רבה של 'הדסה' סיפר על הקשר שנוצר עם כ"ק האדמו"ר זצוק"ל בתקופת חוליו

בין המוני המנחמים בחצר חסידות קרעטשניף בקרית גת, הגיע גם רב בית החולים 'הדסה עין כרם' בירושלים הרב משה קליין שסיפר על הקשר שנוצר בינו לבין כ"ק האדמו"ר מקרעטשניף קרית גת זצוק"ל בביקוריו בבית החולים בתקופת חוליו

בין המוני המנחמים בחצר חסידות קרעטשניף בקרית גת, הגיע גם רב בית החולים 'הדסה עין כרם' בירושלים הרב משה קליין הידוע בדאגתו ובמסירותו למען כל אלו המזדמנים לבית החולים.

התיישבנו יחד עם המשמש בקודש מזה שנים ר' מאיר כץ הי"ו, לשמוע מרבה של 'הדסה' על הקשר שנוצר בינו לבין כ"ק האדמו"ר מקרעטשניף קרית גת זצוק"ל בביקוריו בבית החולים בתקופת חוליו.

הרב קליין שוקע בהרהורים אחר פותח את דבריו "בכל אשפוזו של דמות רבנית, אנו דואגים לענות גם על הצרכים הנוספים של המשפחה ושל כלל הפמליה והמקורבים, ביחוד עם הרבי נוצר קשר מיוחד שהלך והתהדק במהלך השנים האחרונות, כאשר הרבי הגיע לטיפולים או לצערנו לאשפוז ממושך, השתדלנו תמיד להיפגש ולעזור בכל מה שאפשר".

עוד הוסיף הרב קליין כי "צוות המחלקה ראו את גדלותו של הרבי, וכך גם רופאו האישי מזה מספר שנים – פרופסור אבי ריבקינד נקשר מאוד אל הרבי, כמובן שישנם מקרים ועובדות שהצינעה יפה להם בתקופה הזו כי אחרי הכל הרבי היה מטופל בבית החולים ויש חיסיון על הדברים. אני רק אוכל לומר שאצל הרבי ראו בכל התקופות והזמנים, ענווה, חכמת חיים, אהבת הבריות, ראו אכפתיות של ממש מכל יהודי, זה היה גדלותו של הרבי זצ"ל.

"הקשר עם הרבי היה מלא בכבוד והערכה הדדית, הרבי היה איש שיחה רחב אופקים, הקשיב והתעניין במגוון נושאים, "זכורני כי באחד הביקורים של הרבי, נכנסנו לשבת לשיחה בלשכתי, ובמהלך השיחה נכנס לחדר סמנכ"ל הכספים של הדסה, הצגתי אותו לפני הרבי ונוצרה שיחה ביניהם. היה מרתק לראות איך הרבי חי את הדברים שאותו סמנכ"ל הסתפק והיה נבוך בהם, הרבי היה אדם שידע להשיב כהלכה, לתת עצה ובד בבד דברים כדרבנות, גם בנושא שולי נבחינת הרבי כמו נושא כלכלי שלכאורה מה לרבי ולנושאים כלכליים, הוא הראה פיקחות וידע מפעים, כך גם בכל דבר ועניין ראינו את חכמת החיים, הפקחות וזווית הראיה המיוחדת שהייתה לו".

"היו לנו הרבה שיחות נפש, הרבה שאלות ותשובות, הרבה דיבורים באמונה ובכל נושא כמעט, הרבי היה בעל יכולות בנושאים רבים, יש הרבה אנשים שבתפקידי אני מתקשר אליהם ומתחבר אליהם, במקרה הזה אהבתי את הרבי אהבת נפש, אני חושב גם שזה היה הדדי".


הרב קליין עם הגבאי הרב מאיר כץ

"מכיוון שאני מאוד מיודד עם אחיו הגדול שיבלח"ט הרבי מקרעטשניף, אליו התוודעתי עוד לפני שהגעתי להדסה ואני מגיע אליו מעת לעת, כך גם עם אחיו הרבי מפרמישלאן שליט"א, היה אך פשוט וברור שבהתמודדות האחרונה, באשפוזו האחרון, שהיה תקופה שבמהלכו כולנו כבר ידענו שהכתובת על הקיר, נוצר קשר עוד יותר עמוק גם עם המשפחה".

"נוצרים חיבורים בשעות הקשות האלו, שהם חיבורים לא רגועים ופשוטים, דברים שהם מעל הטבע. שם אתה רואה דברים ולומד לימודים שבמפגשים רגילים לא קורים, ולצערנו זה נגמר כפי שזה נגמר".

הגבאי של הרבי, ר' מאיר כץ סיכם את השיחה, והביע את הערכת בני המשפחה של האדמו"ר זצוק"ל, על היחס החם והמיוחד אשר קיבלו בתקופה האחרונה.

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

תנצבה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו