בצל כנפיך יחסיון – שבת ראשונה בצל האדמו"ר ממיאלען בקרית גת

התרגשות רבה נרשמה השבת בקרב חסידי האדמו"ר ממיאלען, צעיר בניו של כ"ק האדמו"ר מקרעטשניף קרית גת זצוק"ל שלראשונה מאז הסתלקות אביו הנהיג את קהל עדתו בבית מדרשו הסמוך למקום מושבו הראשון של אביו זצוק"ל ברחוב אלישע בקרית גת

ברוב התעלות והתרגשות הסתופפו בשבת האחרונה המוני החסידים ותושבי הקריה החרדית בקרית גת בצילו של האדמו"ר ממיאלען שליט"א הצעיר שבבניו וממשיכי דרכו של כ"ק האדמו"ר מקרעטשניף קריית גת זצוק"ל, בבית מדרשו של האדמו"ר ממיאלען שליט"א, העומד בסמוך לביתו הישן של אביו זצוק"ל בפינת הרחובות אלישע אליהו הנביא.

בערב שבת, הופיע הרבי שליט"א בפתח בית המדרש מעוטף בטליתו, וניגש לתפילת מנחה, כאשר רגעי השיא הורגשו בקבלת שבת בנוסח בית אביו הק' זצוק"ל, בדביקות והשתפכות הנפש, לאחר התפילה סעד הרבי עם משפחתו ומניין מצומצם של מקורבים, בבניין בית המדרש.

בליל שבת נכנס כ"ק האדמו"ר כמלך בגדוד, לעריכת הטיש הראשון, בהשתתפות מאות חסידים שעשו את דרכם מהקריה החרדית 'רמות דוד' שיסד אביו זצוק"ל על שם זקנו הרה"ק רבי דוד משה מקרעטשניף זצוק"ל.

לאחר הטיש התלוו החסידים אל כ"ק האדמו"ר בדרך אל ביתו, כאשר בדרך חלפו על פני הבית הישן של אביו זצוק"ל ובפרץ של התרגשות ונוסטלגיה העלו זיכרונות משנים עברו כאשר הרבי זצוק"ל הנהיג את צאן מרעיתו בבית המדרש שברחוב אלישע.

בבוקר שב"ק, ניגש הרבי שליט"א לתפילת שחרית ומוסף בנוסח בית קרעטשניף כמנהג אביו זצ"ל, וכן בקריאת התורה, זקני המתפללים בבית המדרש התרגשו והעלו זיכרונות מימים עברו, כאשר אביו הרבי מקרעטשניף זצוק"ל היה בתחילת דרכו בקרית גת.

לאחר התפילה ערך האדמו"ר קידושא רבא עם בעל שמחה שקרא שם לבתו שנולדה במזל"ט, ובהשתתפות עשרות מתפללי בית המדרש ועשרות חסידים שעשו שוב דרך ארוכה מהקריה החרדית עד לבית המדרש דחסידי מיאלען.

זקני המתפללים פרצו בזמירות שהיו משוררים בתחילת דרכו של הרבי זצוק"ל, אביו של יבלח"ט הרבי שליט"א, בדרך לביתו של האדמו"ר, עברו שוב דרך רחוב אלישע על פני הבית הישן שבו התחיל אביו של הרבי שליט"א את דרכו בעיר, ועיני תושבי השכונה המבוגרים נדהמו כאשר ציינו בהתרגשות ש'זיו איקונין' שלו דומה לאביו זצוק"ל בצעירותו.

בתפילת מנחה התקבצו החסידים עם כ"ק האדמו"ר בבית הכנסת 'עץ חיים' הסמוך לבית האדמו"ר ושם ניגש לתיבה הרב דוד משה לעווי, בן גיסו של הרבי – הרב יחזקאל שרגא לעווי שליט"א, וכ"ק האדמו"ר קרא בתורה.

הטיש בסעודה שלישית נערך לחסידים ומקורבים בבית האדמו"ר, ברגש של התעלות ודביקות בעת רעווא דרעווין, בדברי התורה סיפר הרבי על מנהגו של אביו הק' זצוק"ל לזמר את הזמירות של סעודה שלישית בחדר חשוך, והעיד על אביו שהקפיד על כך גם בימי חוליו שכבר התקשה לדבר, בדבריו חשף את הטעם למנהג ואמר כי: "אבי עשה כן כדי להסתיר עצמו מהדור שלא זכה להסתופף בצלו בעת רעווא דרעווין".

לאחר תפילת ערבית ביקש האדמו"ר מהנוכחים לומר יחדיו את הזמירות והבקשות למוצאי שבת, בנוסח שנהג לומר אביו זצוק"ל, ולאחר הבדלה עברו החסידים להתברך ולקבל שיריים מכוס ההבדלה כסגולה לפרנסה.

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

על מה הוא עשה הבדלה????

כמה יורשים יש להאדמור מקרעטשניף הנ"ל?

1. עושה הבדלה על בירה בדרך אביו הק' זצ"ל.
2. השאיר 4 בנים ממשיכים. כולם אהובים. כולם מיוחדים.
האדמו"ר ממיאלען הוא בן זקוניו. משכמו ומעלה. אישיות מיוחדת ביותר שמו הולך לפניו. ראוי להנהגה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו