צילומים: פלאש 90

מי יהיה שר המשפטים? הקרב יוכרע בשעות הקרובות

ראש הממשלה נתניהו צפוי למנות שר זמני תוך זמן קצר בשל שלושת כתבי האישום העומדים נגדו בכפוף לשימוע. היועמ"ש קבע כי בשל החלטות המשרד המתקבלות בעניינו, נתניהו חייב למנות ממלא מקום לתפקיד • בפנים: כל השמות

אחרי ששרת המשפטים איילת שקד פוטרה, ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי למנות שר זמני תוך זמן קצר, זאת בשל שלושת כתבי האישום העומדים נגדו בכפוף לשימוע. "נתניהו לא יוכל להחזיק בתיק המשפטים, גם לא באופן זמני" כך הודיע אתמול היועץ המשפטי לממשלה לנתניהו. היועמ"ש קבע כי בשל החלטות המשרד המתקבלות בעניינו, נתניהו צריך למנות כבר הלילה או מחר בבוקר ממלא מקום לתפקיד.

המועמדים לתפקיד הם: השר יריב לוין, שבעבר סירב לכהן באופן זמני בלבד, השר זאב אלקין וסגנית השר ציפי חוטובלי. אך השם החם במערכת הפוליטית בשעות האחרונות הוא ח"כ אמיר אוחנה מהליכוד. הערב דווח כי נתניהו שוקל למנותו לממלא מקום שר המשפטים. מהליכוד נמסר: אין תגובה.

נתניהו מבין כי שמירה על תיק המשפטים בידיו עלולה לסבך אותו הן מבחינה חוקית והן מבחינה ציבורית, ועל כן ימנה שר משפטים זמני, אך יעדיף שהוא יהיה ממפלגתו. סיבה נוספת לכך שראש הממשלה מחוייב למנות שר חדש היא שבג"ץ מגביל את מספר התיקים שבהם יכול ראש ממשלה להחזיק. מידה ועד מחר בבוקר לא ימונה ממלא מקום, היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, יתערב ויבהיר שוב לנתניהו שהוא חייב למנות שר לתפקיד באופו מיידי.

מי שרואה עצמו כמעומד מתבקש לתפקיד הוא יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ, הבוקר דווח על מאבק חריף שמתנהל ביממה האחרונה בינו ובין ראש הממשלה בנימין נתניהו. סמוטריץ' התבטא כי, "למשפט העברי יש מקום של כבוד וצריך שיהיה לו מקום עוד יותר מכובד בשיטת המשפט של מדינת ישראל", בדברים שהתפרשו בתמיכתו במדינת הלכה אמר עוד כי, "בוודאי שרצונותיי בטווח הארוך זה שמדינת ישראל תתנהל על פי התורה, כך צריך להיות, זאת מדינה יהודית".

סמוטריץ VS נתניהו: "יכול לשכוח מהמשפטים"; "מכין אליבי לכישלון"

"אתה שואל אותי כמה זמן זה ייקח? זה יקרה רק כאשר עם ישראל ירצה את זה, זה לא יקרה כאשר אני ארצה את זה, זה לא יקרה אפילו כשאתה תרצה, זה יקרה בעז"ה שעם ישראל ירצה. ואני מקווה ואתה יודע מה אני סמוך ובטוח שעם ישראל בעז"ה ירצה, הוא יראה כמה משפט התורה הוא משפט נכון וצודק ומוסרי והומאני", הוסיף סמוטריץ.

הדברים הביאו את ראש הממשלה לכתוב אתמול בטוויטר: "מדינת ישראל לא תהיה מדינת הלכה". אבל הדברים שלא נאמר מפורשות ורשמית על ידי נתניהו, נאמר על ידי "מקורבי נתניהו" שצוטטו ב'ידיעות אחרונות' אומרים כי, "סמוטריץ' יכול לשכוח עכשיו מתיק המשפטים. אחרי הדברים האלה נתניהו לא יאפשר לו לכהן כשר משפטים". סמוטריץ בחר בתגובה לנגח את נתניהו והוסיף מידה של ציניות, "נו באמת, כאילו שעד אתמול ביבי ממש רץ לתת לי את תיק המשפטים ולא נניח ל… שלי יחימוביץ'… רמת אמינות חאן אל אחמר".

מי שהיה הרבה פחות עדין ומשועשע הם מקורבי סמוטריץ' שצוטטו ב'ידיעות אחרונות'. "יישור הקו של נתניהו עם מתקפות השמאל נגד סמוטריץ' והיהדות נראים כמו הכנת האליבי שלו לכשלון בבחירות וניסיון להטיל את האחריות לכך על אחרים. טוב יעשה אם יתמקד בלנהל קמפיין טוב ולא מתנצל במקום לבגוד בשותפיו הטבעיים", אמרו בסביבתו של הח"כ.

עוד אמרו כי "תיק המשפטים הוא תיק מהותי למדיניות ימין. נתניהו רק מנצל את התבטאות של בצלאל על אהבת תורה ומסורת כדי להשאיר את התיק אצלו. נתניהו החליט מהיום הראשון לשמור את התיק הזה אצלו בשל תלותו האישית במערכת המשפט ואין לאמירות של סמוטריץ' אתמול שום קשר לכך. עכשיו, הוא מתנהל כמו פיל בחנות חרסינה ונותן בהדרגה גט כריתות לכל השותפות הפוטנציאליות שלו למעט אולי שלי יחימוביץ' ואבי גבאי שעדיין מצפים לתיק המשפטים".

"נתניהו מכיר מצוין כבר ארבע שנים את ח"כ סמוטריץ' ואת עמדותיו והוא יודע מצויין שאין לו שום כוונה להפוך את מדינת ישראל למדינת הלכה. הוא גם יודע מצויין שקמפיין הדמוניזציה שעושים לו מאז אתמול, תוך הוצאת דבריו מהקשרם, נובע ממניעים אחרים בכלל. לא ברור איך אחרי זה הוא יגיד בקמפיין – 'נתניהו. ימין. אמין'", סיימו בסביבתו של הח"כ הבכיר את המתקפה על ראש הממשלה.

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הכי נורמלי לתפקיד שלפחות יהודי אמיתי הוא סמוטריץ' שבאמת יוציא את ביבי זכאי.
אבל אם זה לא סמוטריץ' אזי ביבי קרוב למצוא עצמו בתפיסה. וחבל.כי כך חזיתי.

שימשוך וימשוך הביבי הזה עד שימצא את עצמו ממלא מקומו של אולמרט בכלא במהרה פושע מספר 1 בהתנתקות ובעמונה ומרעיב הילדים הראשון אמן

לפחות יהודי אחד בג'ונגל הפוליטי שלא מתבייש לומר בריש גלי שהוא רוצה מדינת הלכה

סמוטריץ' הוא דוגמא טובה של יהודי שיכול לשנות הכל לדרך התורה. לדרך ארץ של ישראל סבא ותפארת יחדיו וכל עם ישראל יגילו וישמחו לקראת המשפט ההלכתי לפי תורת משה רבנו וסנהדרין.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו