Aharon Krohn/Flash90

אם הכנסת תתפזר: מסתמן שהבחירות ייערכו בראש חודש אדר

מנכ"לית ועדת הבחירות הודיעה כי אם הכנסת תתפזר ונצא לבחירות לכנסת ה-23, התאריך המוקדם ביותר שניתן לקיים אותן הוא יום שלישי ה-25 בפברואר - ל' שבט. כשלושה שבועות לפני שמחייב החוק. עוד בתאריכים הפאשריים: ז' וכ"א אדר

מנכ"לית ועדת הבחירות עו"ד אורלי עדס אמרה הערב (שני) כי אם הכנסת תתפזר בתום ה-21 יום שהיא מחזיקה את המנדט ונצא לבחירות לכנסת ה-23, ועדת הבחירות תעשה כל מאמץ כדי לקיים אותן מוקדם ככל האפשר והתאריך המוקדם ביותר שניתן לקיים אותן מבחינת לוח הזמנים הדרוש להיערכות, הוא יום שלישי ה-25 בפברואר – ל' שבט, ראש חודש אדר, כשלושה שבועות לפני שמחייב החוק. תאריכים נוספים שנבדקים הם ז' אדר או כ"א אדר, (3 במרץ או ה-17 במרץ, למניינים).

את דברים אלו אמרה עדס בפגישה שקיימה עם יו"ר הועדה המסדרת של הכנסת ח"כ אבי ניסנקורן (כחול לבן). על פי דיווח ב'כאן חדשות', ניסנקורן, אמר שמהלך כזה יקודם בתנאי שתהיה הסכמה רחבה בכנסת. כעת החל הניסיון לגבש הסכמה כזאת. המהלך דורש תיקון של חוק יסוד, כך שהוא זקוק לפחות ל-61 חברי כנסת שיצביעו בעדו.

מועדת הבחירות המרכזית נמסר: "מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית, עו"ד אורלי עדס, אישרה כי בפגישת עבודה בינה ובין ח"כ אבי ניסןקורן (על פי בקשתו) נבחנה האפשרות להקדמת מועד הבחירות ככל שניתן, במידה ויתקיימו עם התפזרותה של הכנסת ב-11.12.19 בחצות. (בתום תקופת ה21 הימים). בפגישה הוצגו תהליכי העבודה המורכבים להם נדרשת הוועדה מכח דיני הבחירות ועם כל הקשיים הכרוכים, הסתמן כי המועד הקרוב ביותר בו ניתן יהיה לקיים בחירות לפי הוראות החוק הוא ה-25.2.20".

ב'ישראל היום' דווח כי על פי מסמך פנימי של ועדת הבחירות: "מתוך 90 הימים של מערכת בחירות, עומדים לרשות הוועדה בסך הכל כ-64 עד 65 ימי עבודה בלבד. בתקופה זאת מתבצעת עבודה מהותית רבה – ביצועית, לוגיסטית ומשפטית – שלא ניתן בשום דרך לקצרה נוכח הוראות דיני הבחירות ולוח הזמנים לביצוען, ולנוכח הפעולות השונות והליכי העבודה הרבים והמורכבים, והאתגרים הצפויים".

כזכור, על פי החוק, לחברי הכנסת נתונים 21 יום להגיש לנשיא המדינה בקשה להטיל את תפקיד הרכבת הממשלה על אחד מחבר כנסת, כולל חבר כנסת שכבר הוטל עליו התפקיד בהליכים הקודמים, בתום 21 הימים, משהודיע הנשיא ליו"ר הכנסת, כי לא הוגשה לו בקשה, יראו את הכנסת כאילו החליטה על התפזרותה לפני תום הכהונה, והבחירות לכנסת יתקיימו ביום ג' האחרון שלפני תום 90 הימים מיום הודעת הנשיא.

 

לקראת סיבוב שלישי? הצעת חוק לביטול יום השבתון והקדמת הבחירות

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
10 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ואוווווווווו????? בחירות פעם שלשית מה קורה??

איזה פספוס התת"ים בישיבות כבר בנו שוב פעם על חסויות מיהדות התורה וש"ס כמו שנה שעברה.

מה שאומר
שאנחנו כבר בתוך מערכת בחירות
וכל השאר ספינים.

חודש אדר סימן טוב לישראל

כל האשמה תלויה בצאוורו של נתניהו
כך חושב רוב העם
ותראו שתחושות אלו יתבטאו טוב בקלפי

ח ח ח
כל מי שרוצה עוד יום חופש שיצביע עוד פעם ל מי שהצביע בפעם הראשונה והשניה ונפגש עוד חצי שנה באותו מקום

טרוף טרוף טרוף
גנץ וביבי שניכם לכלא על הפקרת המדינה לגחמות האישיות שלכם!

שמעתי שמחפשים מזכירי קלפי למשרה קבועה….

כאילו זה בא לך בהפתעה??????????

פעם הבאה מצבעים לעבודה ולבנט ומחלשים את שתי המפלגות הגדולות וכך לא יכלו לעשות מה שבא להם

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו