צילום: יונתן סינדל / פלאש 90

ינון מכחיש את הדיווחים שיפסול עצמו מלדון בועדת הכנסת: "לא אדון בחסינות"

בהודעה שפרסם דובר הכנסת נטען כי בניגוד לפרסומים לפיהם היועץ המשפטי של הכנסת, עו"ד איל ינון, החליט לפסול עצמו מהדיונים על בקשת החסינות שהגיש נתניהו, ינון ימשיך לעסוק בענייני ועדת הכנסת. ח"כ מהליכוד: "להקים ועדת חקירה ממשלתית"

דובר הכנסת מודיע כי בניגוד לפרסומים לפיהם היועץ המשפטי של הכנסת, עו"ד איל ינון, החליט לפסול עצמו מהדיונים על בקשת החסינות שהגיש ראש הממשלה נתניהו. היועץ המשפטי לכנסת אינו מתכוון לפסול את עצמו מעיסוק בנושאים הפרוצדורליים שעומדים עתה על הפרק.

בהודעה שפרסם כתב: "היועץ המשפטי לכנסת דוחה בתוקף את טענת ניגוד העניינים המופנית כלפיו, לאור חוות דעתו מאתמול לפיה ועדת הכנסת מוסמכת לדון בבקשות חסינות בפגרת הבחירות". הרובר הדגיש כי "הסוגיות הנמצאות על שולחנו של יועמ״ש הכנסת הן בעניינים פרוצדורליים פנימיים של הכנסת, ולא מתקיים בשלב זה כל דיון בבקשות החסינות עצמן או בשיקול הדעת של היועץ המשפטי לממשלה בהגשת כתב אישום, עניינים שהיועץ המשפטי לכנסת לא יעסוק בהם".

"בעניינים הפנימיים של הכנסת, אף אלה הנוגעים לבקשות החסינות, ליועץ המשפטי לממשלה או לאנשי משרד המשפטים אין עמדה או מעמד, וכך גם מסר בא כוח היועץ המשפטי לממשלה בתגובתו לבג״ץ במסגרת עתירות שהוגשו נגד חוות דעת קודמת של היועץ המשפטי לכנסת בעניינים אלה".

דובר הכנסת אף מוסיף טענה תמוהה בהודעתו לפיה כיוון שבהחלטתו הקודמת בעניין חסינותו של ראש הממשלה, שהייתה לטובת נתניהו, לא ניטען כי מדובר בניגוד עניינים, לכן מדובר בטענת שוא. לדבריו: "לאחר פרסום חוות הדעת הקודמות של היועץ המשפטי לכנסת שעסקו בעניינים פרוצדורליים המצויים אף הם בזיקה לבקשות החסינות לא הועלתה טענה של ניגוד עניינים, על אף שהעובדות הרלוונטיות היו ידועות לכל גם באותו מועד. העלאת טענה של ״ניגוד עניינים״ רק בעקבות מסקנת חוות הדעת מאתמול, שכנראה אינה מוצאת חן בעיני מי מהצדדים הנוגעים בדבר, היא עניין ציני ומלאכותי שנועד להלך אימים על היועץ המשפטי לכנסת".

"היועץ המשפטי לכנסת חתום על הסדר ניגוד עניינים ומקפיד עליו קלה כחמורה במהלך כל השנים שבהם הוא ובת זוגו נושאים בתפקידיהם במקביל". הוסיף הדובר וסיים כי "אם וכאשר יתקיים דיון בבקשות החסינות בכנסת ובטענות המהותיות הקשורות לשיקול הדעת של היועץ המשפטי לממשלה להגיש את כתבי האישום, היועץ המשפטי לכנסת לא יעסוק בכך".

בתוך כך, חה"כ שלמה קרעי מהליכוד הגיב לפרשה ואמר: "אני מעריך את יועמ"ש הכנסת שהכרתי בשנה האחרונה. חבל שהזדקקנו למחאה ציבורית וחשיפה עיתונאית בנוגע לניגוד העניינים שלו בסוגיית החסינות ולפסילה המתבקשת".

"הנראות הציבורית נרמסת ברגלי פיל הקרקס של כחול לבן ללא התחשבות בתוצאה", הוסיף קרעי. "דיוני החסינות ראוי שיתקיימו בכנסת הבאה לאחר קבלת אמון העם".

לדבריו: "עקב הרצף המביך והמדאיג של גילויים על התנהלות גורמי אכיפת החוק בעניין נתניהו ובכלל, יש להקים ועדת חקירה ממשלתית לבחינת תפקודם והתנהלותם של בכירי מערכת אכיפת החוק בשנים האחרונות. יותר מידי אנשים במערכת צריכים להסיק מסקנות אישיות. זו מערכת המשפט של כולנו והיא נרקבת לנו בין הידיים".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו