צילום: הדס פרוש / פלאש 90

הערכה: נתניהו יעתור לבג"ץ נגד הסירוב לדחות את השימוע

היועמ"ש והפרקליטות משוכנעים שנתניהו משחק על זמן ושפניו לבג"ץ, ועל כן ביקש מנתניהו להודיע עד מחר שבכוונתו להתייצב לשימוע. אם יודיע שהוא מתייצב, לפי מנדלבליט הוא לא יוכל לטעון בבג"ץ אחרת. בסביבת נתניהו קוראים שלא לפנות לבג"ץ

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להודיע מחר ליועמ"ש אביחי מנדלבליט כי בכוונתו להגיע לשימוע, ויחד עם זאת לטעון כי המועד שנקבע מוקדם מדי. כמו כן, נתניהו ישקול לעתור לבג"ץ, אך בסביבתו יש קולות שקוראים לו להימנע מכך.

היועמ"ש והפרקליטות משוכנעים שנתניהו משחק על זמן ושפניו לבג"ץ, ועל כן היועץ ביקש מנתניהו להודיע עד מחר שבכוונתו להתייצב לשימוע. אם אכן יודיע שהוא מתייצב, לפי מנדלבליט הוא לא יוכל לטעון בבג"ץ אחרת. אך אם בכוונת נתניהו לעתור לבג"ץ הוא מוכרח להודיע על כך במהרה. החשש מבחינתו הוא שאם יודיע כי לא יתייצב לשימוע, מנדלבליט עשוי להודיע על הגשת אישום נגדו ללא ההליך.

כזכור, לפני מספר ימים היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט דחה את בקשתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לדחות את מועד השימוע בתיקי החקירה המתנהלים בעניינו.

בתשובת מנדלבליט לבג"ץ נכתב: "בתמצית, עמדת היועץ המשפטי לממשלה היא שדין העתירה להידחות על הסף, בהיעדר עילה להתערבות ביהמ"ש במועד השימוע, שכן מדובר בסוגיה פרוצדוראלית המצויה בלב שיקול הדעת של גורמי התביעה ביחס לאופן ניהול הליכים פליליים", נמסר מטעמו של היועמ"ש. בתגובה צוין, כי לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה שקל בכובד ראש את בקשת ראש הממשלה לדחות את השימוע, הוא החליט לקבוע את מועד השימוע לימים 2.10.19 ו-3.10.19, ונגד החלטה זו הוגשה העתירה.

בהודעת משרד המשפטים נמסר עוד כי, "לאחר הגשת העתירה, פנה בא-כוחו של ראש הממשלה, עו"ד עמית חדד, וביקש כי נוכח החלטת הכנסת על התפזרותה ועל קיומן של בחירות נוספות ביום 17.9.19, יידחה מועד השימוע למועד סביר לאחר קיום הבחירות. לפי הנטען בפניה, דחיה זו נדרשת מפאת הצורך בהיערכותו של ראש הממשלה עצמו לשימוע, ומפאת העובדה כי בתקופת הבחירות ובתקופת הקמת הממשלה שלאחריה, יהיה עסוק במיוחד, לאור תפקידו כיו"ר הליכוד, בצד היותו ראש ממשלת ישראל".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו