צילום: פלאש 90

לקראת הכרעה: היועמ"ש ביקש לבצע בדיקות נוספות בתיק 4000

מנדלבליט ביקש לבחון שוב את הפרסומים שהיו בעבר באתר וואלה עליהם נטען כי סיקרו באופן חיובי את ראש הממשלה ומשפחתו בתמורה להטבות רגולטוריות לבזק. במקביל, בכיר בפרקליטות אמר כי היועמ"ש קיבל החלטה בתיק 1000 לפיה יוגש כתב אישום נגד רה"מ

בדיקות נוספות בתיק 4000: היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ביקש לבחון שוב את הפרסומים שהיו בעבר באתר וואלה עליהם נטען כי סיקרו באופן חיובי את ראש הממשלה נתניהו ואת משפחתו, זאת בתמורה להטבות רגולטוריות לבזק, שבעליה שאול אלוביץ', הוא גם הבעלים של אתר וואלה. כך פורסם היום (ראשון) ב'כאן חדשות'. כמו כן ביקש מנדלבליט לבדוק את ההתכתבויות בין מקורבי נתניהו לבעלים והמנכ"ל של האתר. מדובר בפעולה לא שגרתית בשלב כזה, שגם מסמנת כנראה את ההכרעה הקרובה של היועמ"ש בתיקי נתניהו.

יצוין כי הדברים נבדקו בעבר ואף הוזכרו בכתב החשדות נגד ראש הממשלה, אולם סנגוריו של נתניהו טענו בשימוע כי אין קשר בין הפרסומים באתר לבין ההתכתבויות. לכן ביקש מנדלבליט לבחון את הנושא שוב בבדיקה מעמיקה יותר על ידי החוקרים.

במקביל, בכיר בפרקליטות אמר כי היועמ"ש קיבל החלטה בתיק 1000 לפיה יוגש כתב אישום נגד נתניהו בגין מרמה והפרת אמונים. אותו גורם סיפר כי מנדלבליט "שומר את הקלפים קרוב לחזה" ולא מעדכן בהחלטתו, אך כאמור, זאת התקבלה כבר.

מוקדם יותר היום החליטה צמרת הפרקליטות לדחות את כנס בכירי הפרקליטות לדורותיה, שהיה אמור להתקיים ביום חמישי השבוע. ההחלטה מפתיע שכן מדובר בכנס שנערך באופן קבוע בשנים האחרונות, והסיבה הרשמית לדחייה היא "אילוצי לו"ז". טרם נקבע מועד חדש לכנס. לפי דיווחים בתקשורת, בימים הקרובים צפויה להתפרסם הכרעת היועץ המשפטי לממשלה בתיקי נתניהו.

לקראת ההחלטה, נערכים בצמרת משרד המשפטים דיונים מרתוניים בנושא, הישיבות על תיקי נתניהו מתחילות בלשכת היועמ"ש בשעות הבוקר, ומסתיימות מאוחר בערב. ככל הנראה ההחלטה לא אמורה להתגבש ולא להתפרסם השבוע. אך במערכת הפוליטית והמשפטית מעריכים כי ההחלטה תפורסם עד ה-26 בנובמבר. כלומר, בשבוע הבא. זאת משום שבתאריך זה הפרקליטות יוצאת להשתלמות השנתית באילת. מנדלבליט היה שמח להשתתף בהשתלמות הזו, ושלא יהיו תמונות שלו יחד עם פרקליט המדינה ובכירים אחרים בכנס באילת – לפני שיש הכרעה בשאלה הזו.

הבוקר פורסם ב'כאן חדשות' כי גורמים פוליטיים ששוחחו עם מקורביו של ראש הממשלה טוענים כי עורכי דינו המליצו לו חד-משמעית להוביל למערכת בחירות נוספת. זאת, מתוך מחשבה שהמהלך יעניק לנתניהו זמן רב נוסף להתמודדות והכנה לטיפול בתיקיו.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

והנה חדשות הבוקר בשווייץ; מנגני החצוצרות שבהרים, מזג האויר הנפלא, מסחר הרכבים, חיות מעניינות, תעשיית השוקולד וענף הבנייה המשגשג והתיירות.
חדשות קול ישראל;
כתב אישום וכתב אישום וכתב אישום, תיק אלף תיק אלפיים תיק ארבע מאות, המשטרה עצרה….הפרקליטות החליטה….שירות בתי הסהר, בתי המשפט, המחוקקים, בג"ץ, עבר פלילי, תיק פלילי, רצח, שוחד, מעצר על תנאי, שחרור בערבות, עבודות שירות ומליאת הכנסת.
זה ההבדל בין מדינת ישראל הדיקטטורית לבין כל מדינה אחרת נורמלית.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו