חברת התעופה קאל, העוסקת בתחום של הטסת מטענים הגישה בקשה לרשות תעופה אזרחית (רת"א) להטסת נוסעים, כך פורסם הערב (ראשון) ב'גלובס'. לפי העיתון החברה צפויה לקבל אישור, ובכך ייכנס מותג רביעי של חברת תעופה ישראלית.
החברה תצטרף לשלוש חברות תעופה ישראליות, אל על, ארקיע וישראייר, הפעילות בענף ומחזיקות ביחד בנתח של פחות משליש מכלל הפעילות הבינלאומית בנתב"ג. שלוש החברות לא גדלו ביחס ישיר לגידול בתנועת הנוסעים הבינלאומית בנתב"ג בשנים האחרונות בעקבות מהפכת השמים הפתוחים, ועיקר הצמיחה הגיע מחברות זרות ובראשן חברות לואו קוסט.
חברת קאל קרגו – קווי אוויר למטען, נוסדה ב-1976 והייתה בבעלות של מספר חברות חקלאיות ופעלה כמתחרה לאל על ששלטה בהטסה של יצוא תוצרת חקלאית מישראל. משנת 2010 נמכרה החברה לחברת כנפי חגי שבשליטת עופר גלבוע.
עיקר עיסוקה של הקבוצה הוא בהטסת מטענים ובלוגיסטיקה בינלאומית של מטענים מורכבים. כמו כן, בבעלות הקבוצה נמנית גם חברת תעופה נוספת למטענים בבלגיה וגם מסוף מטענים גדול בליאג', בלגיה, ממנו היא מטיסה מטענים ליעדים שונים בעולם, לרבות בארה"ב, באירופה, בסין ובישראל.
הצי של החברה מונה כיום ארבעה מטוסי קרגו מדגם בואינג 747-400, מהם טסים שלושה בקאל ואחד ב-ACE. באמצעות מטוסיה מטיסה הקבוצה סחורות מורכבות דוגמת מכונות גדולות כמו מכונות MRI, מנועים למטוסים, בעלי חיים, ציוד רפואי ומוצרים שונים.
וואיי וואי!! מספיק הרעש שהמטוסים עושים עכשיו מעל מודיעין עילית!!! לא חסר לנו עוד!!!
יש !!!!! בתקווה שהמחירים ירדו והשירות יעלה