גנץ: "נעשה מה שצריך כדי שהמליאה תכונס וועדת הכנסת תוקם"

יו"ר כחול לבן: "נתניהו ביקש חסינות והוא ידע שחלק מהדיון כרוך בדיון על עצם הבקשה שלו. לא יכול להיות שהוא ביקש את החסינות וגם מבקש לא לדון בה. אני נחוש להוביל לתהליך כינוס המליאה והקמת ועדת הכנסת. לא בכוח, אלא מתוך הישענות על החוק"

יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ שב ורמז היום (שלישי) כי במפלגתו יקדמו את הדחת יו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין במקרה וימנע את דיוני החסינות: "65 מחברי הבית ביקשו את הכינוס, ליו"ר הכנסת יש תפקיד ממלכתי, הוא לא מטעם מפלגה. נתניהו ביקש חסינות והוא ידע שחלק מהדיון כרוך בדיון על עצם הבקשה שלו. לא יכול להיות שהוא ביקש את החסינות וגם מבקש לא לדון בה. אני נחוש להוביל לתהליך כינוס המליאה והקמת ועדת הכנסת. לא בכוח, אלא מתוך הישענות על החוק. נעשה מה שצריך כדי שהדיון יתקיים והוועדה תקום, בצורה הנקייה ביותר".

במקביל, יו"ר הוועדה המסדרת ח"כ אבי ניסנקורן פנה ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין בבקשה כי המליאה תכונס כבר מחר. גם מאיר כהן, הסגן של אדלשטיין ומי ששמו מוזכר כמועמד להחליף אותו, מפציר בו לכנס את המליאה מחר. ב'כאן חדשות' דווח היום על הרעה נוספת ביחסים בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר הכנסת אדלשטיין. "הוא רותח על התנהלות אדלשטיין ותוקף אותו בחריפות בשיחות פנימיות", אמר ששוחח עם נתניהו ביממה האחרונה.

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס הבוקר את ראשי בלוק הימין בלשכתו בירושלים, בישיבה השתתף גם יו"ר סיעת הליכוד ח"כ מיקי זוהר. במהלך הישיבה דנו בשאלה האם למשוך את הצעת החסינות מחשש שדיוני הועדה יפגעו בקמפיין הליכוד, או לקבל את הצעת ח"כ זוהר להחרים את דיוני הועדה ולא לשתף עמם פעולה.

בנוסף ביקש נתניהו מראשי מפלגות הימין להפעיל לחץ על יו"ר הכנסת שלא יאפשר את כינוס המליאה במסגרת דיוני בקשת החסינות, במכתב מיוחד ששלחו ראשי בלוק הימין ליו"ר הכנסת כתבו: "בימים האחרונים אנו עדים לשורת מהלכים חסרי תקדים העומדים בניגוד מוחלט לנוהג המחייב כפי שהיה בכנסת מאז הקמתה, ואשר רומסים ברגל גסה את כללי הפעולה התקינים של הכנסת בתקופת פגרת הבחירות".

לסיכום מבקשים: "על מנת למנוע את הפיכת הכנסת לקרקס תוך ניצולה למטרות פוליטיות ולטובת תעמולת בחירות בסמוך למועד הבחירות, אנו פונים אליך (יו"ר הכנסת) בדרישה כי תמנע מכינוס מליאת הכנסת עד לכינון הכנסת ה – 23. זאת, למעט לעניין הצעות לסדר היום או לבקשות הממשלה כפי שהיה קיים מאז ומעולם וכפי שמתחייב מהחוק ומתקנון הכנסת".

בתוך כך, ח"כ ישראל אייכלר התייחס הבוקר לדרישה לכנס את המליאה לדיון על הקמת ועדת הכנסת. הוא קרא ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין: "אל תתן יד להפיכת הכנסת לכיכר השוק של תעמולת בחירות נגד שני מליון אזרחים שמתנגדים לגיליוטינה בשם הדמוקרטיה. הכנסת חייבת להיות אובייקטיבית לחלוטין בתקופת בחירות. על אחת כמה לאחר הגשת הרשימות החדשות והוותיקות"

במכתב ששלח ח"כ הרב אייכלר ליו"ר הכנסת אמר כי "אין לאפשר הקמת וועדות בתקופת בחירות, מתוך הבנה שהללו יהפכו לבימה פוליטית במקום סיוע אמיתי לציבור. אם לא מקימים וועדות חברתיות חיוניות כמו הוועדה לפניות ציבור וועדת הרווחה, על אחת כמה שאין להקים וועדה פוליטית. כל עניין 'פגרת הבחירות' נועד למנוע הפיכת במת הכנסת לכיכר העיר לתעמולה המונית זה בדיוק מה שיקרה אם ועדת הכנסת תדון בחסינות נתניהו".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בס"ד
גיכי גיכי, גנץ "הצדקן" הרי אתה יודע, שנתניהו ביקש את החנינה עקב אילוץ שיש לו עד 30 יום, אבל באמת הוא רוצה את הדיון רק בכנסת הבאה. גם בפוליטיקה יש קצת אנושיות ואי כפיות טובה.
אבל אצל גנץ [שנתניהו מינה אותו לרמטכ"ל], אין שום כללים רק משימה אחת והיא כס ראשות הממשלה, והמטרה מקדשת את כל האמצעים, גם כשאומרים זאת ב"ממלכתיות".

גנץ הגבר,
תילחם עד הסוף ותפטור אותנו מנתניהו !!!!!!

לגנץ יש תפקיד אחד. להוציא בכל כוחו את נתניהו מהשלטון וזהו.
אין בכוונתו למלא תפקיד ראש ממשלה כי אם יהיה לא יעשה כלום והמדינה תלך ותדרדר.
והכל בידי שמיים.
יש יד בשמיים של מלאכי השרת. הם עוצרים את פעולות גנץ הזדוניות שיש להם מטרה של רוע לב ושרירות הלב.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו