בהוראת שר האוצר: תוגבל עמלת ביטוח מבנה המשכנתא

שר האוצר יובל שטייניץ חתם על תקנה לפיה תוגבל עמלת סוכני הביטוח על מבנה המשכנתא. חנוך הירשוביץ בתגובה: גם לפני התקנות - מי שבחר להעביר את הביטוח לחברות הביטוח שילם עמלות נמוכות בהרבה.

בתחילת השבוע חתם שר האוצר יובל שטייניץ (ליכוד) על תקנה שתגביל את העמלה שרשאים סוכני הביטוח לגבות תמורת מכירת ביטוח משכנתא.

קרא עוד:

[postim]

התקנה קובעת כי גובה העמלה לא יעלה על 20% מהפרמיה. והיא תיכנס לתוקף בהדרגה עד שנת 2015. בשלב הראשון תוגבל העמלה לשיעור שלא יעלה על 30% עד שתרד לרמה שלא תעלה על 20% כאמור. בכך מקווים באוצר להוזיל את עלות ביטוח המשכנתא.

עודד שריג, המפקח על הביטוח, אמר כי "הגבלת העמלות תאפשר את המשך הוזלת תעריפי ביטוח הדירה לנוטלי משכנתאות מבלי לפגוע באיכות ביטוח המשנה". חשוב לציין כי באגף שוק ההון, ביטוח ופנסיה עמלו בשנים האחרונות על הוזלת תעריפי ביטוח המשכנתא והדבר בא לידי ביטוי בפער של עשרות אחוזים מאז תחילת העשור הקודם.

איש הביטוח והפיננסים חנוך הירשוביץ, מברך על ההחלטה ואומר כי "גם כך את העמלות הגבוהות משלמים מי שבחרו לבטח את המשכנתא שלהם באמצעות הבנקים. מי שבוחר להעביר את ביטוח המשכנתא לחברות הביטוח משלם עמלה נמוכה בהרבה".

מאידך מציין הירשוביץ את העובדה שהורדה דרסטית של העמלות עלולה לפגוע בשירות שמקבלים המובטחים ומסביר כי "חייבים לשמור על איזון בין הצורך בהוזלת התעריפים והצורך להעניק שירות ללקוחות. התקרה שקבע האוצר מאפשרת מתן שירות סביר, אך הורדה נוספת תפגע בשירות אותו מקבל המבוטח".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הגיע הזמן שהמדינה תתחיל להתחשב בצרכים של האזרח הפשוט! יש בנקים שכבר מזמן חושבים על איך להתאים משכנתא ללקוח באופן אישי אז יש כמה מוסדות שצריכים ללמוד מזה הייתי אומר!
אני חושב שעכשיו זה זמן טוב לקחת משכנתא לפני שכל המגבלות החדשות יכנסו לתוקפן.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו