צילום: אופק אבשלום

דיוני סרק? צוות המו"מ של 'כחול לבן' נפגש עם נציגי המו"מ של העבודה ומר"צ

צוות המשא ומתן של כחול לבן פגש היום (שלישי) את נציגי המפלגות המחנה הדמוקרטי, והעבודה-גשר. העבודה-גשר נמסר: "צוות המו״מ של כחול לבן הבהיר את כוונתו להכנס למרתון של דיונים במטרה להגיע להסכם קואליציוני חתום בין שתי המפלגות"

צוות המשא ומתן של כחול לבן פגש היום (שלישי) את נציגי המפלגות המחנה הדמוקרטי (מר"צ), והעבודה-גשר בכפר המכביה שבמרכז הארץ. בפגישות נכחו ראש צוות המו"מ מטעם כחול לבן, ד"ר יורם טורבוביץ וכן שלום שלמה. נציגי העבודה-גשר בפגישה היו אור רמתי ויאיר אוחנה. בפגישה שהתקיימה לאחר מכן עם נציגי המחנה הדמוקרטי, נכחו יוסי קוצ׳יק, תומר רזניק, ואבי וידרמן.

מכחול לבן והעבודה-גשר נמסר: "פגישת צוותי המו״מ של כחול לבן והעבודה-גשר הסתיימה לפני זמן קצר. במהלך הפגישה, נדונו נושאי מהות. צוות המו״מ של כחול לבן הבהיר את כוונתו להכנס למרתון של דיונים בנושאי תוכן, מהות וקווי יסוד במטרה להגיע להסכם קואליציוני חתום בין שתי המפלגות. פגישת המשך תקבע בקרוב".

פגישת המו"מ עם העבודה-גשר. צילום: אופק אבשלום

בהודעה משותפת לכחול לבן והמחנה הדמוקרטי נמסר כי, "הסתיימה פגישתם של צוותי המו״מ של כחול לבן והמחנה הדמוקרטי. הפגישה התקיימה באווירה טובה, ובמהלכה הועלו בקשותיהם השונות של המחנה הדמוקרטי. כחול לבן הבהירה את כוונתה להקים להקים ממשלה בהקדם האפשרי, ושכל האופציות עדין על השולחן. פגישות נוספות יתקיימו בקרוב".

יו"ר המחנה הדמוקרטי ניצן הורוביץ אמר בתום פגישת צוותי המשא ומתן כי, "הנחיתי את צוות המו"מ מטעמנו, בראשות יוסי קוצ'יק, להתמקד בקווי היסוד של הממשלה ובהדגשה הבסיס האידיאולוגי והערכי. הנושא המדיני: המחנה הדמוקרטי דורש כי ממשלת גנץ תפעל לחידוש התהליך המדיני, על בסיס הסדר שתי מדינות לשני עמים, הפסקת הבניית בהתנחלויות והתנגדות ליוזמות סיפוח בשטחים".

פגישת המו"מ עם המחנה הדמוקרטי. צילום: אופק אבשלום

"תיקונים לחיזוק הדמוקרטיה: יבוטל חוק הלאום, במקומו יחוקק חוק השיוויון. נקיים שיוויון ללא הבדל דת, גזע או מין וחוק הלאום המפלה יעבור מן העולם. יבוטלו חוק העמותות, חוק V15 וחוק החרם שמאפשר לממשלה לתבוע אנשים פרטיים. נדרוש שראש ממשלה שעומד לדין יחויב להתפטר".

"נושאים כלכליים חברתיים: ​חיזוק הדיור הציבורי, והגדלת מלאי הדירות הציבוריות, ​העלאת את קצבאות הנכות לגובה שכר המינימום, ​חוק חינוך חינם לגילאי 0-3, ​ביטול הפרטת הוסטלים לנוער בסיכון והשבתם לאחריות המדינה, ​חיזוק מערכת הבריאות בכלל ואת חדרי המיון בפרט. נפעל להקמת חדר מיון קדמי בקרית שמונה וכן להימנע מקיצוצים בתקציבי החינוך והרווחה. ​נפעל ליישם תוכנית רב-שנתית למען ערביי ישראל וכן לתקצב הגברה משמעותית באכיפת החוק והסדר ביישובים הערבים והגברת הבטיחות והגהות בענף הבנייה".

בסיום פירט הורביץ גם את דרישותיו בנושאי דת ומדינה: "נדרוש הפעלת תחבורה ציבורית בשבת – אוטובוסים ורכבות, תינתן האפשרות לנישואים אזרחיים לזוגות שירצו בכך, יאושר מתווה הכותל, יבוטל חוק המרכולים".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

וגם 3 מיליון שקל לכל אזרח בישרל

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו