Noam Revkin Fenton/Flash90

פרקליטי נתניהו הגיעו ליום השימוע השני: "הצגנו גם ראיות חדשות"

צוות ההגנה של ראש הממשלה התייצבו הבוקר במשרד המשפטים בירושלים ליום השני מתוך ארבעה של השימוע. עו"ד אשכנזי: "מרוצים מהקשב הרב בלשכה - הצגנו מסמכים שלא היו בחומרי החקירה". עו"ד חדד: "התיקים האלו חייבים להיסגר"

עו"ד עמית חדד, פרקליטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמר היום בכניסתו ליום השני של השימוע כי, "אתמול הצגנו את מחצית הטענות שלנו בתיק 4,000. אני חושב שהטענות נשמעו, הן טענות נכונות וטובות, הן מפתיעות. יש ראיות חדשות, יש הסבר אחר לכל מה שנטען בכתב החשדות. היום אנחנו נמשיך בתקווה שנצליח לשכנע, אנחנו בטוחים שבסופו של יום כשנסיים את ארבעת הימים האלו, התיקים האלו חייבים להיסגר והם ייסגרו".

עמיתו לצוות, עו"ד יוסי אשכנזי, הוסיף כי, "אנחנו ממשיכים היום את השימוע, אנחנו טענו אתמול אחת עשרה שעות, אנחנו ממשיכים היום לטעון בתיק 4000, אני מעריך שנצטרך זמן דומה היום כדי לסיים את הטיעון הזה. קשב רב בלשכת היועץ ואנחנו מרוצים מזה, זה מה שצריך לעשות בשימוע. בשימוע מציגים שני דברים, מציגים טיעונים על בסיס ראיות קיימות, והטיעונים הם טיעונים שונים מטבע הדברים, ממה שהתביעה רואה בראיות, זה חלק עיקרי בשימוע. הצגנו גם ראיות חדשות, הצגנו מסמכים שלא היו במהלך החקירה".

סנגוריו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, החלו אתמול (רביעי) את ארבעת ימי השימוע, בהם ינסו לשכנע את היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לסגת מכוונתו להגיש כתבי אישום ב"תיקי האלפים". מי שפתח את טיעוני ההגנה הוא עו"ד רם כספי, שעזב לאחר כשלוש שעות את משרד המשפטים. אחריו טען עו"ד יוסי אשכנזי, שהתמקד בתיק 4000 – וצפוי להמשיך בכך גם היום.


עו"ד עמית חדד מצוות ההגנה. צילום: פלאש 90

בכיר נוסף בצוות ההגנה של נתניהו, עו"ד רם כספי, מסר אתמול הצהרה לתקשורת בעת הגעתו למקום. "לבקשת מר נתניהו הסכמתי לשמש כיועץ חיצוני ועצמאי לצוות ההגנה בכל הקשור להליכי השימוע", אמר כספי. "יש לי אמון מוחלט ובלתי מסויג, לא רק במערכת המשפט בישראל אלא גם באלה העומדים בראש מערכת האכיפה ובראשם פרקליט המדינה שי ניצן והמשנה לפרקליט המדינה ענת בן ארי".

"בהכירי אישית את נציגי המדינה, אין לי ולו ספק קל שבמסגרת הליכי השימוע היועמ"ש יגבש את החלטותיו באורח מקצועי וענייני תוך התעלמות מוחלטות מרעשי הרקע", הוסיף כספי. "מהפגנות בוטות ומיותרות ומלחצים תקשורתיים. אני מייחס חשיבות רבה לשימוע ולאור החומרים המצויים ברשותי וצוות ההגנה אני סבור שקיים בסיס מוצק לשנות את פני הדברים כפי שהם עולים מכתב החשדות".

את ראש הממשלה מייצגים בשימוע פרקליטיו, יוסי אשכנזי (שותף במשרד הרצוג פוקס-נאמן) ועמית חדד, בתגבור עורכי דין ממשרדיהם, וכן עורכי הדין רם כספי וישראל וולנרמן, שהצטרפו לאחרונה לצוות ההגנה. במהלך ארבעת ישיבות השימוע יקבלו הסנגורים הזדמנות לשכנע את היועמ"ש כי לא נכון להגיש שלושה כתבי אישום נגד נתניהו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו