גרמניה: נחשפה תשתית טרור צ'צ'נית שהתכוונה לבצע פיגועים בבתי כנסת

המשטרה הגרמנית והיועץ המשפטי לממשלה בגרמניה חשפו היום תשתית טרור של צ'צנים מוסלמים שתכננו לבצע פיגועים נגד יעדים יהודים ומרכזי קניות ברחבי המדינה. החוליה נעצרה בעקבות תכנון פיגוע בית כנסת ברחוב אורינבורגר

משטרת גרמניה חשפה תשתית טרור צ'צ'נית-מוסלמית שתכננה פיגועים בבית כנסת בברלין. חברי החולייה שבה חברים צעירים בגילי 23 עד 28, נעצרו הבוקר (שלישי) בברלין בחשד שתככנו פעולות אלימות שסיכנו את ביטחון המדינה. בהודעה משותפת של המשטרה והיועץ המשפטי לממשלה בגרמניה נאמר כי "החשודים ערכו תצפיות על תשעה אתרים ומרכזי קניות בכדי לבצע פיגוע".

המשטרה המקומית החרימה את הטלפונים הניידים של החשודים ומצאה בהם תיעוד מהיעדים בהם התכוונו לפגע. במבצע המשטרתי בו נעצרו חשודים השתתפו כ-180 שוטרים וקצינים ובו הוחרמו כלי נשק, כסף מזומן וכוננים קשיחים. "לא הייתה סכנה קונקרטית ומידית לפיגוע", אמרו כוחות הביטחון הגרמנים.

ממשרד התובע הכללי נמסר כי חברי החוליה ביצעו, על פי החשד, תצפיות ומעקבים על אזורי מסחר מרכזיים בעיר כחלק מ"ממתקפה איסלאמית" שתיכננו.

על פי דיווחים בעיתון "BZ", החוליה נעצרה בעקבות תכנון פיגוע בית כנסת ברחוב אורינבורגר שבשכונת מיטה בעיר. עוד נאמר בדיווח כי כמה מחברי החוליה תיעדו את הכניסה לבית הכנסת כבר בחודש ספטמבר האחרון. על פי דיווח נוסף, בעיתון "בילד" נעצרו אנשים נוספים באזורים מרכזיים בעיר במהלך החיפושים.

שירותי הביטחון של גרמניה מעריכים כי כ-11,000 קיצוניים אסלאמיסטים נמצאים במדינה, מתוכם כ-680 ברמת סיכון גבוהה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו