חיילים בבית לכם, ארכיון. צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

פלסטיני נהרג ו-3 נפצעו מירי חייל; צה"ל: "האירוע יתוחקר"

הפלסטינים מדווחים כי בן 28 נהרג ושלושה נוספים נפצעו מירי של כוח צה"ל לעבר רכב במחסום ליד הכפר חדר. דובר צה"ל: "חייל צה״ל בעמדה צבאית סמוך לבית לחם ביצע ירי בעקבות זיהוי של זריקת אבנים לעבר רכבים ישראליים"

מקורות פלסטיניים דיווחו כי אדם נהרג ושלושה נוספים נפצעו הערב (רביעי) מירי של כוח צה"ל בדרום בית לחם. לפי הדיווחים, התקרית התרחשה במחסום בכניסה לעיר, בעת שהשלושה נסעו במכונית. על פי הדיווחים, ההרוג הוא אחמד ג'מאל מנאסרה, בן 28 מהכפר ואדי פוכין שבאזור בית לחם.

משרד הבריאות הפלסטיני דיווח כי מנאסרה נהרג לאחר שנורה ונפגע בחזהו, כתפו וידו. הוא פונה במצב אנוש, ומותו נקבע תוך זמן קצר. גופתו הועברה לבית החולים הממשלתי בבית ג'אלה. שלושת הפצועים באירוע הועברו לקבלת טיפול רפואי. בין הפצועים, אדם שנפצע קשב ואישה וילד נפצעו קל.

בעקבות האירועים, נמסר הלילה מדובר צה"ל כי "חייל צה"ל בעמדה צבאית סמוך לבית לחם ביצע ירי בעקבות זיהוי של זריקת אבנים לעבר רכבים ישראלים. התקבל דיווח על נפגעים פלסטינים". עוד נמסר: "פרטי האירוע בבדיקה, האירוע יתוחקר".

אתמול בלילה נהרגו שני פלסטינים מאש צה"ל בשכם. זאת לאחר שהשליכו מטענים מרכב חולף לעבר כוחות שאיבטחו כניסת מתפללים לקבר יוסף. במקביל, כלי הנדסה צבאי פגע ברכב. מדובר צה"ל נמסר כי אין נפגעים בקרב כוחות צה"ל.

ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה התייחס לחיסולם של שלושת המחבלים שלשום ביו"ש: "ההתנגדות נמשכת עד שהכובש יילך מאדמתנו. אנו ממשיכים בדרך ההתנגדות והשהידים שמתו הלילה בשכם. הפלגים בעזה מבהירים כי ישנה אחדות בדם ובדרך. כל ההערכות הביטחוניות של ישראל יקרסו מול הסכין, הכדור והאלימות של צעירינו". הוא אמר את הדברים בסוכת אבלים סמלית שהקים החמאס בעזה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו