צילום: פלאש 90

"פעם אחרונה שמתערבים" בג"ץ: בן גביר לא יקודם ברשימה

בדיון של שלושה שופטי בג"ץ נפסלה העתירה של איחוד מפלגות הימין לערוך שינויים ברשימת המועמדים לכנסת, זאת לאחר פסילתו של בן ארי. בעקבות ההחלטה - בן גביר לא יקודם למקום ה-5 ויישאר במקום ה-7‎. בן גביר: "נטפל בהם אחרי הבחירות"

בית המשפט העליון דחה היום (ראשון) את עתירת מפלגות הימין וקבע באופן סופי: החלטת ועדת הבחירות תישאר כשהייתה – לא יאושרו שינויים ברשימת המועמדים לכנסת. כתוצאה מכך, עורך הדין איתמר בן גביר מעוצמה יהודית יישאר במקום השביעי ברשימה ולא יירש את מקומו של מיכאל בן ארי שנפסל על ידי בג"ץ.

השופטים נעם סולברג ומני מזוז סברו כי החוק קובע מצבים מסוימים בהם ניתן לתקן רשימה לאחר הגשתה – ופסילת מועמד מהרשימה אינו אחד המצבים. לכן, לדבריהם, המצב הטבעי הוא שכל הרשימה תתקדם מקום אחד קדימה. לדבריהם, לבית המשפט אין את הכלים ליצור הסדר חלופי לזה, וזהו עניין למחוקק.

החלטת בג"צ התקבלה ברוב של שניים מול אחד, כשהשופטים נעם סולברג ומני מזוז הצביעו נגד העתירה, בעוד השופט אלכס שטיין היה בעד קבלתה.

השופט שטיין סבר כי בחוק הבחירות לכנסת קיימת לקונה באשר לאפשרות לתקן את הרשימה שאחד ממועמדיה נפסל, ולכן ועדת הבחירות מחויבת לתת למפלגה במקרה זה את האפשרות לבצע שינויים.

בג"ץ נדרש להחלטה, לאחר שראשי איחוד הימין – הרב רפי פרץ מהבית היהודי וח"כ בצלאל סמוטריץ' מהאיחוד הלאומי – הגישו בקשה להקפיץ את בן גביר לאחר שבית המשפט העליון פסל את מועמדותו של בן ארי מהתמודדות בבחירות הקרובות. בין היתר, טענו באיחוד הימין כי ההקפצה נועדה לשמור על האיזון בין המפלגות המרכיבות את הרשימה.

בעוצמה יהודית תקפו בחריפות נגד ההחלטה. "שוב הוכח כי הדבר האחרון שמעניין את בג"ץ הוא עניין הצדק שהשופט סולברג תהה עליו בדיון אך לא נתן לו ביטוי בהחלטה", אמר בן גביר. "התחושה היא ששופטי בג"ץ לא רוצים שאהיה בועדה למינוי שופטים, אבל אני מאמין שהציבור יאמר את דברו בקלפי".

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו