צילום: הדס פרוש, פלאש 90

סקר: מחצית מהציבור מתנגד לממשלת אחדות בראשות נתניהו

סקר מנדטים ראשון אחרי הבחירות מעלה כי אי שינוי במפה הפוליטית. עוד עולה כי הימין בעד ממשלת אחדות בראשות נתניהו, השמאל מתנגד. על פי הסקר, הליכוד בראשות גדעון סער מפסיד שישה מנדטים, הימין נגדו והשמאל בעדו • כל הפרטים

50 אחוז מהציבור אינו תומך בהקמת ממשלת אחדות של כחול לבן עם הליכוד בראשות נתניהו, כך עולה מסקר שפורסם היום ב'וואלה'. על פי הסקר, 42 אחוז בעד ממשלה שכזאת, 8 אחוז לא יודע. בקרב מצביעים שמגדירים את עצמם ימין דווקא נרשמת תמיכה רחבה ברעיון של 54% בעד, לעומת 42% נגד. מנגד, בקרב מצביעי המרכז שמאל התמונה הפוכה, 68% נגד ממשלת אחדות בראשות נתניהו, 26% בלבד תומך.

בסקר מנדטים, שהינו הראשון מאז הבחירות, יש שוויון בין הליכוד וכחול לבן שמקבלות כל אחת 33 מנדטים, הרשימה עם 13 מנדטים, שס 9, ימינה 7, יהדות התורה 7, ישראל ביתנו 7, העבודה-גשר 6, המחנה הדמוקרטי 5. בעצם, כלל המפלגות שומרות על כוחן למעט מנדט אחד שעובר מישראל ביתנו לליכוד, מה שמחזק ל-56 מנדטים את בלוק הימין של נתניהו.

על רקע הדרמה הפנימית בתוך הליכוד, הסקר שנערך על ידי מכון 'מדגם' בדק כמה תקבל הליכוד אם יעמוד בראשה גדעון סער. על פי התוצאות, הליכוד יורדת ב-6 מנדטים ל-26 מנדטים בלבד. המרוויחה המרכזית היא ימינה שעולה ב-4 מנדטים ומקבלת על פי הסקר 12 מנדטים. המפלגות החרדיות, שס ויהדות התורה, עולות כל אחת במנדט ל-10 ו-8 בהתאמה.

בהמשך לפריימריז על ראשות הליכוד, שלא יתקיים בסוף, המכון בראשות מנו גבע בדק גם מי לדעת כלל הציבור צריך לעמוד בראשות הליכוד. בנימין נתניהו עם 35%, גדעון סער ממש אחריו עם 29%, הרחק מאחור יולי אדלשטיין עם 5%, גלעד ארדן 2%, ישראל כץ 1%, מישהו אחר 8%, לא יודע 20%. בקרב מצביעי ימין הפער בין סער לנתניהו גדל, 54% לראש הממשלה לעומת 24% ליריבו הליכודי, יתר בכירי הליכוד ללא שינוי. בקרב מצביעי מרכז-שמאל, גדעון סער מוביל עם 41% לעומת 8% בלבד לנתניהו, יתר המועמדים כמעט ללא שינוי.

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

והמחצית השניה? הכל מגמתי נגד נתניהו . בושה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו