Abed Rahim Khatib/ Flash90

מצרים מנסה להשיג הפסקת אש: חמאס מסרב לוותר על ההפגנות

דרישות חמאס מול דרישות ישראל • שליח נשיא ארה"ב למזרח התיכון: "שליחת בלוני נפץ מהרצועה אינה הפסקת אש" • גם בבתי הכלא הבטחוניים בהם מוחזקים אסירי חמאס בישראל לא רגוע וכתב אישום הוגש הבוקר נגד דוקר הסוהר בכלא קציעות

על פי דיווחים ערביים מהיממה האחרונה בניגוד לצד הישראלי שרוצה בשקט מוחלט בצד הפלסטיני רוצים שקט חלקי בלבד, כזה שמצד אחד יפסיק את תקיפות צה"ל אך מאידך ישמר את ההפגנות על הגדר ובלוני הנץ שמשוגרים חדשות לבקרים לעבר עוטף עזה.

בעיתון א-שרק אל-אווסט היוצא לאור בלונדון דווח הבוקר על כך שחמאס מסרב בתוקף להפסיק את הפרות הסדר בגבול הרצועה ובהם הפגנות יום שישי הקבועות על הגדר כחלק מהפסקת האש הנוכחית. בחמאס רוצים בתמורה לכך פתרון מלא לרצועה שכולל את הסרת המצור דבר שישראל תתקשה לספק.

גם בימים האחרונים ובמקביל לירי הרקטות בחמאס מנסים לבצע חדירת מחבלים והפרחת בלוני נפץ כשרק אתמול חדרו מחבלים לעבר עמדה צבאית ריקה על הגבול ואף הציתו ציוד צבאי ונמלטו חזרה לרצועה.

 

"זו תקלה חמורה מאוד שהקבינט לא כונס, מי שמפקד במלחמה זה הקבינט"

 

נדמה כעת שסלע המחלוקת בין ישראל לפלסטינים לא נמצא בכוונה ההדדית להפסקת אש אלא בסוג הפסקת האש. בעוד בצד הפלסטיני רוצים לחזור למצב טרם שיגור הטיל לתל אביב ושיגור הטיל לעבר השרון. קרי – המשך ירי פצצות מרגמה ורקטות לטווח קצר והמשך הפרות הסדר בגבול ובעוד בצד הישראלי מעוניינים בהישג ובחזרה לשקט טרום הפגנות הגדר והפרחת הבלונים. לשם השגת מטרה זו בחמאס רוצים גם הם הישג ומבקשים הסרת המצור מעל רצועת עזה.

בעולם מנסים להרגיע את הרוחות ושליחו של הנשיא טראמפ למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט קרא אמש לחמאס בחשבון הטוויטר שלו להפסיק את האלימות שתוביל לעתיד קודר. גרינבלט כתב את הדברים בין היתר לקראת יום שישי הקרוב בו יציינו בחמאס שנה להפגנות על הגדר אותם חמאס מכנה "תהלוכות השיבה". גם גרינבלט לא אהב את שליחת בלוני הנפץ בזמן הרגיעה החלקי ששרר במהלך יום אתמול ואוסיף כי "שליחת בלוני נפץ לעבר ישראל בזמן הפסקת אש – זו אינה הפסקת אש".

גם משרד החוץ הרוסי מנסה להרגיע את הצדדים ובהודעה שפרסם נכתב בין היתר: "מוסקבה רואה בדאגה רבה את סבב ההסלמה המסוכן הזה, הכרוך בחידוש העימות הצבאי בקנה מידה גדול, במותם של אזרחים משני הצדדים ובהידרדרות נוספת במצב ההומניטרי שכבר היה שרוי ברצועת עזה, שנמצאת במצור רב שנים".

מי שמנצחת על המקהלה הבין לאומית ומשמשת כעת כגורם המתווך היחידי בין הצדדים זו מצרים שכנתנו בדרום והמשלחת המצרית תשוב לרצועה ככל הנראה כבר היום בכדי לנסות להשיג הבנות בין הצדדים.

 

לילה מתוח בדרום: צה"ל תקף ברצועה, רקטות יורטו באזור אשקלון

 

במקביל לנעשה ברצועה עצמה גם בבתי הכלא הבטחוניים בהם מוחזקים אסירי חמאס לא שקט והבוקר הוארך מעצרו של אסיר חמאס שדקר את אחד מהסוהרים בכלא קציעות כשבמשטרה הוחלט כי בשל חומרת המעשים והגדרתם כפיגוע וניסיון רצח של אנשי כוחות הביטחון החקירה תועבר לטיפול היחידה הארצית למאבק בפשיעה החמורה והבינלאומית (יאחב"ל) בלהב 433 בשיתוף פעולה מלא עם שב"כ ושירות בתי הסוהר. מעצרו של אחד החשודים שנעצר אתמול על ידי ימ"ר נגב לחקירה באזהרה בחשד למעורבות בעבירות של ניסיון רצח והכנה לביצוע מעשה טרור הוארך אתמול בבית משפט השלום באשקלון עד ליום שני הבא.

במשטרה מסרו כי לא יאפשרו או ישלימו עם ניסיונות לפגוע בלובשי מדים ואנשי כוחות הביטחון המבצעים את תפקידם במסירות למען אזרחי ישראל. "אנו מחויבים לפעול לחקירת המקרה החמור שהתרחש בכלא קציעות והניסיון לפגוע באנשי שב״ס, באמצעות כל הכלים והאמצעים העומדים לרשותנו, על מנת למצות את הדין עם אותם פוגעים" מסרו ממשטרת ישראל.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו