Hadas Parush/Flash90

בנט דרש לכנס את הקבינט – והישיבה בוטלה: "הפקרת תושבי הדרום"

יו"ר הימין החדש הגיב לביטול כינוס הפורום המדיני-ביטחוני, לאחר שדרש ממנדלבליט להורות לראש הממשלה לכנסו. "נתניהו נמנע כי הוא יודע שאתנגד לעסקה מבישה עם חמאס". כחלון: "האירועים הלא שגרתיים האלו מצריכים כינוס קבינט"

על רקע ההסדרה המסתמנת בין ישראל לארגון חמאס, יו״ר הימין החדש וחבר הקבינט המדיני – ביטחוני, השר נפתלי בנט, פנה הבוקר (ראשון) ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, כדי שזה יורה לראש הממשלה, בנימין נתניהו לכנס לדיון מיידי את הקבינט המדיני-ביטחוני. "לא הגיוני שראש הממשלה מנהל את האירועים בעזה במידור שרי הקבינט, חייב אותו לכנס קבינט בהקדם", אמר בנט. זמן קצר לאחר שהעביר בנט את פנייתו ליועמ"ש, התבשרו השרים כי הדיון בקבינט, שתוכנן ליום רביעי הקרוב, בוטל.

בנט, תקף את החלטת נתניהו לבטל את ישיבת הקבינט ואמר: "ביטול הקבינט הביטחוני הוא הפקרת תושבי הדרום בשביל פוליטיקה. כשנופלים טילים על הדרום, תושבי הדרום וההגנה עליהם מפני רקטות לא יכולים להיות בני ערובה של קמפיין בחירות. נתניהו נמנע מכינוס הקבינט כי הוא יודע שבדיוק כמו במבצע להשמדת המנהרות בצוק איתן, אני אתנגד לעסקה מבישה עם חמאס ואוביל תכנית יצירתית להכרעת חמאס. יש לכנס מיד את הקבינט לקבל החלטה להכריע את ארגון הטרור חמאס״.

גם שר האוצר כחלון הצביע על החשיבות של כינוס הקבינט על רקע האירועים האחרונים בדרום. בריאיון לרינו צרור בגלי צה"ל הבוקר, אמר כחלון: "המצב בגבול עזה יכול להתלקח כל שנייה. האירועים הלא שגרתיים האלו מצריכים כינוס קבינט".

מקורבי נתניהו הגיבו בחריפות ומסרו ל'ישראל היום' כי, "הנזק שבנט לא יידע, קטן מהנזק שהאויב כן יידע". במקום ישיבת הקבינט, יקיימו בליכוד ישיבת סיעה ברמת הגולן לאחר ההכרה האמריקנית בריבונות ישראל עליה. לדברי שרי הקבינט, המועד החדש לישיבה טרם נמסר להם.

ראש הממשלה נתניהו התייחס למתיחות בעזה במהלך קבלת הפנים לנשיא ברזיל ואמר: "אתה מגיע לישראל בתקופה מתוחה ולכן הנחיתי להשאיר את כוחות צה"ל בתפוסה מלאה סביב רצועת עזה: טנקים, ארטילריה. אנחנו ערוכים לכל תרחיש ואם נידרש לכך – גם למערכה רחבה. נעשה מה שצריך למען ביטחון ישראל".

כזכור, למרות המטח הלילי של חמש רקטות שנורו לעבר המועצה האזורית אשכול, הבוקר נפתחו המעברים ארז כרם שלום להעברת סחורות לרצועה. בתוך כך, אנשי המשלחת המצרית המתווכת בין ישראל לחמאס צפויים להגיע היום לתל אביב כדי לקדם הסכם רגיעה ארוך טווח בין הצדדים. אמש ביקרה המשלחת המצרית בעזה ונפגשה עם מנהיג חמאס יחיא סנוואר וסיירה גם במרינה של עזה, מה שעשוי לאותת על כוונה לפתח אותה לממדים של נמל.

סאלח אל עארורי, סגנו של איסמאעיל הנייה בחמאס, אמר אתמול בתום ההפגנות: "קיימת אפשרות טובה להגיע להבנות בימים הקרובים, אבל אנחנו לא מחויבים לאומית או בטחונית להבנות האלה עד שישראל תהא מחויבת להן. במסגרת ההסדרה הזו נרצה לטייב את תנאי המחייה של העם שלנו כדי שיוכל לחיות בדיוק כמו כל העמים. אני מעריך שהסכמות, אם יהיו, יגובשו תוך יומיים-שלושה".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו