צילום: יונתן סינדל / פלאש 90

נגיף הקורונה: משרד הבריאות ינסה לבטל טיסות ולהגביל את השבים לארץ

הבהלה מהנגיף המסוכן: במשרד הבריאות שוקלים לקרוא לציבור הנוסעים שחזר מסין להמנע מלהסתובב במקומות ציבוריים למשך מספר ימים לאחר הביקור גם אם הם בריאים. 'אל על' שוקלת להפסיק את הטיסות לסין - מחר תתקבל החלטה סופית

במשרד הבריאות מחריפים את המאבק למניעת התפשטות נגיף הקורונה בישראל והודיעו כי הם שוקלים לקרוא לציבור הנוסעים שחזר מסין להמנע מלהסתובב במקומות ציבוריים למשך מספר ימים לאחר הביקור בסין, גם אם הם בריאים וללא סימני מחלה. בנוסף תיבחן מדיניות הכניסה והיציאה מסין באופן רחב.

בהודעה שפרסם המשרד נכתב כי הנושא יעלה לדיון בצוות לטיפול במגיפות בישיבות הקרובות וככל שתתקבל החלטה בנושא היא תתפרסם באופן רשמי. מחר תתקיים ישיבה נוספת של הצוות לטיפול במגפות. הדיון יתקיים במעמד שר הבריאות יעקב ליצמן, מנכל המשרד משה בר סימן טוב ונציג הקבע של ארגון הבריאות העולמי (WHO) בישראל ד״ר לואיג׳י מיילרוני.

ב'חדשות 12' דווח כי חברת התעופה הישראלית אל על שוקלת להפסיק את הטיסות לסין. מחר תתקבל החלטה סופית. מדובר בשני קוום קבועים לסין, 7 טיסות שבועיות. כמו כן אל על החליטה גם שצוותי האוויר שלה ישהו בבייג'ין ובהונג קונג 12 שעות בלבד ויחזרו מיד לארץ, זאת במקום 4 לילות כפי שקורה כיום.

חברת התעופה סצ'ואן איירליינס, המפעילה שתי טיסות שבועיות מישראל לבירת המחוז צ'נגדו, הודיעה בתחילת השבוע שהיא משעה באופן זמני את פעילותה לישראל בעוד כשבועיים בגלל הנגיף.

עוד דווח כי החל ממחר יוצבו עמדות של מד"א ברחבי נתב"ג ויחולקו בטרמינלים עלונים מטעם משרד הבריאות עם הסבר על הווירוס, על התסמינים ועל דרכי הטיפול. אם מישהו ירגיש לא טוב ויעלה חשש שמישהו נדבק – הוא יעבור בדיקות ואם יידרש, יעבור גם לבידוד.

שר הבריאות יעקב ליצמן הודיע הערב כי משרד הבריאות עומד לנקוט צעדים דרמטיים במאבק בנגיף קורונה. וכי הערב ידונו הגורמים המוסמכים בנושא וככל הנראה יוחלט לאסור לאלתר את כניסתם של עובדים סינים לישראל. בנוסף, בימים הקרובים תיבחן האפשרות להשעות טיסות לסין וממנה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו