Flash90

הבחירות יבוטלו? בימין בודקים בשמאל תוקפים – התגובות במערכת הפוליטית

המערכת הפוליטית סוערת בעקבות הפרסומים לפיהם נתניהו שוקל ברצינות מהלך לביטול הבחירות החוזרות. גנץ: "נתניהו מפחד מגזר הדין הציבורי". אשכנזי: ‬‫"נתניהו גרר את המדינה לבחירות מיותרות וישלם את המחיר בקלפי". ומה חושבות הסיעות החרדיות

המערכת הפוליטית סוערת הערב (שלישי) בעקבות הפרסומים לפיהם ראש הממשלה בנימין נתניהו שוקל ברצינות את המהלך של יו"ר הכנסת ח"כ יולי (יואל) אדלשטיין אשר בדק את ההיתכנות לביטול הבחירות החוזרות. מה שהעיר את הפוליטיקאים היא ההודעה של הליכוד לפיה: "ראש הממשלה בנימין נתניהו מתייחס בכובד ראש ליו״ר הכנסת אדלשטיין והוא יבחן את הצעתו בימים הקרובים". באופוזיציה תוקפים את המהלך וטוענים כי מדובר ב"ספין" מבית מדרשו של נתניהו. מנגד סיעות הימין מברכות על המהלך וקוראות לגורמים הרלוונטיים לפעול להצלחת המהלך.

יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין העביר הערב מסר לכחול לבן ואמר: "אני בא בידיים נקיות. כוונותיי רציניות ואין פה שום ספין. לא אקדם שום מהלך לביטול הבחירות ללא הסכמה רחבה של לפחות 80-75 חברי כנסת. בחדרים סגורים, גם אנשי כחול לבן אומרים שהם לא רוצים בחירות".

ב'ליכוד' ו'בכחול לבן' בודקים אפשרות: ביטול הבחירות והקמת ממשלת אחדות

מכחול לבן נמסר בתגובה לפרסום: "עוד ספין שנועד להשכיח מהציבור שנתניהו נכשל בהקמת ממשלה, העדיף את טובתו האישית וגרר במו ידיו מדינה שלמה לבחירות מיותרות". ב'כחול לבן' מוסיפים כי "נתניהו מבין שהוא עומד להפסיד את הבחירות ומחפש עכשיו פתרונות קסם. אנחנו הולכים לבחירות ובני גנץ יהיה ראש הממשלה הבא של ישראל".

יו״ר כחול לבן ח"כ בני גנץ לא הסתפק בהודעת המפלגה וכתב: "הפרסומים הערב מבהירים- נתניהו מפחד מגזר הדין הציבורי, ונתניהו משקר – אין שום משא ומתן עם כחול לבן"

מיהדות התורה נמסר: "כפי שהודענו בעבר, הבחירות החוזרות מיותרות ובזבזניות שנגרמו בגלל גחמה של איש אחד. אין לנו כל בעיה להתמודד שוב בבחירות ונדע להוכיח את כוחנו בעזרת השם". במפלגה החרדית הוסיפו כי "אם נידרש לביטול הבחירות – נבחן מי ומי השותפים הפוליטיים במהלך כזה ורק לאחר מכן נכריע".

ממפלגתו של אביגדור ליברמן נמסר: "מה שמנחה את נתניהו הערב זו לא טובתה של מדינת ישראל, אלא הפחד לאבד את השלטון. דווקא נתניהו, שפעמיים בתוך חצי שנה פיזר את הכנסת, התחיל להפנים שאזרחי ישראל לא מקבלים את הגישה "שלשלטון בחרתנו"". ב'ישראל ביתנו' מצהירים כי ""ישראל ביתנו" תתמוך אך ורק בממשלה רחבה, שתורכב משלוש המפלגות: "ישראל ביתנו", "הליכוד" ו"כחול לבן"".

יו"ר איחוד הימין שר החינוך, הרב רפי פרץ אמר הערב: "ביטול הבחירות משמעותם ביטול הקיצוץ בתקציב החינוך. אני מברך ותומך ביוזמה שתחסוך מיליארדי שקלים למשק ותסייע ליציבות השלטונית במדינת ישראל".

שר האוצר משה כחלון הגיב גם הוא לדברים וכתב: "הבחירות הקרובות מיותרות, יקרות ומזיקות למשק. כל יוזמה שתביא לביטולן מבורכת".

יו"ר מר"צ, ח"כ תמר זנדברג, קוראת הערב שלא לתמוך במהלך לביטול הבחירות, לדבריה: "אני קוראת לכל המחנה: אל תתנו חבל הצלה לנתניהו". זנדברג הוסיפה: "מדהים לראות איך נתניהו משתמש במדינת ישראל כמו הצעצוע האישי שלו. רק לפני חודש הפך עולמות כדי להקדים את הבחירות, ועכשיו כשגילה שלציבור נמאס מהמשחקים האלה, הוא עושה פרסה. אנחנו לא נהיה חבל ההצלה של המושחת נתניהו ואני קוראת לכל המחנה והחברים באופוזיציה, אל תושיטו לנתניהו את היד".

יו"ר 'הימין החדש' נפתלי בנט קרא הערב לשני הצדדים לפעול לביטול הבחירות, לדבריו: "‏ראש הממשלה ויו״ר כחול לבן מדינת ישראל אינה משחק ילדים". בנט כתב כי "נתניהו גרר את אזרחי מדינת ישראל לבחירות מיותרות בשביל צרכים אישיים, ואז, חודש אחרי מחליט לבטלם, כעת בני גנץ נלחם בביטול הבחירות המיותרות בגלל צרכים אישיים?" יו"ר הימין החדש הוסיף: "שיהיה ברור: ברמה האישית, הבחירות החוזרות האלו נפלו עליי מהשמיים כמו זכייה בלוטו, אבל הם רעות רעות למדינת ישראל". לבסוף קרא: "תקבעו שניכם הערב, שבו כל הלילה, תסכמו על ממשלה נורמלית, ותבטלו את הבחירות המטופשות הללו".

השרה גילה גמליאל כתבה כי: "יש לנו אחריות לאומית לבטחונה, כלכלתה וצמיחתה של מדינת ישראל ואני מברכת על המאמץ למנוע בחירות נוספות בעת הזאת. אני קוראת לכל סיעות הבית לתמוך במהלך ולאפשר את המשך כהונת הכנסת ה-21".

ח״כ גבי אשכנזי (כחול לבן): "עוד ספין מבית היוצר של נתניהו- אין שום משא ומתן עם כחול לבן. ‬‫נתניהו גרר את המדינה לבחירות מיותרות וישלם את המחיר בקלפי".‬

יו"ר סיעת העבודה, ח"כ איציק שמולי אמר הערב בעקבות הפרסום כי "ביטול הבחירות הוא מעשה לא אפשרי משפטית ולא כשר מוסרית ולכן לא יעבור. כיו״ר סיעת העבודה אני מודיע כי בכוונתנו להתנגד לכל מהלך מסוג זה, שמטרתו ההישרדות האישית של נתניהו".

ח"כ יועז הנדל (כחול לבן) כתב: "‏נתניהו הוביל לבחירות. התנגדנו. אחריו מהופנטים הצביעו החרדים, סמוטריץ וכחלון. לא רצו אבל הצביעו. כך המפלגות הערביות והקומבינה שלהן עם נתניהו. התוצאה בזבוז של מליארדי שקלים שהציבור מתעב וסובל ממנה". הנדל טוען כי "הספינים עכשיו זה רק נסיונות להסיח את הדעת והאשמה. אין שם כלום כי לא היה כלום".

אהוד ברק: "מעולם לא יצאו חברי הממשלה וסייעניהם במבצע מוצהר לחיסול הדמוקרטיה ולחילוץ חשוד במעשים פליליים חמורים. בושה".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מה קרה שבשמאל תוקפים? הרי הם טוענים שזה בחירות מיותרות והוצאה גדולה.. למה פתאום הם התהפכו???
פשוט מאוד הם תמיד חייבים להיות הפוך מהימין ונגד ביבי.

אותו אחד שכאב לו מהכיס של העם וכל כך צעק "לאן הכסף הולך?? לחרדים!"
בגלל האגו של אותו אחד אני עכשיו יצטרך לעבוד עוד שעות נוספות
ה' יעזור שכבר תבוא הגאולה

אל תהיה כ"כ בעד ביבי עדיף היו עושים החרדים אם בליל פיזור הכנסת היו עושים גיל עם גנץ והיו מקבלים יותר מצץחצי המלכות בדרך כבוד בלי טובות של ביבי

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו