Abed Rahim Khatib/Flash90

צה"ל תקף חוליות טרור ברצועה; 4 פלסטינים נפצעו

כלי טיס של חייל האוויר תקפו שני חוליות מחבלים שעמדו להפריח בלוני נפץ לעבר עוטף עזה • הפלסטינים דיווחו על 4 נפגעים • אתמול דווח על שני הרוגים ו-60 פצועים במסגרת המהומות על הגדר • בעזה הודיעו שבשבוע הבא יחריפו את המהומות

כלי טיס של חיל האוויר תקפו היום (במהלך השבת) שתי חוליות שהפריחו בלוני נפץ בדרום רצועת עזה לעבר שטח ישראל. לפי דיווחים פלסטיניים, בתקיפה הראשונה שלושה נפצעו בהפצצה מזרחית למחנה הפליטים אל-בוריג', ובתקיפה השנייה נפצע אדם נוסף. לפי הדיווחים, אחד הפצועים, שנפצע ברגלו, הוא עיתונאי פלסטיני בשם מחמוד א-לוח.

אתמול נהרגו שני פלסטינים מירי צה"ל בהפרות סדר שפרצו בגבול רצועת עזה. ההרוגים הם ג'האד חרארה בן 24 משג'אעיה, ונדאל עבד אל-כרים שתאת בן 29 מאל-מגראפה. משרד הבריאות הפלסטיני דיווח על לפחות עוד 62 מפגינים שנפצעו. במהלך ההפגנות ניסו המוחים לחבל בגדר המערכת. צה"ל בתגובה הפעיל אמצעים לפיזור הפגנות וכן ירי צלפים.

כ-9,500 פלסטינים השתתפו אתמול בהפגנות, וחלק מהם השליכו מטעני חבלה וחזיזים לעבר החיילים. במהלך ההתפרעויות, שיגרו הפלסטינים מטען חבלה שחובר למטוס קלקר ולצרור בלונים משטח הרצועה לכיוון שטח ישראל. הטיסן עם המטען אותר בתחומי המועצה האזורית אשכול, וחבלן הוזעק למקום.

גורם בחמאס אמר הבוקר לעיתון הלבנוני "אל-אח'באר" כי מארגני צעדות השיבה ברצועה מתכוונים להחריף בימים הקרובים את פעילותם על הגדר, בגיבוי הפלגים הפלסטיניים. לדבריו, שיא הפעילות צפוי בשבת הבאה, שבה יציינו את יום השנה הראשון לתחילת הפגנות הגדר. לפי הדיווח, מארגני ההפגנות מתכננים להגביר את כמות המשתתפים בהפגנות, לחתוך את הגדר, לפרוץ את הגבול ולשגר בלוני תבערה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו