נערכים לבחירות, צולם היום. צילום: יוסי ליגזר, פלאש 90

מהפך בשאלת ההתאמה לרה"מ; ומה הציבור חושב על פרשת הצוללות

סקרי ענק שפורסמו הערב וכללו בנוסף לשאלת ההצבעה, מגוון שאלות על הנושאים שעל סדר היום מגלים עמדות מעניינות של הציבור לגבי פרשת הצוללות, הפריצה לפלאפון של גנץ, ממשלת אחדות • וגם במפת המנדטים: מצב מדאיג לנתניהו

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בניגוד לסקרים קודמים, בסקרי הבחירות שפורסמו הערב ב'חדשות 12' ו'חדשות 13' 'כחול לבן' חוזרת להוביל על הליכוד, אך בהפרש קטן יחסית. 32 לכחול לבן ו-27 לליכוד בסקר 'חדשות 12', לעומת סקר 'חדשות 13' בו כחול לבן מקבלת 31 מנדטים והליכוד 29. פייגלין עובר את אחוז החסימה גם בסקר הזה ועל כן גוש הימין-חרדים עומד על 59-58 מנדטים ונאלצת לקוות שפייגלין אכן ימליץ על נתניהו.

ולנתונים המלאים, של סקר 'חדשות 13': כחול לבן – 31. הליכוד – 29. העבודה – 9. איחוד מפלגות הימין – 7. יהדות התורה – 7. חדש-תע"ל – 7. הימין חדש – 6. כולנו – 5. שס – 5. מרצ – 5. זהות – 5. רעם-בל"ד – 4

ולנתוני סקר 'חדשות 12': כחול לבן -32. הליכוד – 27. העבודה – 10. חד"ש-תע"ל – 8. יהדות התורה – 7. הימין החדש – 6. איחוד מפלגות הימין – 5. ש"ס – 5. כולנו – 4. מרצ – 4. רע"ם-בל"ד – 4. ישראל ביתנו – 4. זהות – 4

בסקר 'חדשות 12' קיבלה גשר 1.6%. בסקר 'חדשות 13' גשר מקבלת 2.3%. יתר המפלגות מקבלות פחות מ-1%.

על שאלת ההתאמה לראשות הממשלה יש קרב צמוד ובאחד מהם אף מהפך. בסקר 'חדשות 12' בנימין נתניהו מוביל עם 36%, אך בני גנץ נצמד עליו עם 34%. (אף אחד מהם 18%. לא יודע 12%). בסקר 'חדשות 13' מהפך: 42% מהנשאלים השיבו כי גנץ מתאים יותר ואילו 41% ענו כי נתניהו. (17% השיבו כי אינם יודעים). בקרב המגזר היהודי, 46% היו בעד נתניהו לעומת 42% שהעדיפו את גנץ – שיפור ניכר ליו"ר כחול לבן לעומת הסקר הקודם. בקרב המגזר הלא יהודי, 46% העדיפו את גנץ ו-12% את נתניהו. 17% מהנשאלים ענו כי הם לא יודעים.

עוד בסקרים, הסוקרים שאלו את הציבור מי לדעתם ירכיב את הממשלה, לא כבעלי עמדה אלא כפרשנים. 60% השיבו כי בנימין נתניהו. 20% אמרו כי בני גנץ ויאיר לפיד ברוטציה. אף אחד מהם 5%. לא יודע 15%.

ומה הציבור חושב על ממשלת אחדות של 'כחול לבן' והליכוד'? 49% מהנשאלים נגד, 28% בעד ו-23% לא יודעים. בקרב המגזר היהודי, 30% ענו כי הם בעד ממשלת אחדות ו-48% נגד. בקרב המגזר הלא יהודי, 17% השיבו כי הם בעד ממשלה משותפת ואילו 50% ענו כי הם נגד. בתוך כך, במגזר היהודי, בקרב אלה שהשיבו שהם מתכוונים להצביע לאחת משתי המפלגות, שיעור התמיכה בממשלה משותפת הוא גבוה יותר מאשר בכלל האוכלוסייה (38% ו-34% בהתאמה בעד, לעומת 43% ו-40%, בהתאמה נגד).

ואולי אחד הנתונים המדאיגים ביותר בסקר התגלה בשאלה הבא: בעניין "פרשת הצוללות" ידוע כי ראש הממשלה אישר את רכישת הצוללות מחברת "טיסנקרופ" הגרמנית ואת מכירת הצוללת למצרים. האם לדעתך ראש הממשלה פעל רק משיקולים ענייניים של טובת המדינה או גם משיקולים של אינטרסים אישיים? לא פחות מ-48% מהציבור השיבו כי הם חושבים שראש הממשלה פעל גם משיקולים של אינטרסים אישיים. רק 25% חשבו כי פעל משיקולים ענייניים של טובת המדינה. 27% לא יודעו להשיב על השאלה.

עוד בנושא: ברקע ההתפתחויות האחרונות בפרשת הצוללות, הנשאלים נשאלו אם הם בעד או נגד להקים אחרי הבחירות ועדת חקירה ממלכתית לחקר הפרשה. 55% מהנשאלים ענו כי הם בעד – 53% יהודים ו-63% לא יהודים, ו-26% ענו השיבו שהם נגד הקמת ועדת חקירה – 28% יהודים ו-13% לא יהודים. 19% השיבו שהם לא יודעים.

ולשאת הטלפון: האם בכל הקשור לפרשה של חדירת האיראנים לטלפון הנייד של בני גנץ. מצד אחד, עצם החדירה לטלפון ומצד שני התגובות של גנץ, האם שינו או לא שינו את דעתך על בני גנץ? 59% השיבו כי זה לא שינה את עמדתם. ל-5% זה שינה לטובה, ל-15% שינה לרעה ו-21% לא ידע להשיב.

בתקווה שהתשובות היו רציניות ולא הושפעו מימי החג: סקר 'חדשות 12' נערך ע"י מכון מדגם של ד"ר מינה צמח ומנו גבע בשיתוף iPanel בקרב 500 מרואיינים במדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה. טעות הדגימה המרבית בסקר 4.4%+ מועד איסוף הנתונים: 20 במרץ 2019. סקר 'חדשות 13' נערך על ידי פרופסור קמיל פוקס, כלל 734 נשאלים, מהם 600 מהאוכלוסייה היהודית ו-134 מהמגזר הלא יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת "פרויקט המדגם" בהנהלתו של ד"ר אריאל איילון. התשאול במגזר הלא יהודי נערך על ידי חברת "סטט-נט" בהנהלתו של יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.5%.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture