Noam Revkin Fenton/Flash90

נתניהו: "יש לי יכולות לא שגרתיות. כל אחד שנמצא איתי כאן יעיד"

ראש הממשלה ויו"ר הליכוד משמיע קולות מצוקה: "אם מצביעי ליכוד לא יתעשתו, נפסיד" • יורה לעבר גנץ: "אמר שזה החודש הקשה בחייו. עם מה הוא התמודד?" • מתייחס לסיכוי שייאלץ לחלק את זמנו בין המשפט לניהול המדינה ומתעקש: "אשר כאן עוד שנים רבות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בראיון ל'ישראל היום' לאפשרות שיצטרך להתמודד עם כתב אישום במקביל לכהונתו כראש ממשלה והשיב כי, "אני מאמין שזה לא יהיה. רוב הטענות נפלו. הטענות הקשות ביותר – כמעט כולן נפלו. אני משוכנע שלא יישאר זכר ממגדל הקלפים הזה. שנית, יש לי יכולות לא שגרתיות. אני אומר את זה. כל אחד שנמצא איתי כאן, גם בקבינט ובממשלה, יעיד. קיבולת העבודה שלי, יכולת הריכוז שלי, הקשב שלי – כולם יעידו. ברור מאליו שאני יכול להוביל גם במצב כזה. אבל זה עניין תיאורטי. לא סתם יש חוק שקבע שלא מורידים ראש ממשלה על סמך כתב אישום. לאן זה יוביל אותנו? כל פקיד יוכל להפיל ראש ממשלה".

אתה מסוגל להיות היום אצל פוטין ומחר בחקירה? ולשכוח מהכל כשאתה עובד, נשאל נתניהו. "הוכחתי את זה. היו כאן מיני חקירות. זה לא השפיע עלי כהוא זה. אפילו יריבים, ברגעים נדירים של יושר, יעידו על כך. תשווה את התפקוד שלי ומה שאנחנו משיגים ברמת הגולן, בירושלים, באיראן, בתקיפות בסוריה, למה שגנץ אומר – שהחודש האחרון במסע הבחירות היה הקשה בחייו. עם מה היה לו להתמודד? עם ראיון של יונית לוי. זה פשוט לא ייאמן. כל יום של ראש ממשלה, ולפעמים כל שעה, יותר קשים מהחודש הזה. איך הוא יעמוד בזה? התשובה: הוא לא יעמוד. קודם כל כי הוא קורס תחת הלחץ, ושנית, כי לו וללפיד אין הכישורים ואין הניסיון להיות ראש ממשלה".

בראיון בחירות ל'ישראל היום' מלחיץ את נתניהו את ציבור הימין ואומר כי, "אנחנו קרובים מאוד להפסיד את המערכה, גילינו נתון שלא שמנו לב אליו עד אתמול בלילה: יש היפוך של 2015. בעוד ב־2015 השמאל היה שאנן והימין מגויס להצביע, היום קורה הפוך: הימין שאנן והשמאל מגויס להצבעה. כששואלים בסקרים מה המוטיבציה שלכם – לא למי להצביע, אלא כמה אתם מתכוונים להצביע – השמאל מקבלים מאה אחוזים. לא 99.2 – מאה אחוזים. כולם הולכים".

"ובימין רואים אחוזים ניכרים מתחת לזה. ההבדל באחוזים שווה כחמישה מנדטים". בקרב הימין מדובר במוטיבציה של כ־80 אחוזים ללכת לקלפי, והנתונים הללו שווים שני מנדטים. "בפערים האלה, יש אפשרות שנאבד את הגוש והפער בין הליכוד ללפיד־גנץ יכול לגדול עד 5 מנדטים", אומר רה"מ. האם בגלל הנתון הזה, לדעתו, הליכוד הולך להפסיד? לפי נתניהו, "בוודאות נפסיד. זה לא 'וישמן ישורון ויבעט', אלא 'וישמן ישורון ויפסיד'".

על בנו יאיר נתניהו הוא אומר כי, "הבן שלי עומד כל הזמן מול גלי השמצות, והוא לא מקבל את הכלל שירמסו את דמותו. עוד כשהיה ילד עשו עליו פרודיה. הוא לא מוכן להתכופף. ההתקפות עליו באות ממבקריי הפוליטיים. אני מצר על כך שהוא צריך לחיות את החיים האלה של הסערות הפוליטיות. רוצחים את דמותו. מעמידים אותו מול כיתת יורים. לא הייתי ממליץ לאף אחד לעבור את הפציעות האלה".

נתניהו תוקף את התקשורת, "יש התגייסות חסרת תקדים של ה'גנץ טי.וי' – ערוצים 12 ו־11 ו־13 – והרדיו על סוגיו. פשוט התגייסות מוחלטת. פעם אחת, בראיון אחד, הצליחו לערער את גנץ, ומייד עשו לו תיקונים. מקצה שיפורים. ראיונות מלטפים. נותנים לו וללפיד ולאשכנזי, וכביכול מעלים לו שאלות קשות כמו 'מר גנץ, אתה יכול לפרוש לנו את החזון שלך? אבל אומרים עליך שאתה לא יציב'. אין אתגור, אין פולו־אפ. אם הוא קורס תחת ראיון אחד עם יונית לוי – איך הוא יעמוד בלחצים?"

על תוכנית המאה של טראמפ הוא אומר כי, "אני לא מתואם איתו. הצגתי בפניו ובפני אנשיו שלושה עקרונות יסודיים, שאני מקווה מאוד שיבואו לידי ביטוי בתוכנית: 1. לא עוקרים שום מתיישב. לא רק שום יישוב, שום מתיישב. 2. אנחנו נשארים בשליטה על כל השטח ממערב לירדן. כלומר, אין שאלה של מרדף חם. הנוכחות שלנו מתמדת. זו הסמכות הריבונית העיקרית שנשארת בידינו – בכל מצב. 3. לא נחלק את ירושלים".

אם מבטיחים לך הכרה בינלאומית בירושלים שלמה, בייחוד כל העיר העתיקה, אתה מוכן לוותר בתמורה על חלקים גדולים ביו"ש, נשאל נתניהו. "לא מוכן לעקור יהודי אחד. זה אומר גם יישובים מחוץ לגושים. מזה אתה יכול להקיש על כל השאר. אני לא מוכן לוותר על הריבונות העתידית, ולא בכלל. הם נשארים שם, תחת ריבונות ישראלית. נשאיר קבוצה של יישובים ונכפיף אותם לריבונות פלשתינית – אף אחד לא יישאר אפילו יום אחד. אני משאיר את כולם תחת ריבונות ישראל, כשאנחנו אחראים על הביטחון".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו