איראן מחריפה את הטון: "גם חיילים אירופאים יכולים להיות בסכנה"

נשיא איראן טען כי על המעצמות: "להתנצל על הפשעים שלהם בפני איראן". בעקבות הודעת מעצמות אירופה כי ישקלו את החזרת הסנקציות אמר רוחאני: "היום החייל האמריקני בסכנה, מחר החייל האירופי יכול להיות בסכנה"

נשיא אירן חסן רוחאני שב ואיים היום (רביעי) על ארה"ב והאיחוד האירופי על רקע הודעתן של מדינות אירופה כי הן מעוניינות להטיל סנקציות חדשות על איראן ואמר: "היום חיילים אמריקנים נמצאים בסכנה, מחר חיילים אירופאים יכולים להיות בסכנה".

בישיבת קבינט בטהרן הזהיר רוחאני כי "אנחנו רוצים שיעזבו את האזור ללא מלחמה, בחכמה. המהלך יהיה לטובתכם". רוחאני האשים את האיחוד האירופי כי לא עמד בהתחייבויותיו במסגרת הסכם הגרעין מ-2015 והוסיף: "האיחוד האירופי לא פעל כבלוק נפרד מארה"ב". הנשיא האיראני אף טען כי "עליהם להתנצל בפנינו על כך שהפרו את ההבטחות שלהם".

בהמשך הצהיר רוחאני כי הצעדים לנסיגה מהסכם הגרעין שנקטו האיראנים בחודשים האחרונים בעקבות פרישתה של ארה"ב ממנו אינם הפיכים. רוחאני תקף את הצעתו של ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, לפיה נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ונשיא איראן יגיעו להסכם חדשה, ואמר: "אני לא מבין מה מר ג'ונסון חושב לעצמו? הוא אומר שצריך להניח בצד את תכנית הגרעין ולהקשיב לתכנית של טראמפ, אבל מה עשה טראמפ מלבד להפר הבטחות ולרמוס את החוק הבינלאומי?".

"אמריקה היא זו שאחראית לרצח מאות חולים באיראן כשהיא מונעת תרופות וטיפול לחולים. היא זו שאחראית לסבל של מיליונים תחת סנקציות כלכליות. היא זו שאחראית לרצח ילדנו במלחמה עם עיראק", הוסיף רוחאני.

אמש דיווחנו כי שרי החוץ של בריטניה, צרפת וגרמניה הודיעו שבעקבות הפרות הסכם הגרעין עם איראן, הם יכנסו את הוועדה המשותפת למדינות החתומות על ההסכם, על מנת לדון בהחזרת הסנקציות של מועצת הביטחון על המשטר בטהראן. בהודעה משותפת מטעם המעצמות נכתב: "לא הצטרפנו ללחץ המרבי שמפעילה ארצות הברית, אך איננו מקבלים את הטענה כי לטהראן יש את הזכות לא לציית להסכם". למרות הדברים, שר החוץ של האיחוד האירופי, ג'וזף בורל, טען כי מטרת המהלך אינה להטיל מחדש סנקציות, אלא רק לוודא שאיראן חוזרת ליישום מלא של ההסכם.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הבנאדם (ימח שמו) לא יודע אם מי יש לו עסק

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו