צילום: אלעד מלכה.

"ליברמן בפנים‎": אשכנזי ויעלון מציבים תנאים בדרך לממשלת מיעוט

השניים התנו את כניסתם לממשלת מיעוט רק בישיבה יחד עם ליברמן. בכך יוכלו לוותר על החלקים הקיצוניים ברשימה הערבית המשותפת. לפיד: "אם נתניהו כל כך היסטרי מהרעיון של ממשלת מיעוט שייפרד מהגוש החרדי-משיחי, שיסכים להיות שני ברוטציה"

הנהגת כחול לבן התכנסה הערב (ראשון) בתל אביב למה שהגדירו במפלגה כדיון מכריע, זאת משום שאם לא יגיעו במפלגה לפריצת דרך עד יום רביעי בחצות – המנדט להרכבת הממשלה שהטיל הנשיא ריבלין על יו"ר המפלגה, בני גנץ, יפקע. ב'חדשות 12 דווח הערב כי שניים מראשי כחול לבן – גבי אשכנזי ומשה בוגי יעלון התנו את כניסתם לממשלת מיעוט רק בישיבה עם ליברמן.

בתנאי זה, מבטיחים השניים כי הממשלה שתוקם לא תהיה תלויה בקולות של חברי הכנסת קיצוניים מהרשימה המשותפת, שכן מפת המנדטים במקרה זה – כחול לבן- 33 מנדטים, העבודה-גשר מחזיקה ב-6 מנדטים והמחנה הדמוקרטי ב-5. האפשרויות ל"ממשלת מיעוט" הם – קואליציית 44, בה שמונת המנדטים של ליברמן נשארים בחוץ, ותמיכתם של כל חברי הרשימה המשותפת, מחד"ש ועד בל"ד. והאפשרות השנייה היא קואליציית 47 – עם ישראל ביתנו אך ללא המחנה הדמוקרטי בכך מתאפשר לוותר על החלקים הקיצוניים ברשימה הערבית. בהצהרה של אשכנזי ויעלון הם בעצם שוללים את האפשרות הראשונה.

ב'כחול לבן' ממשיכים גם הערב לתקוף את ראש הממשלה, בתום הפגישה של ראשי המפלגה צייץ חה"כ לפיד: "אם נתניהו כל כך היסטרי מהרעיון של ממשלת מיעוט – שיבוא ויקים איתנו ממשלת אחדות", לפיד הוסיף: "שייפרד מהגוש החרדי-משיחי, שיסכים להיות שני ברוטציה ותהיה לנו ממשלת אחדות בתוך 48 שעות. הבעיה היא שנתניהו החליט, בעצת עורכי דינו, שהוא הולך לבחירות".

בתוך כך, צוותי המו״מ של כחול לבן והעבודה-גשר קיימו פגישה נוספת בה דנו על קווי היסוד של הממשלה העתידית. בתום הפגישה הוציאו הצדדים הודעה משותפת בה נכתב כי "בפגישה הושגה התקדמות נוספת לקראת הסכמה על קווי היסוד של הממשלה העתידית, לרבות בנושאי ההתיישבות והחקלאות". עוד כתבו המפלגות: "הצדדים צפויים להיפגש שוב בקרוב".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

4 כוסות מים וכוס קפה אחד!

גברים אמתיים , הולכים לעשות את הבלתי יאומן, אם לח"כים החרדים יש קצת שכל הם מצטרפים אליהם ומקבלים הכל ואם לא או שיכנעו לליברמן ויקבלו מביבי כמעט כלום או ששיבו באופוזציה ויקבלו כלום

לתשומת לב המערכת:
הכותרת "ליברמן בפנים" פשוט מטעה

דפוק הלפיד הזה ממשלת מיעוט זה כבר לא נשמע טוב ולא דצוקרטי לפיד" שומר החוק הדמוקרתי".
אבל זה ממשלת מיעוט של ערבים לפיד מה אתה באמת טמבל מה אתה לא יודע שהם אוייבי העם היהודי וכן גם המדינה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו