צילום: פלאש 90

נתניהו מתחייב: "בכל תכנית מדינית לא אאפשר עקירה של אף יישוב"

באירוע 40 שנה למועצה האזורית שומרון הצהיר נתניהו כי בתקופתו לא יפונה "אף מתיישב". לדבריו: "קחו התחייבות לא מוגבלת - אנחנו לא עוקרים אנשים - גמרנו עם השטות הזו. לא נחזור על שגיאות העבר". יוסי דגן קרא להחיל ריבונות על כל שטחי c


דברי ראש הממשלה הערב. צילום: רועי חדי


דברי ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן. צילום: רועי חדי

ראש הממשלה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו נאם הערב (רביעי) באירוע 40 שנה למועצה האזורית שומרון והצהיר כי בתקופתו לא יפונה "אף מתיישב" בהתייחסו לתוכנית המדינית של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר: "קחו התחייבות – לא מוגבלת בזמן: אנחנו לא ניתן לעקור אף יישוב מארץ ישראל בשום תכנית מדינית". נתניהו הצהיר: "אנחנו לא עוקרים אנשים – גמרנו עם השטות הזו. ישראל בהנהגתי לא חזרה ולא תחזור על שגיאות העבר".

"העובדה שאנחנו על הרכסים האלה, מאפשרת לנו להגן על המדינה כולה ולהבטיח את הביטחון והיציבות באזור". הוסיף ראש הממשלה, "אילו השומרון לא היה בידינו, כל מקום היה נתון בסכנה ברורה ומיידית. אלה העקרונות המרכזיים שלנו. זו מולדתנו וארצנו. אנחנו נמשיך לפתחה ולבנותה".

נתניהו מתנצל: "פניתי ל'עבודה' רק אחרי שליברמן מנע הקמת ממשלה"

נתניהו הוסיף: "בכל תכנית מדינית לא אאפשר עקירה של אף יישוב ואף מתיישב. צה"ל ימשיך לשלוט בכל השטח מערבית לירדן בקעת הירדן. אני גם לא מבדיל בין גושי ההתיישבות לנקודות ההתיישבות הבודדות. כל נקודת יישוב כזאת היא ישראלית מבחינתי. בימים אלו אני פועל להכרה בין לאומית בעקרונות הללו".


ראש הממשלה הערב באירוע לציון 40 שנה מועצה האזורית שומרון. צילום: רועי חדי

לפני עלייתו של נתניהו לבמה, פתח ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן את האירוע ובירך את ראש הממשלה על הגעתו לשומרון. דגן קרא לראש הממשלה להחיל ריבונות ביהודה ושומרון לא רק על הישובים אלא על כל שטחי c ואמר: "זה הזמן להחיל ריבונות! לא רק על הישובים המהווים רק 3% מהשטח אלא על כל השטח" ראש המועצה הוסיף: "אנחנו סומכים עליך ראש הממשלה, ועל כן נפעל שתבחר, שאתה תהיה כתמיד שומר נכסי צאן הברזל של העם היהודי: קבר יוסף. מזבח יהשע בן נון, וממלכת ישראל הקדומה שומרון העתיקה".

דגן התייחס לתוכנית המדינית של טראמפ ואמר: "בכל תוכנית מדינית ברור וזו דרישתנו, שיהודה ושומרון תישאר לנצח בידי מדינת ישראל" כמו כן הוא קרא לראש הממשלה להעביר לאחר הבחירות (בהנחה שייבחר) את החוק לביטול חוק ההתנתקות וקרא "למחוק את אות הקין הזה מספר החוקים של מדינת ישראל".

בסיום דבריו, לקול תשואות הקהל, פנה דגן לראשי מפלגות הימין ואמר: "אמנם יש לנו ראש ממשלה טוב. אבל זה לא מספיק. ללא אחדות במפלגות הימין לא תהיה ממשלת ימין וזה תלוי בכם"


יוסי דגן עם נתניהו באירוע הערב. צילום: רועי חדי

באירוע 40 שנה למועצה אזורית שומרון השתתפו כ-6000 בני אדם. האירוע התקיים באמפיתיאטרון ברבבה שבשומרון ואורגן ע"י אגף ישובים ומתנס במועצה האזורית שומרון. את האירוע כיבד בנוכחותו: ראש הממשלה מר בנימין נתניהו, ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן וכן: כ-35 שרים וח"כים מ-6 מפלגות שונות בהן: ליכוד, איחוד מפלגות הימין, כחול לבן, ש"ס ודגל התורה.

בין השרים והח"כים שהגיעו לחגיגות: שרת התרבות והספורט מירי רגב (ליכוד), שר התחבורה בצלאל סמוטריץ (האיחוד הלאומי), השר להגנת הסביבה זאב אלקין (ליכוד), שר התיירות ח"כ יריב לוין (ליכוד), שר העלייה והקליטה ח"כ יואב גלנט (ליכוד), ח"כ דסטה יברקן (תל"ם), ח"כ יואב קיש (ליכוד), ח"כ יועז הנדל (תל"ם – כחול לבן), ח"כ יצחק פינדרוס (דגל התורה), ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס), ח"כ מיקי זוהר (ליכוד), ח"כ עומר ינקילביץ (חוסן לישראל – כחול לבן), ח"כ צבי האוזר (תל"ם – כחול לבן).

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

איך הם מצליחים לעבוד עלינו כל בחירות מחדש

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו