"הפגישה התקיימה ברוח טובה": צוותי המו"מ של הליכוד וכחול לבן נפגשו

לראשונה אחרי שגנץ קיבל את המנדט, נועדים יורם טורבוביץ ושלום שלמה מטעם כחול לבן ויריב לוין ומיכאל ראבילו מטעם הליכוד. הערב: פגישת יו"ר כחול לבן בני גנץ עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. כעת: צוות המו"מ של כחול לבן וישראל ביתנו נועדים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לפני זמן קצר הסתיימה בכפר המכבייה פגישת המשא ומתן של הליכוד וכחול לבן, לראשונה לאחר שיו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ קיבל את המנדט מהנשיא. בפגישה משתתפים ראש צוות המו"מ מטעם כחול לבן, ד״ר יורם טורבוביץ ולצידו שלום שלמה, ראש צוות המו״מ מטעם הליכוד השר יריב לוין ועו״ד מיכאל ראבילו.

מהליכוד נמסר בתום הפגישה כי, "ישיבת צוותי המו״מ הסתיימה כעת. השר יריב לוין שב והדגיש כי הצוות מייצג את כל 55 חברי גוש הימין. במענה לשאלת נציגי צוות המו״מ של גוש הימין, סירבו נציגי כחול לבן פעם נוספת לקבל את מתווה נשיא המדינה, שהוא הדרך היחידה להקמת ממשלת אחדות לאומית רחבה".

"בנוסף, הזהיר השר לוין מפני הקמת ממשלת מיעוט הנשענת על המפלגות הערביות בהיותה מסוכנת לישראל. נציגי כחול לבן סירבו להתחייב כי לא יקימו ממשלת מיעוט מסוכנת זו. הצדדים הסכימו להמשיך בשיחות, והשר לוין הביע תקווה כי בישיבות הבאות תשתנה הגישה של כחול לבן, תיזנח האופציה הסהרורית של הקמת ממשלת מיעוט בתמיכת המפלגות הערביות, יתקבל מתווה הנשיא והדיונים יהיו מעשיים ומהירים", לשון הודעת הליכוד.

מכחול לבן נמסר: "הפגישה התקיימה ברוח טובה, ובמהלכה ביקשו צוותי המו״מ של כחול לבן לתאם פגישות המשך כבר לימים הקרובים בכדי לדון באפשרויות להרכבת הממשלה וקווי היסוד, וכן על בסיס ההבנה, שהמנדט נמצא כרגע בידי יו״ר כחול לבן, רא״ל במיל׳ ח״כ בני גנץ, ולכן הוא ראש הממשלה המיועד. הליכוד, המשיך להתעקש לאורך הפגישה שהוא מייצג את בלוק החסינות של ה -55, ואינו מוכן לשום פשרה בנושא".

צילום: אלעד מלכה

ראש צוות המו״מ מטעם הליכוד, השר יריב לוין אמר בפתח הישיבה: "אנחנו מגיעים היום לישיבת המשא ומתן על פי הזמנת כחול לבן כאשר אנחנו מייצגים את כל גוש הימין המונה 55 ח״כים. אנחנו מגיעים בהחלט ברצון טוב. כפי שאמרנו כל הזמן, אין שום דרך אחרת אלא ממשלת אחדות על פי מתווה נשיא המדינה, ולכן אנו חושבים שנכון היה לקיים מו״מ מהיר ומואץ כדי להגיע להסכם. רצינו לעשות את זה כשהמנדט היה בידינו, ואנחנו נכונים לעשות את זה גם כשהמנדט בידיו של בני גנץ".

"אני מתכוון להעלות בפתח הישיבה שני נושאים שלטעמי מחייבים תשובה והם הבסיס לכל הדיון: לקבל סוף סוף תשובה האם כחול לבן מקבלת את מתווה הנשיא, שהוא הדרך היחידה להקים ממשלת אחדות, זו הדרך הנכונה לבחור בה כדי להקים ממשלה. השאלה השניה היא האם המו״מ שמתקיים כאן הוא אכן מו״מ אמיתי, או שזו כסות והצגה כאשר המו״מ מתקיים בעצם במקום אחר עם איימן עודה ועם הרשימה המשותפת להקמת ממשלת מיעוט".

"כל אזרח במדינת ישראל, ויש הרבה אזרחים מודאגים היום, רוצה לקבל תשובה חדה וברורה האם פניה של כחול לבן לממשלת אחדות רחבה, או פניה לקיים כאן ״כאילו״ מו״מ, ולקיים מו״מ אחר עם איימן עודה כדי להקים ממשלת אחדות שבה תהיה אחדות בינם לבין הרשימה המשותפת, ולא בין כלל עם ישראל ובין כלל המפלגות שמאמינות במדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. אלה שתי השאלות שנציג בפתח הישיבה ואני מקווה שסוף סוף נקבל עליהן תשובות", כך לוין.

בתוך עך, מדוברות כחול לבן וישראל ביתנו נמסר כי החלה הפגישה הראשונה של צוותי המו״מ של כחול לבן וישראל ביתנו בכפר המכבייה, לראשונה מאז הטלת המנדט להרכבת הממשלה על יו"ר כחול לבן, רא"ל (מיל') ח"כ בני גנץ. בפגישה משתתפים ראש צוות המו״מ מטעם כחול לבן, ד״ר יורם טורבוביץ ולצידו שלום שלמה. מטעם ישראל ביתנו משתתפים יו״ר הסיעה עודד פורר, ח״כ אלכס קושניר, מנכ״לית המפלגה אינה זילברגרץ, מנהל הסיעה בכנסת רומן גרביץ ועו״ד אמיר שניידר.

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ ייפגשו היום (ראשון) לראשונה לפגישה מאז קיבל גנץ את המנדט להרכבת הממשלה מנשיא המדינה רובי ריבלין. הפגישה תתקיים בלשכת ראש הממשלה בקריה בתל אביב ותהיה סגורה לכלי התקשורת, כך נמסר אמש בהודעה משותפת לשתי המפלגות.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מישהו יכול אולי להסביר לי: מה רוצה אדון גנץ. להיכן הוא חותר. מה הוא מנסה להשיג??

פשוט טקטיקה פשוטה מאד להראות לליכוד שהוא לא רודף אחריהם כי יש לו עוד אופציה מה שהוא לא מבין שהליכוד דוחף אותו לפינה להראות לכולם שהוא גנץ שמאל רדיקלי
מה שביבי לא מבין שהיום שמאל כבר לא מפחיד כמו בעבר ראה ערך הבחירות האחרונות המומנטום כרגע לטובת השמאל קצת בזכות אביגדור שצינן את האמבטיה להרבה ימניים שכנראה אוהבים אותו יותר מהימניות שבו

עוד כמה ימים נתפוס את הראש ונצטער למה לא קלטו בזמן את הבגידה של ביבי

לדעתי גנץ רוצה להיות רה"מ אך הוא מפחד לעשות את זה…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture