צילום: דוד כהן, פלאש 90

‏בית הדין של הליכוד פסק: ההחלטה לביטול הפריימריז לרשימה – לא חוקית

בית הדין של הליכוד הורה לקיים פריימריז לכל הרשימה כפי שכתוב בחוקת הליכוד. כדי למנוע זאת, על המרכז לאשר שינוי בחוקת המפלגה ברוב של שני שליש מהחברים. מסתמן כי יתקיים דיון נוסף בהרכב מורחב של בית הדין, בניסיון לשנות את ההחלטה

דרמה בליכוד: בית הדין העליון של המפלגה קבע היום (חמישי) כי יש לקיים פריימריז לרשימת הליכוד לכנסת הבאה, וכי ההחלטה של מרכז הליכוד להקפיא את רשימת הליכוד מהכנסת הקודמת "בטלה ומבוטלת". ההחלטה מעוררת התנגדות בקרב חלק מהח"כים ואף עשויה לייצר קשיים לוגיסטיים קשים בלוח הזמנים שנותר עד לסגירת הרשימות בכנסת, בעוד פחות מחודש.

בעקבות עתירות שונות נגד התנהלות מנהלת הליכוד בעניין הפריימריז לראשות המפלגה, התברר כי ההחלטה לבטל את הפריימריז לרשימה נעשתה בניגוד לחוקת הליכוד. חוקת הליכוד קובעת כי לפני בחירות כלליות יש לקיים פריימריז לרשימת הליכוד וכי ההחלטה לבטל את הפריימריז בהצבעה רגילה במרכז הליכוד – אינה חוקית.

כדי לבטל את הפריימריז יש לשנות את חוקת הליכוד ולקבל רוב של שני שלישים מחברי מרכז הליכוד לצורך כך. עם זאת, בליכוד אומרים כי מסתמן שיוחלט על דיון מורחב בהרכב של חמישה דיינים בערעור שבוודאי יוגש. ‏ביום שני הקרוב יתכנס שוב בית הדין של הליכוד בהרכב מורחב של חמישה שופטים לדון בערעור על בקשת חברי הכנסת לבטל את ההחלטה.

בהכרעתו של בית הדין נקבע: "אנחנו מחליטים ברוב דעות לקבל את העתירות באופן שנקבע בזה שהחלטת מרכז הליכוד מיום 12/12/19 שקבעה שלא יתקיימו בחירות מקדימות של מועמדי הליכוד לרשימת הליכוד בבחירות לכנסת ה-23 וכי רשימת כפי שרשימת הליכוד כפי שהוגשה ואושרה לכנסת ה-22 תהיה רשימת הליכוד גם בבחירות לכנסת ה-23, בטלה ומבוטלת".

יו"ר מרכז הליכוד ח"כ חיים כץ אמר בעקבות הודעת בית הדין על קיום פריימריז לרשימת הליכוד: "חברי הכנסת שנבחרו כיהנו בכנסת מעבר ולא בכנסת פעילה, יש לאפשר להם לממש את שליחותם ולשרת את אזרחי ישראל. אני מקווה שבדיון המורחב התבונה תנצח והדיינים יבינו את העלויות הכרוכות בקיום פריימריז לליכוד ולמדינה וימנעו את הבחירות לרשימה".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

עוד מפלה לביבי.
בימים בו מעטים וחלשים נצחו את הרבים וחזקים,
יבוא המועמד הראוי גדעון סער – ויביס את ביבי הרודף הנצחי!

בבקשה לא לענות לו יש לי חשש שזו פרובוקציה

כמה שטויות אתה כותב… אחרי שמספר גדול של חברי כנסת תמכו בו לראשות הסיעה ביבי הכי מרוצה בשלב זה שיהיה בחירות גם לרשימה.. פעם הבאה לפני שאתה כותב שטויות תחשוב קצת לפני…. לגדעון סער אין סיכוי לנצח!!!!
וכמה יפה לראות שדווקא בימים אלו מעט אור ידחה הרבה מן החושך.
נ.ב. אני יסיים בברכת אתה חונן לאדם דעת
ואכמ"ל……………….
…………….חנוכה שמח………….

סער יגיע רחוק

אין לנתניהו סיכוי להרכיב ממשלה תבינו ותפנימו זה עיקר המשחק לא כמה מנדטים הוא מביא ולא אם הוא יותר ראוי

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו