אילוסטרציה. דוד כהן, פלאש 90

דאגה באנטוורפן: הרשויות אסרו את קיום מנהג הכפרות

הרשויות בבלגיה הודיעו לקהילה החרדית באנטוורפן כי חל איסור מוחלט לקיים את מנהג הכפרות במדינה, גם אם התרנגולות לא יישחטו בתוך שטחי המדינה. בחלק מהקהילות התכוונו לקיים את מנהג הכפרות במרחק 35 קילומטר מהעיר, לקיים את השחיטה מחוץ למדינה

הרשויות בבלגיה הודיעו ביממה האחרונה לראשי הקהילה החרדית באנטוורפן כי חל איסור מוחלט לקיים את מנהג הכפרות במדינה, גם אם התרנגולות לא יישחטו בתוך שטחי המדינה.

לקראת עשרת ימי תשובה התארגנו מספר קהילות במדינה בנפרד לקיום המנהג היהודי העתיק, חלקן אף במחיר נסיעה של 35 קילומטרים מהעיר ולאחר מכן העברת התרנגולת מהמדינה לצורך שחיטתם. מנגד קהילת סאטמאר ואחרות התכוונו לקיים את המנהג והשחיטה במקום, חרף האיסור בחוקי.

ממודעה שהגיע לידי 'חדשות JDN' עולה כי הקהילה היהודית במקום התכוונה לקיים היום (ראשון) את מנהג הכפרות במרחק 35 קילומטר מאנטוורפן, "המקום הקרוב ביותר שאושר ע"י השלטונות", צוין במודעה. לצורך כך ארגנה אוטובוסים למקום הנמצא ממול תחנת המשטרה המקומית. עוד צוין כי שחיטת העופות תתקיים מחוץ לגבולות המדינה.

מנגד, ממודעות אחרות שהגיעו לידנו עולה שבחלק מהקהילות התכוונו לקיים את המנהג כמידי שנה בתוך שטחי העיר, ואף לשחוט במקום ולקיים את מצוות כיסוי הדם. בארגונו של הרשל וויינגרטן ניתן היה להשיג כפרות השבוע ביום ראשון בשני וכן בערב יום כיפור.

אך הלילה (מוצאי שבת) הודיעו בכלל הקהילות, כולל השחיטה שאורגנה במרחק 35 קילומטר מהעיר, כי כלל הכפרות מובטלות בעקבות מייל חד משמעי שהגיע מהשלטונות המקומיים האוסרים לחלוטין לקיים את המנהג בכל שטח המדינה, גם אם השחיטה תתקיים מחוצה לה, בטענה לצער בעלי חיים.

 

האיסור מתפשט: החל מהיום – שחיטה כשרה אסורה במחוז הוולוני בבלגיה

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אין אמונה בגויים.

אין שום ארגון של הרשל ויינגרטן זה בנאדם יחיד בלי שום גב ציבורי שעומד מאחרין

מה הבעעה לעשות כפרות על כסף? חייבים דווקא על תרנגולת?? סתם מעצבן שמכל דבר עושים סיפור

הסיפור הוא לא התרנגולת אלא עצם העובדה שכופים על יהודים לקיים את היהדות רק בצורה שהממשלה רוצה, לכפרות יש תחליף אבל מה עם מצוות אחרות?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו