צילום: פלאש 90

מקורבי נתניהו: "אין שום קשר בין מכירת המניות לבין רכש הצוללות"

בסביבת נתניהו מבהירים כי בכוונת ראש הממשלה לתבוע את ראשי 'כחול לבן' בעקבות ההאשמות בעניין מכירת המניות ופרשת הצוללות. "ההכפשות בעניין ראש הממשלה הן עלילת דם" • יעלון: "על ראש הגנב בוער הכובע" • והאם גם לפיד יתבע

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

גורמים בלשכת ראש הממשלה תוקפים הערב (מוצאי שבת) בחריפות את ראשי 'כחול לבן' בעקבות הביקורת שאלה הטיחו בראש הממשלה בנימין נתניהו בפרשת הצוללות ומניות הפלדה. "הכפשת ראש הממשלה היא עלילת דם. אין שום קשר בין מכירת המניות לבין רכש הצוללות", אומרים הגורמים בלשכת נתניהו, "לכן הוחלט לתבוע דיבה את גנץ ויעלון, וכן ייתבע לפיד אם אכן יסיר את חסינותו".

עוד אמרו הגורמים שצוטטו ב'חדשות 13' ובחדשות 12' כי "נתניהו לא הרוויח דבר מרכישת הצוללות, אלא הרוויח מהשקעה בחברה עם טכנולוגיה ייחודית, שרחוקה מרחק מזרח ממערב מייצור צוללות". לדבריהם, "נתניהו מכר את מניותיו בחברה שנה וחצי לפני חתימת החוזה על רכש צוללת ישראלית ושנים לפני שמצרים רכשה צוללות". כמו כן אומרים בסביבתו של ראש ממשלה כי "בכירים בפרקליטות מאשרים בתדרוכי רקע שאין שום קשר בין הצוללות לבין מכירת המניות של חברה זו".

בנוגע לרווחים מהחברה מדגישים כי נתניהו השקיע בחברה עם טכנולוגיה ייחודית, "שרחוקה מרחק מזרח ממערב מייצור צוללות. הכל דווח לרשויות ואושר על ידם. ראש הממשלה שילם את כל המיסים כחוק". עוד הוסיפו כי, "טענות הסרק של בוגי יעלון ואחרים נבדקו על ידי היועמ"ש ונמצאו ריקות מתוכן והוגדרו כרכילות". בדבריהם תקפו את ראשי 'כחול לבן' ואמרו כי, "לפיד, גנץ ובוגי מספסרים בנושא ביטחוני ראשון במעלה למרות שהם יודעים את האמת וכל זאת כדי להרוויח רווח פוליטי".

לדברי הגורמים בלשכת ראש הממשלה, נתניהו מכר את מניותיו בחברה שנה וחצי לפני חתימת החוזה על רכש צוללת ישראלית ושנים לפני שמצרים רכשה צוללות. לדבריהם, בשנת 2007 כשראש הממשלה רכש את המניות, הוא קנה אותן עם אחרים במחיר השוק ללא כל הנחה, והרכישה דווחה במלואה לרשות המיסים. במארס 2009, ערב כניסת ראש הממשלה לתפקידו, פנו עורכי דינו לוועדת ההיתרים.

באוגוסט באותה שנה נענתה הוועדה לפנייתו של ראש הממשלה ואישרה את הדברים הבאים:
– ראש הממשלה יכול להחזיק במניות למרות כניסתו לתפקיד.
– הסיבה לכך היא שהוא לא שותף עסקי בחברה אלא משקיע פאסיבי: יש לו אחוז מזערי בחברה ושאין לו חלק בניהולה.
– הוועדה אישרה לראש הממשלה לקבל הלוואה מבן דודו לצורך תשלום המס בישראל על הדיבידנד. ההלוואה הוחזרה במלואה שנה לאחר מכן.

"אף אחד לא קרא לביבי בוגד, על ראש הגנב בוער הכובע"

בתגובה לאיום התביעה הודיע ח"כ לפיד כי יסיר את החסינות. "ביבי, תתבע אותי", כתב לפיד בטוויטר. "אני מודיע לך חגיגית, אני מסיר את חסינותי. מפני שנינו יודעים שבסרטון ששיגרת הערב היו אינסוף שקרים. אתה יודע היטב שלא קראנו לך בוגד בפרשת הצוללות, מעניין שזו המילה הראשונה שקפצה לך לראש".

לפיד: "ביבי, תתבע אותי" • צפו

שר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון השיב היום לטענות נתניהו ואמר כי, "אני אמרתי מיד כששאלו אותי, פרשת 3000 עלולה להידרדר עד כדי בגידה. אף אחד לא קרא לביבי בוגד, על מה הוא מדבר? מה הוא קופץ? על ראש הגנב בוער הכובע? ביבי מסיט את עניין הצוללות לעמידרור, לנגל ולמנדלבליט ונסמך עליהם. עמידרור ונגל לא היו בתקופה שדרשת את הצוללת השישית, הם גם לא היו בתפקיד כשאישרת לגרמנים למכור צוללות מתקדמות למצרים. אל תשתמש בהם ביבי, הם אנשי אמת. את מנדלבליט אתה ושליחיך תקפתם לא מזמן כ"סססמולן", בגלל כתב החשדות על פרשות 1000, 2000 ו-4000 ולפתע אתה נסמך עליו בפרשה 3000? כל כך הרבה שקרים, מספיק ביבי, די".

"פתאום מסתבר שבתחילת כהונתו ב- 2009, הוא לחץ לקנות צוללת שישית, הרמטכ"ל התנגד כי עמדת צה"ל וחיל הים הייתה מאז ומעולם, עד היום, שצריך רק 5 צוללות. צוללת היא אמצעי הלחימה הכי יקר ואת הכסף הזה צריך לדברים אחרים, אבל ביבי לוחץ ולוחץ. מסתבר שבאותה תקופה היו לו מניות בחברה של בן דודו מיליקובסקי, שמממן את ביבי לאורך זמן והוא רוצה שיממן לו גם את ההגנה המשפטית שלו. מהמניות הללו הוא נפטר רק שנה ו- 7 חודשים אחרי שהיה רוה"מ, אני לא ידעתי מזה. לא ידעתי על דוד שימרון, אבריאל בר יוסף שמרוויח כסף מהעניין, לכן יש פה שחיתות עמוקה וזו הפרשה הכי חמורה בתולדות מדינת ישראל עם היבטים רבים של פגיעה בביטחון המדינה. העדפת בצע כסף על ביטחון המדינה ואני אומר את זה באחריות".

עוד הוסיף יעלון, מבכירי 'כחול לבן' כי, "עניין הצוללות למצרים לא מוצה ולא נחקר במשטרה. יש עדות מאוד חשובה של הנשיא רובי ריבלין שקיבל תשובה מקנצלרית גרמניה לפיה נתניהו אישר את מכירת הצוללות למצרים, ולא נגבתה ממנו עדות. זה מעורר שאלות. הניסיון של ביבי להגדיל את המספר ל-9 צוללות ואני חוסם אותו. הוא מנסה מאחורי גבי לחתום עם הקנצלרית על שלוש צוללות נוספות ו- 2 ספינות לוחמה נגד צוללות, מי ביקש את זה? אם הוא לא יודע מה קורה סביבו- אז הוא ראש ממשלה גרוע, אם הוא ידע- זה עובר להיבט הפלילי. אבל צריך לחכות להיבט הפלילי? צריך לחכות שמנדלבליט ימצה את החקירה? מבחינה ציבורית, אני אמרתי לפני שנתיים שאצלי הוא גמר. אם הוא יתבע אותי דיבה- הוא יטבע. רובי ריבלין יעיד, עמוס גלעד גם הוא יעיד, עדויות נוספות שלא נגבו- פרשה 3000 עוד לא מוצתה. אני מצפה שהוא יתבע אותי דיבה".

"כשאנחנו עושים עסקת נשק, אפילו עם האמריקנים, על מטוס למשל, אחד מהסעיפים בחוזה הוא שנשק כזה לא יימכר למדינה שעשויה להפוך להיות עוינת מולנו. ולכן בכל מקרה כזה אם אותה מדינה רוצה למכור את אותה מערכת נשק למדינה באזור, חייבים לקבל אישור מאיתנו. פה ניתן אישור, בלי שזה עבר את מערכת הביטחון, זה הוסתר והוכחש, אבל אני מבין שאושר לגרמניה (למכור צוללות באיכות דומה לשלנו למצרים). עמוס גלעד נסע לברלין ונפגש עם היועץ לביטחון לאומי של הקנצלרית וזה צוחק לו בפנים ואומר לו – תבדוק אצלך. ראש הממשלה שלך אישר. וביבי עדיין מכחיש. גם רובי ריבלין נוסע ובודק את העניין עם הקנצלרית עצמה- וגם היא מאשרת שנתניהו אישר לגרמנים למכור הצוללות האלה למצרים. בסופו של דבר אם ניתנים כלים כאלה למצרים, שטוב שיש לנו איתה שלום היום, למה זה מכוון? להתמודד עם דאעש? עם לוב? זוהי פגיעה משמעותית בביטחון המדינה במתן כלים התקפיים כאלה למצרים".

"לטיסנקרופ יש כל כך הרבה רווחים, למה הכל מכוון אליה בכל צעד ושעל? שבוע אחרי שאני עוזב את משרד הביטחון דוד שימרון מגיע לניסנקורן ולמזכיר ארגון עובדי צה"ל, ואומר להם שעומדים להפריט את מספנת חיל הים וטיסנקרופ עומדים להיות אחראים על המספנה, וכדאי שלא יתנגדו לזה, כי בין כה וכה זה יונחת עליהם מלמעלה… אני ביקשתי את זה? חיל הים ביקש? צה"ל ביקש? אתה מבין בכמה כסף מדובר בהפעלת המספנה? פתאום טיסנקרופ הפכה להיות מכרה זהב לכל סביבת נתניהו . כשמאשרים להם למכור צוללות למצרים, יש כאן פוטנציאל לרווח נאה, אבל לא אני צריך להסביר את זה, שביבי יסביר את זה".

"ביבי מושחת חד משמעית", קבע יעלון, "ואני לא אומר את זה בפעם הראשונה, שיתבע אותי דיבה. אין די לזה? אומרים טוב, 1000 זה רק שמפניה וסיגרים- גם זו שחיתות. 2000 זה מו"מ עם מוציא לאור ובעלים של עיתון כדי שיכתוב עליו דברים טובים, והוא (ביבי) ידאג שהעיתון המתחרה יוריד את התפוצה- זו לא שחיתות? ב- 4000 הוא נותן מיליארד שקל מתנה לאלוביץ, דרך הרגולציה כי ביבי שר התקשורת, כדי שאתר וואלה יפרגן לו- זו לא שחיתות? לא סתם המלצות המשטרה בכתב החשדות של היועמ"ש לפני שימוע הן על שוחד, מרמה והפרת אמונים. זה כבר לא אני אומר, את זה היועמ"ש אומר. אני אומר את זה בצער. לצערי במציאות שלנו זהו ראש ממשלה שלישי ברצף שנחקר על שחיתות ואחד ישב בכלא. הגיע הזמן שיהיה פה ראש ממשלה שאין על מה לחקור אותו".

"הקריאה 'בוגד' נגדי היא הסתה"

ביום שישי הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הנחה את פרקליטיו לתבוע דיבה את בני גנץ ומשה יעלון על "עלילת הדם שהם מפיצים נגדו", כלשון הודעת דוברו. לדברי נתניהו, "לא ניתן לעלילת הדם לנצח. הקריאה ״בוגד״ נגדי מצד לפיד, גנץ ויעלון היא הסתה חמורה שאסור לעבור עליה לסדר היום. השקרים של לפיד, גנץ ויעלון הם חציית קו אדום, בנושאים הרגישים ביותר הנוגעים לביטחון ישראל. לכן הנחיתי את פרקליטיי לתבוע אותם דיבה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture