צילום: פלאש 90

מתערב בבחירות? נשיא צרפת ייפגש עם לפיד לפני הבחירות

האם צרפת מנסה לסייע למפלגת כחול לבן לנצח בבחירות הקרובות? ח"כ יאיר לפיד מכחול לבן המריא הבוקר לנסיעת בזק לפריז שם ייפגש עם נשיא צרפת עמנואל מקרון. במהלך הפגישה ידונו בנושא המצב במזה"ת, האיום האיראני והמלחמה באנטישמיות

האם ממשלת צרפת מנסה לסייע למפלגת כחול לבן לנצח בבחירות הקרובות? ח"כ יאיר לפיד מראשי מפלגת כחול לבן המריא הבוקר לנסיעת בזק לפריז שם ייפגש עם נשיא צרפת עמנואל מקרון. הפגישה תערך בשעה 15:30 שעון צרפת (16:30 שעון ישראל – י.צ). במהלך הפגישה ידונו השניים בנושא המצב במזה"ת, האיום האיראני והמלחמה באנטישמיות הגוברת באירופה.

‏גורם בסביבת נתניהו הגיב על פגישת מקרון-לפיד בצרפת ואמר, "לא פלא שמקרון – המוביל את הסכם הגרעין עם איראן – נפגש תוך כדי הבחירות עם לפיד שתמך בהסכם".

נציין כי בסוף החודש שעבר נרשמה תקרית מביכה בין המדינות כאשר משרד החוץ הצרפתי זימן את שגרירת ישראל בצרפת, עליזה בן נון, לשיחה עם בכיר בדרג ראש חטיבה כדי למחות בפניה על פשיטה של כוחות הביטחון הישראליים על מכון התרבות הצרפתי במזרח ירושלים. מטרת הפעילות הייתה לאסור על קיומו של אירוע בחסות ובמימון הרשות הפלסטינית, שהיה אמור לכלול סממנים ריבוניים פלסטיניים.

בתגובה למחאה הצרפתית, הביעו הישראלים מחאה רשמית בפני משרד החוץ הצרפתי על כך שצרפת נותנת יד להפרת הסכם הביניים על ידי הרשות הפלסטינית בקיום ובמימון אירוע במזרח ירושלים.

על מניעת קיומו של אותו אירוע הורה השר לביטחון פנים גלעד ארדן. הוא אף חתם על צו לסגירת האירוע שהיה אמור להתקיים ברחוב צלאח א-דין בירושלים במתחם הנקרא "מעהד אלסקאפי אלפרנסי". מלשכתו של ארדן נמסר כי האירוע "היה אמור לכלול סממנים ריבוניים פלסטיניים כחלק מנסיונות ההשתלטות הפלסטינית על מזרח ירושלים".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו