Noam Revkin Fenton/Flash90

מנדלבליט הודיע לנתניהו: "לא נחקור את הטענות להדלפות מהפרקליטות"

היועמ"ש דחה את פניותיהם של פרקליטי נתניהו באשר להדלפות מחומרי החקירה: "אין מקום לפתוח בבדיקה או בחקירה של המקרים נושא פניותיכם". נתניהו: "הקביעה של היועץ מתעלמת מהעובדה שהתלונה הוגשה לפני שהחומרים בכלל נמסרו לפרקליטי"

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הגיב היום לפניית סניגוריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו שקראו לו לחקור את ההדלפות החוזרות ונשנות מחומרי החקירה בתיקים השונים של מרשם הבכיר. במכתב של עו"ד גיל לימוד, עוזרו הבכיר של היועמ"ש, הוא דוחה את פניותיהם ומבהיר את השיקולים השונים שבפתיחה בחקירה לאיתור "מדליף" בביצוע בדיקות פוליגרף. "אין מקום לפתוח בבדיקה או בחקירה של המקרים נושא פניותיכם".

לימון מוסיף כי, "מובן כי אין בדבר כדי להפחית מהחומרה שהיועץ המשפטי לממשלה רואה בהדלפת חומרי חקירה, דבר שכאמור יש בו כדי לפגוע בערכים החשובים שפורטו לעיל. עוד מובן, כי אין בהחלטה זו כדי לשלול בכל מקרה פתיחה בחקירה בגין הדלפת חומרים, לרבות חומרי חקירה, בהתקיים הנסיבות המצדיקות זאת מהבחינה המשפטית. יש לבחון כל מקרה ומקרה על פי כלל האינטרסים הרלוונטיים ועל פי תוחלת החקירה, ובהתאם לכך לקבל החלטה לגביו".

מטעמו של ראש הממשלה נתניהו נמסר בתגובה למכתב היועמ"ש כי, "הקביעה של היועץ שאי אפשר לזהות את מקור ההדלפות מפני שגם הסניגורים מחזיקים בחומר החקירה, מתעלמת מהעובדה שתלונת ראש הממשלה הוגשה כבר בינואר 2019, חודשים רבים לפני שהחומרים בכלל נמסרו לפרקליטיו של ראש הממשלה. חבל שתלונתו של ראש הממשלה לא נבדקה אז".

לפני כעשרה חודשים פנו עורכי הדין של נתניהו בדרישה לעצור את ההדלפות החוקיות והמגמתיות נגדו, המשודרות מדי ערב באמצעי התקשורת. במכתב ליועמ"ש, עליו חתומים עו"ד נבות תל צור ועו"ד טל שפירא, נכתב כי חקירות ראש הממשלה לוו לאורך כל הדרך "בהדלפות מגמתיות בלתי פוסקות של חומרים מתוך חדרי החקירות, חומרים אשר מטבע הדברים היו ונותרו בידי גורמי האכיפה בלבד".

"הדלפות אלה איבדו כל רסן בימים האחרונים, כאשר מדי ערב אנו נדהמים לראות כי מהדורות החדשות בערוצים השונים נפתחות ב'גילויים חדשים ומרעישים' מתוך החקירות ובהדלפות מגמתיות של חומרי חקירה חלקיים, מסולפים, מעוותים ומוטים, וזאת במטרה ברורה ליצור דעת קהל שלילית כנגד ראש הממשלה על רקע הבחירות הקרובות וכן על מנת להפעיל לחץ לא ראוי על היועץ המשפטי לממשלה אשר בימים אלה יושב על המדוכה לגבי תיקים אלה ממש", נכתב במכתב.

הפרקליטים ציינו, כי "מדובר בשיטפון של הדלפות שלא היה כדוגמתו בתולדות מדינת ישראל וספק אם בתולדות העולם המערבי כולו, אשר בינו ובין הליך הוגן אין ולא כלום". הם מזכירים במכתבם כי "הדלפה מגמתית של חומרי חקירה מסווגים על ידי עובדי ציבור מהווה מעילה חמורה באמון הציבור שניתן בהם, העולה לכאורה כדי עבירות פליליות של מרמה והפרת אמונים, לפי סעיף 284 לחוק העונשין וכן עבירה של גילוי בהפרת חובה לפי סעיף 117 לחוק העונשין".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לא מאמינים לפרקליטות וליועץ המשפטי שאיתם

בוודאי , כולם יודעים שהוא מפחד רק מאנשי הפרקליטות , להם יש מה להפחיד אותו בהמשך בדרך , אומרים שבפרקליטות יש קבוצה שיודעים עליו כמה דברים שהוא חושש מפרסומם, והוא לא ינסה להרגיז אותם , אכן מקום הצדק שם הרשע !!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו