Moshe Shai/FLASH90

צה"ל: רחפן חדר משטח לבנון למרחב האווירי של ישראל וחזר לשטח לבנון

דובר צה"ל מסר כי זוהה רחפן אשר חדר משטח לבנון למרחב האווירי של מדינת ישראל, וחזר לאחר מכן לשטח לבנון. האירוע מצטרף לשורת תקריות דומות שהתרחשו בתקופה האחרונה בשטח האווירי של ישראל, כל ניסיונות החדירה עד כה סוכלו על ידי צה"ל

צה"ל זיהה לפני זמן קצר (שישי בצהריים) רחפן שחדר משטח לבנון למרחב האווירי של ישראל ושב בחזרה. הרחפן חצה את הגבול פעמיים, כל פעם כמה מאות מטרים לשטח הארץ – ושב ללבנון. החצייה הייתה באזור חניתה, בחלקו המערבי של הגבול. דובר צה"ל לא מסר פרטים נוספים על האירוע מעבר לכך.

בחודש שעבר צה"ל אישר כי רחפן ישראלי נפל סמוך לגבול בצד הלבנוני. בהודעת דובר צה"ל נמסר כי "במהלך פעילות שגרתית לאבטחת הגבול, נפל רחפן של צה"ל סמוך לגבול בצד הלבנוני". ברשת סקיי בערבית דווח כי חיזבאללה הפיל את המל"ט מול שער פאטמה, בגבול בין ישראל ולבנון עם זאת, דיווחים אחרים טוענים כי אזרח הוא שהפיל את הרחפן באמצעות ירי מרובה דיג.

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה התייחס אז לניסיון הפלת המל"ט הישראלי ואמר כי "יירוט הכטב"מ הוא עניין טבעי, מטרתנו היא לטהר את שמי לבנון מההפרות של ישראל. אנחנו נמשיך לפעול באופן הזה ללא שום קשר להתפתחויות הפנימיות בלבנון. ישראל בטוחה שלא נעז להשתמש באמצעי הלחימה שהשתמשנו בהם אתמול – אך ההתנגדות מוכיחה שהיא מעזה".

גם לפני חודשיים טען ארגון הטרור כי הפיל רחפן ישראלי באזור הכפר ראמיה בדרום לבנון. לדברי הארגון אנשיו יירטו אותו לאחר שחצה משטח ישראל באמצעות אמצעי לחימה מתאימים וכי כעת הוא נמצא בידי חיזבאללה. בצה"ל אישרו כי רחפן ישראלי הופל בשטח והדגישו כי אין חשש לדליפת מידע.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו