ניגוד עניינים וממשלת מעבר: רון קובי עתר לבג"ץ נגד דרעי

אחרי שקיבל אתמול שימוע לפני פיטורים ממשרד הפנים: ראש עיריית טבריה רון קובי עתר חמישי לבג"ץ בבקשה למנוע את זימונו לשמוע בטענה ששר הפנים ומנכ"ל משרדו בניגוד עניינים מולו. עוד טוען כי אין באפשרות ממשלת מעבר להדיחו

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ראש עיריית טבריה רון קובי עתר הבוקר (חמישי) לבג"ץ לאחר שקיבל אתמול שימוע לפני פיטורים ממשרד הפנים, בדרישה להוציא צו על תנאי שתמנע את פיטוריו. לטענתו קיים ניגוד עניינים בינו לשר הפנים ארי דרעי ומנכ"ל משרדו הכפוף אליו מרדכי כהן. עוד טוען כי אין באפשרות ממשלת מעבר להדיחו. לדבריו, על משרד הפנים למנות חברי ועדה קרואה שיכהנו לצידו במקום חברי מועצת העיר, וכך יוכל לאשר תקציב.

אתמול נמסר ממשרד הפנים כי שר הפנים, אריה דרעי, הודיע באמצעות מנכ"ל משרדו, מרדכי כהן, לחברי מועצות הערים טבריה וירכא ולראשי הרשויות בשני היישובים, כי המועצות מפוזרות בהתאם לסעיף 206 לפקודת העיריות עקב אי אישור התקציב במועצה. יצויין כי מועצות העיר ברהט ועוספייה, אישרו את התקציב בזמן ההארכה שנתן להם שר הפנים דרעי.

מנכ״ל משרד הפנים, מרדכי כהן, זימן את ראשי הרשויות וחברי המועצה לשימוע שיתקיים ביום ד', כ"ד בתשרי תש"פ, 23.10.19, במשרד הפנים בירושלים. זאת כדי לגבש המלצה שתועבר לשר הפנים, דרעי. "שר הפנים יכריע אם להמשיך את כהונת ראשי הרשויות האמורים, או להדיחם ולמנות ראש רשות ממונה מטעם משרד הפנים", נמסר מטעמו.

סאגת אישור התקציב נמשכת מזה מס' חודשים וזאת לאחר שדרעי העניק לקובי חודשיים נוספים להעביר את אישור התקציב על אף שזה לא נעשה במהלך השנה האחרונה. ההחלטה התקבלה בישיבה שקיים דרעי עם מנכ"ל משרדו מרדכי כהן, אצל לשכת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, ובהשתתפות פרקליט המדינה שי ניצן, המשנים ליועץ המשפטי לממשלה ולפרקליט המדינה וכן מנהל מחלקת הבג"צים. "אנו מצפים מראשי הרשויות וחברי המועצה להעביר את התקציב במליאת המועצה ובכך לאפשר מתן שירותים נאותים לתושבים", אמר דרעי.

קובי אף עתר נגד דרעי אך בית המשפט העליון פסק כי עתירתו של רון קובי נגד כוונת משרד הפנים לקיים לו שימוע תימחק, זאת אחרי ששר הפנים אריה דרעי החליט לתת ארכה של חודשיים לרשויות המקומיות שטרם אישרו את התקציב. כתוצאה מההחלטה של דרעי, חברי המועצות בעריות שטרם אישרו את התקציב חזרו לתפקידם.

"הגענו למסקנה כי העתירה במתכונת כפי שהוגשה מיצתה את עצמה לעת הזו וכי דינה להימחק", כתבו שופטי עליון אסתר חיות, חנן מלצר ומני מזוז, "למען הסר ספק יובהר כי אין באמור לעיל משום נקיטת עמדה כלשהי מצידנו באשר להחלטת המשיבים 1 ו-2 מיום 2019.8.1, וטענות כל הצדדים שמורות להם. בכפוף לאמור לעיל העתירה נמחקת, אפוא, בלא צו להוצאות", לשון השופטים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

העבריין המשוחרר והנחקר לפני כתבי אישום חמורים חבר הכנסת והשר המורשע דרעי יכוחץלים להמתין עד להקמת ממשלה חדשה ולא למהר ולפעול להדיח ראשי ראשויות כאדר יש ממשחת מעבר. אין ממשלה . והממשלה הנ"ל לא יכולה לפעול פוליטית כאשר אין לה זמכות לעשות זאת .

העבריין המשוחרר והנחקר לפני כתבי אישום חמורים חבר הכנסת והשר המורשע דרעי אריה יכולים להמתין עד להקמת ממשלה חדשה ולא למהר ולפעול להדיח ראשי ראשויות כאשר יש ממשלת מעבר. אין ממשלה . והממשלה הנ"ל לא יכולה לפעול פוליטית כאשר אין לה סמכות לעשות זאת .

הוא מודח מאליו, ראש עיר שאין לו קואליציה, לא יכול להעביר תקציב, שנוא על כולם, מסתכסך עם כולם, לא עושה כלום לטובת העיר, רק מעורר פרובוקוציות, מה עוד צריך כדי להדיחו, ומה שהכותב אלכס לוין כותב זה בכלל לא רלוונטי. ארי' דרעי הוא שר הפנים, לכל היותר שיעשו בחירות חוזרות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture