אזעקות בעוטף: רקטה שוגרה לישראל ונחתה בשטח הרצועה

אחרי נפילת חמש רקטות הלילה בשטחים פתוחים במועצת אשכול, אזעקה נשמעה ביישובי המועצות שער הנגב ושדות נגב וטרם דווח על נפגעים או נזק. במקום נערכות סריקות והערכות הן כי רקטה נפלה בסמוך לגדר או בשטח הרצועה

נמשכת המתיחות בדרום: אזעקת צבע אדום נשמעה היום (ראשון) במועצות האזוריות שער הנגב ושדות נגב. הפרטים בבדיקה ולא דווח על נפגעים או נזק. במקום נערכות סריקות והערכות הן כי רקטה נפלה בסמוך לגדר או בשטח הרצועה. דובר צה"ל מסר כי, בהמשך לדיווח על אזעקת צבע אדום במועצות האזוריות שער הנגב ושדות נגב, זוהה שיגור בשטח רצועת עזה שלא חצה לשטח ישראל.

אמש שוגרו 5 רקטות מרצועת עזה לעבר שטח ישראל ונחתו בשטחים פתוחים. בתגובה, צה"ל תקף באמצעות טנקים מספר עמדות של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה. מדובר צהל נמסר כי התקיפה מגיעה "בתגובה לשיגורים הלילה משטח הרצועה לשטח ישראל".

אנשי המשלחת המצרית המתווכת בין ישראל לחמאס הגיעו היום לתל אביב כדי לקדם הסכם רגיעה ארוך טווח בין הצדדים. אמש ביקרה המשלחת המצרית בעזה ונפגשה עם מנהיג חמאס יחיא סנוואר וסיירה גם במרינה של עזה, מה שעשוי לאותת על כוונה לפתח אותה לממדים של נמל.

הבוקר, למרות הירי לעוטף הלילה, מעברים כרם שלום וארז לרצועת עזה נפתחו כפי שהודיעה ישראל לחמאס אמש דרך המתווכים המצרים. המשמעות היא שההקלות לרצועה החלו כפי שהתחייבה ישראל לאחר שחמאס ריסן את ההפגנות אתמול בגדר, וסחורות ישובו לעבור מישראל לרצועה.

סאלח אל עארורי, סגנו של איסמאעיל הנייה בחמאס, אמר אתמול בתום ההפגנות: "קיימת אפשרות טובה להגיע להבנות בימים הקרובים, אבל אנחנו לא מחויבים לאומית או בטחונית להבנות האלה עד שישראל תהא מחויבת להן. במסגרת ההסדרה הזו נרצה לטייב את תנאי המחייה של העם שלנו כדי שיוכל לחיות בדיוק כמו כל העמים. אני מעריך שהסכמות, אם יהיו, יגובשו תוך יומיים-שלושה".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו