Yonatan Sindel/Flash90

אוחנה: "ליועמ"ש ולנציב אין טיעון משכנע מהחוק שהם טורחים להזכיר"

שר המשפטים טען כי "טענות הפרקליטות כלל לא הגיוניות משום שהוא בדק את החוק ומצא כי אין הוא מחויב להקים ועדת איתור כשמדובר במינוי זמני של ממלאת מקום". על סער: "לא ראיתי שהוא תמך בפסקת ההתגברות, פתאום עכשיו הוא מדבר"

שר המשפטים אמיר אוחנה אמר הערב (שלישי) כי טענות הפרקליטותטענות הפרקליטותטענות הפרקליטות כלל לא הגיוניות משום שהוא בדק את החוק ומצא כי אין הוא מחויב להקים ועדת איתור כשמדובר במינוי זמני של ממלאת מקום: "באתי אל מנדלבליט לפני חודשים ואמרתי לו בוא נקים ועדת איתור לפי הנוהל. הוא אמר שאין צורך בגלל שמדובר בממשלת מעבר. פתחתי את החוק וראיתי כי בסמכותו של השר בהתייעצות עם נציב שירות המדינה, כלומר אני לא חייב את הסכמתו, והתייעצתי איתו וגם עם מנדלבליט. ההתייעצות הזאת לא אומרת שהוא הפוסק. אני יכול לקבל ויכול גם לא לקבל. זה לא פרקליט המדינה. לתקופה של שלושה חודשים לא ייגרם נזק או אסון לאורלי בן ארי שהיא מכל המועמדים הכי מתאימה בעיניי".

בראיון ל'כאן חדשות' התייחס לחוסר ההסכמה על מינויה של בן ארימינויה של בן ארימינויה של בן ארי ואמר כי, "כל אחד מהמועמדים היה עם ותק מאוד רחב, בין 25 עד 30 שנה בפרקליטות, בן ארי היא בעיניי האדם הנכון עם ניסיון של 28 שנים בפרקליטות". על טענות נציב שירות המדינה שאמר כי אוחנה טרם מילא את חובת ההתייעצות אמר: "אני מתפלא על נציב שירות המדינה, בן ארי עומדת בכל הקריטריונים. לא ליועץ המשפטי ולא לנציב יש אף טיעון משכנע מבחינת החוק – שהם דואגים לטרוח ולהזכיר".

במהלך דבריו תקף אוחנה את גדעון סער, שהציב עצמו בהתמודדות הפרימריז מול ראש הממשלה בנימין נתניהו לראשות הליכוד. "גדעון סער היה בצמתים הכי מרכזיים, לא ראיתי שהוא תמך בפסקת ההתגברות, פתאום עכשיו הוא מדבר כי הוא יודע שזה נושא חם, מה שהוא כן עשה זה לתת וטו לשופטי בית המשפט העליון על מי ייכנס בשעריו וכך רות גביזון מצאה את עצמה מחוץ לבית המשפט העליון כי יש לה אג'נדה", אמר השר.

בתוך כך, אחרי המינוי השנוי במחלוקת של אורלי בן ארי למ"מ פרקליט המדינה, גורמים בפרקליטות הפעילו לחץ עליה להסיר את מועמדותה לתפקיד. זאת בהמשך לקביעתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, כי המינוי חורג באופן קיצוני ממתחם הסבירות וכי קיימת מניעה לאשרו.

יצוין גם כי לפני מספר ימים שיגרה התנועה למשילות לשר המשפטים חוות דעת משפטית בה נקבע כי החוק מסמיך את השר למנות ממלא מקום לפרקליט המדינה, שלא כעמדתו של מנדלבליט. בתנועה מברכים את השר אוחנה על המינוי ועל שלא נסוג מול הניסיון הפסול והמנוגד לחוק מצד היועץ המשפטי לממשלה לכפות על השר מינוי מועמד אחר. בחוות הדעת של התנועה הובאו החוק וכללי הפסיקה הנוגעים למינויים זמניים בתקופת בחירות שמותירים שיקול דעת רחב בידם של שרי הממשלה. נכתב כי "ההגבלה של היועץ המשפטי לממשלה, מנוגדת לעקרון החוקיות, ומנוגדת לאיסור על מתן הוראות לרשות מוסמכת". 

היועץ המשפטי של התנועה למשילות ודמוקרטיה, עו"ד שמחה רוטמן: "לא ברור מה הבסיס המשפטי עליו נשען היועץ מנדלבליט בניסיונו להפקיע סמכות שניתנה במפורש לשר. נכון הדבר גם לגבי נציב שירות המדינה שתפקידו מסתכם בהמלצה בלבד, שאינה מחייבת את השר. שר המשפטים הינו נבחר ציבור שפועל בהתאם לסמכותו החוקית הקבועה בחוק יסוד: הממשלה ובחוק המינויים". לדבריו "בתקופה זו שאמון הציבור במערכת המשפט בישראל נמצא בשפל חסר תקדים, נכון שהיועץ יחדל מלהתערב בנושא. גם אם העניין יגיע לבג"ץ יש לדחות את העותרים על הסף".

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אוחנה תותח
מבחינתי ראש הממשלה הבא

נשלם הפאזל
היא מסוכסכת עם שי ניצן
כיוון שלא קידם אותה
ומכאן הדרך קצרה
כדי לעזור לנאשם נתניהו בתיקי האישומים.

זה נראה שכל הצדדים נהנים מעצם המריבה.

למה בני בגין לא צועק מעשים נגד החוק רק בשביל לעפיל את ביבי

מתי כל הביביסטים ילמדו לכתוב בלי שגיאות?????
ל"הפיל" ולא ל"עפיל"
פיסכי

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו