יונתן סינדל / פלאש 90

לקראת סיבוב שלישי? הצעת חוק לביטול יום השבתון והקדמת הבחירות

לקראת בחירות שלישיות: ח"כ מיקי זוהר הגיש הצעת חוק לקצר את תקופת הבחירות מ 90 יום ל 45 יום. מלבד קיצור התקופה מציע ח"כ זוהר גם לבטל את יום השבתון הניתן במערכות בחירות. ח"כ האוזר: ישראלים השוהים בחו"ל יוכלו להצביע בבחירות בישראל

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בעקבות המשבר הפוליטי ועל רקע האפשרות למערכת בחירות סיבוב שלישי, עשויה להתגבש בכנסת הסכמה רחבה לקיצור תקופת מערכת הבחירות: אחרי הצהרתו של אביגדור ליברמן יו"ר מפלגת ישראל ביתנו שלפיה תפעל בנושא לזרז את הבחירות. יו"ר סיעת הליכוד ח"כ מיקי זוהר הגיש הבוקר (שלישי) הצעת חוק המהווה תיקון לחוק יסוד הממשלה, ומבקשת לקצר את תקופת הבחירות מ 90 יום ל 45 יום.

בהצעה נכתב: "המצב שאליו נקלעה מדינת ישראל, כאשר במשך קרוב לשנה לא הוקמה ממשלה, גורם לקיפאון בתחומים רבים במשק הישראלי, והתמשכות המצב עלולה לגרום לנזק כבד עוד יותר… מוצע בזאת לקצר את משך התקופה מ-90 ל-45 יום, על מנת לצמצם את הפגיעה במשק הישראלי ובציבור הישראלי ולהביא להקמת ממשלה חדשה בהקדם".

מלבד קיצור התקופה מציע ח"כ זוהר גם לבטל את יום השבתון הניתן במערכות בחירות. "עלותו של יום שבתון במשק הישראלי הוא כחמישה מיליארד שקל. מוצע בזאת לבטל אותו על מנת לחסוך למשלם המסים עלות זו", כתב בהצעה שהגיש. "בנסיבות שנוצרו, כאשר מתקיימות מערכות בחירות יותר מפעמיים בשנה, יום השבתון אינו הכרחי ומטיל עומס כלכלי על מעסיקים שלמעשה מממנים שבתון זה. יצוין כי יום שבתון בבחירות אינו נהוג בעולם וטרם הוכח כי שבתון ביום זה מעלה את שיעור ההצבעה".

ח"כ מיקי זוהר עדכן את ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך וינסה לקדם הסכמות גם ביתר הסיעות שטרם השמיעו את עמדתן.

בכחול לבן עלה הנושא בימים האחרונים וגורמים במפלגה אף שוחחו על האפשרות ליזום פנייה לליכוד ולגבש יחד הסכמות לקיצור התקופה בנימוק שהמערכת מוכנה לבחירות ואין טעם למשוך זמן. כאמור, גם בישראל ביתנו הודיעו כי זו הדרך הנכונה לפעול בה.

בתוך כך, ח"כ צבי האוזר מכחול לבן, מקדם הצעת חוק לפיה ישראלים השוהים בחו"ל יוכלו להצביע בבחירות בישראל. הצעת החוק אשר הונחה בשבוע שעבר על שולחן הכנסת מציעה לקבוע כי אזרח ישראלי הרשום בפנקס הבוחרים, שהצביע במדינת ישראל בבחירות שקדמו להליך הבחירות אליו הוא מתעתד להצביע ושנרשם לכך מראש, יוכל להצביע בחוץ לארץ.

שינוי החוק יאפשר לאזרחים ישראלים השוהים באופן זמני בחוץ לארץ לרגל עיסוקיהם או לרגל לימודים לממש את זכותם ולהצביע ביום הבחירות. כיום, החוק הקיים לא מאפשר בעל זכות הצבעה השוהה ביום הבחירות בחו"ל לממש את זכותו.

ח"כ צבי האוזר הוסיף ואמר: "אם יתקיימו שוב בחירות, יחול העיוות העצום שמונע מעשרות אלפי ישראלים השוהים זמנית מחוץ לישראל להצביע בגלל שהותם בחו"ל ביום הבחירות. בעוד שרוב מדינות העולם מאפשרות בחירה בחו״ל, ה׳סטארט-אפ ניישן׳ סופרת רק את ׳קולות הימאים׳ והדיפלומטים. הגיע העת לעדכן החוק הישראלי ולהתאימו לשינויים שהתרחשו בחצי מאה האחרונה.״

על-פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ישנם למעלה מ-550 אלף אזרחים ישראלים השוהים מחוץ לישראל למעלה משנה, שהיו זכאים להשתתף בבחירות לכנסת ה- 21. מתוכם עשרות אלפים עומדים בקריטריונים שהחוק קובע ויוכלו להצביע בבחירות הקרובות.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture