Marc israel Sellem/POOL

נתניהו על חיסול אל-בגדאדי: "מברך את טראמפ, המערכה עדיין לפנינו" • צפו

ראש הממשלה פרסם סרטון בעקבות חיסולו של מנהיג דאעש: "אני מבקש לברך את הנשיא טראמפ על ההישג המרשים. זה משקף את הנחישות המשותפת שלנו, של ארה"ב ושל כל המדינות החופשיות, להילחם בארגוני הטרור ובמדינות הטרור"


צילום: עומר מירון/לע״מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם לפני זמן קצר סרטון בעקבות חיסולו של מנהיג דאעש: "אני מבקש לברך את הנשיא טראמפ על ההישג המרשים שהביא לחיסולו של ראש דאע״ש, אל-בגדאדי. זה משקף את הנחישות המשותפת שלנו, של ארה"ב ושל כל המדינות החופשיות, להילחם בארגוני הטרור ובמדינות הטרור. ההישג הזה הוא ציון דרך חשוב, אבל המערכה עדיין לפנינו".

הבוקר אמר בפתח ישיבת הממשלה כי, "אנחנו רואים מה מתרחש במזרח התיכון. המזרח התיכון שוב עובר טלטלה – לבנון סוערת, עיראק סוערת, סוריה סוערת, ואיראן שועטת בכל המרחבים הללו. אנחנו יודעים שהכוח ששירת אותנו עד עכשיו חייב להתעצם בהמשך, אל מול כל התופעות הללו. זה מחייב החלטות קשות מאוד. מה שנאמר על ידי ועל ידי הרמטכ"ל, זה לא ספין, זה שיקוף של המציאות, של אתגרי ההווה ואתגרי העתיד הקרוב".

"אנחנו צריכים להחליט החלטות קשות שמחייבות ממשלה עם כתפיים רחבות, לכן החשיבות ביצירת ממשלת אחדות לאומית רחבה. זו לא שאלה פוליטית, זו שאלה לאומית ושאלה ביטחונית ראשונה במעלה. אני מקווה שנוכל לקדם את היעד הזה בימים הקרובים. זו הייתה מטרתי מיד אחרי הבחירות, וזו נשארה המטרה שלנו. זה מה שמדינת ישראל זקוקה לו בעת הזאת", דברי נתניהו.

גם יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ התייחס לחיסול אל בגדאדי: "המאבק בטרור דורש תמהיל של אחריות, סבלנות ונחישות לפעול. חיסולו של מנהיג דאע"ש אמש בסוריה הוא שילוב של שלושתם. מדובר בהישג מבצעי ומודיעני חשוב של כוחות צבא ארצות הברית, בהובלת הנשיא טראמפ".

עוד הוסיף הרמטכ"ל לשעבר, "אל בגדאדי אחראי באופן ישיר למוות אכזרי של אלפי אזרחים שכל פשעם היה שלא חלקו איתו את אותה אידיאולוגיה קיצונית. המאבק בטרור אינו מאבק מול אדם אחד, הוא ארוך ועיקש, אבל כל סיכול ממוקד מעביר מסר מרתיע לכל הנהגת הארגון וחבריו – ידם הארוכה של הנלחמים בטרור מגיעה לכל מקום".

כזכור, כלי תקשורת בארצות הברית דיווחו הבוקר כי מנהיג ארגון "המדינה האסלאמית", אבו בכר אל-בגדאדי, חוסל הלילה במחוז אידליב שבסוריה בפעולה של צבא ארצות הברית. נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אישר זאת מאוחר יותר, "אתמול בלילה, ארצות הברית הביאה את מנהיג הטרור מספר אחד בעולם לצדק. אבו בכר אל-בגדאדי מת", אמר הנשיא.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו