך מימון בניית החומה מאושרת על פי החוק".

• משרד האוצר האמריקני הודיע כי יטיל סנקציות נוספות על רוסיה, זאת בעקבות "התוקפנות המתמשכת שלה נגד אוקראינה".

• לפחות 140 בני אדם נהרגו ומאות נוספים נעדרים בסופת ציקלון שהיכתה בזימבבואה. מהרשויות נמסר כי מאות בתים, תשתיות, ומוסדות נהרסו כליל.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו