הדיל בין בנט ושקד: הצטרפות לממשלה – רק אם שניהם שרים

לאור הדיווחים הסותרים על מגעים שכל אחד מהם מנהל עם נתניהו וגנץ להצטרפות לממשלה בראשותו, הגיעו ראשי 'הימין החדש' בנט ושקד להבנות ולפיהן "מינוי שניהם לשרים - תנאי מקדים לכל משא ומתן להצטרפות לממשלה"

בעקבות הדיווחים לפיהם הציע ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר לשעבר נפתלי בנט מראשי 'הימין החדש' למנותו לשר והשמועות מנגד, כי ב'כחול לבן' הוצע ליו"ר 'הימין החדש' ח"כ איילת שקד להתמנות לשרה בכירה, הגיעו השניים להבנות ולפיהן, השניים ייכנסו לממשלת מעבר בראשות נתניהו רק אם שניהם מקבלים תפקיד שר, כך שלא יקרה מצב שאחד מהן יכהן כשר ואילו האחר יישאר ח״כ בלבד.

על פי הדיווח ב'ידיעות אחרונות', חששם של השניים הוא כי במסגרת ניסיונותיהם של גנץ ונתניהו להקים ממשלה בכל מחיר, הרי שיהיה מי שינסה לעורר בניהם יריבות וחילוקי דעות שיובילו להפרדת כוחות במסגרת התיאום ביניהם מאז הצטרפו השניים לפוליטיקה.

אמש דווח ב'חדשות 13', כי כחול לבן העבירה הצעה באפיקים לא רשמיים לראשי הימין החדש, נפתלי בנט ואיילת שקד, לפיה יוכלו לבקש שני תיקים לבחירתם. העיתונאי עקיבא נוביק שהביא את הדיווח אומר כי תיק המשפטים הובטח לשקד כאשר לבנט ניתנה האפשרות לבחור כל תיק שירצה מלבד תיק הביטחון אותו מייעדים בכחול לבן לליברמן או לאשכנזי.

עוד דווח כי, איילת שקד נפגשת בימים האחרונים עם שורה של בכירים בכחול לבן ביניהם אבי ניסנקורן יועז הנדל וצביקה האוזר. הפגישות נערכו במזנון הכנסת לעיני כול – דבר המלמד כי אין מדובר במשא ומתן רציני אלא בשיגור מסר לנתניהו שעליו לתת תיקים לשניים כבר כעת.

בנוסף, לאחרונה דווח ראש הממשלה בנימין נתניהו שוקל למנות את יו"ר הימין החדש השר נפתלי בנט לשר בממשלה, כך דווח ב'חדשות 12'. מדובר על מינוי זמני עד להרכבת הממשלה, כשבין התיקים האפשריים נמצאים התפוצות והרווחה, אך על פי דיווח נוסף ב'מעריב', ייתכן ובנט אף יזכה בתפקיד שר הביטחון, אותו מחזיק נתניהו בשנה האחרונה.

יצוין, כי בשבועות האחרונים נרשמה התקרבות משמעותית בין ראש הממשלה ליריבו הפוליטי נפתלי בנט, כאשר בעוד בנט משוחח עם נתניהו על בסיס כמעט יומי הרי ששקד נותרה מחוץ לתמונה. לאחרונה אף פרסם בנט פוסט נרחב יצא להגנתו של נתניהו על רקע תיקיו הפליליים: "דווקא בשעתו הקשה ביותר, ולמרות שהוא יריב פוליטי, החלטתי להיכנס תחת האלונקה", הסביר.

בראיון אתמול ל'גלי צה"'ל התייחסה שקד לשיח בין בנט לנתניהו ואמרה כי, "בנט ואני עובדים בתאום מלא, רה"מ, מסיבותיו שלו, בוחר לקיים שיח רק מול בנט, טוב שיח מול בנט, מאשר אין שיח כלל. מה שמעניין שתקום ממשלה ומדינת ישראל לא תצא לבחירות בפעם השלישית. עבור מדינת ישראל בנט כשר בטחון יכול לתרום תרומה גדולה ומשמעותית. בנט לא קיבל שום הצעה וזה כרגע לא על הפרק, אך לדעתי בנט יכול להיות שר בטחון מצויין למדינת ישראל".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו