צילום: דוברות העבודה גשר מרצ

מפלגת השמאל הציגה את קמפיין הבחירות: "גנץ וכחול לבן הם מרכז ימין"

יו״ר העבודה גשר מרצ אמר בהשקת קמפיין הבחירות של המפלגה לכנסת ה-23: "ממשלה בראשותו של בני גנץ, אבל גנץ וכחול לבן הם מרכז ימין". יו"ר מרצ: "אסור לתת לימין המשיחי לנווט. אצלנו העמדות ברורות, רק אנחנו נבטיח חזרה לדרך רבין"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

העבודה גשר מרצ השיקו הערב (רביעי) בתל אביב את קמפיין הבחירות שלהן לכנסת ה-23 וראשי המפלגה הציגו את הקו שככל הנראה יוביל את הקמפיין. יו״ר העבודה גשר מרצ עמיר פרץ תקף את המפלגה שהצהיר כי ימליץ על העומד בראשה לראשות הממשלה: ״אנו מחכים ל-2 במארס כדי להקים ממשלה של שינוי ותקוה, ממשלה בראשותו של בני גנץ. אבל גנץ וכחול לבן הם מרכז ימין".

"ימין רך – אבל מרכז ימין שזקוק למרכז שמאל כמשקולת מאזנת, כמצפן מנווט", הוסיף יו"ר העבודה ."כעת ברור יותר מתמיד: רק העבודה גשר מרצ גדולה תביא לממשלה את התנופה שמדינת ישראל זקוקה לה".

פרץ הוסיף "נתניהו השחית ובזבז עשור, שחק לחלוטין את אמינותה של ישראל, קירב אותה למציאות של מדינה דו לאומית שאינה דמוקרטית, ואין בה רוב יהודי. הוא עומד אתמול בוושינגטון ללא לגיטימציה של הציבור הישראלי. נישא על האדים האחרונים של ממשלת המעבר. נתניהו עשה הכל בעשור האחרון כדי למנוע תהליך שלום."

פרץ התייחס לתכניתו של טראמפ: "התוכנית מטמיעה בתוכה את האפשרות להעביר חלק מאזרחי ישראל, מהמשולש וואדי ערה, לשטחה של המדינה הפלסטינית. האם מישהו מעלה על דעתו שאנחנו נסכים למהלך שמטובל באלמנטים של גזענות לשמה, על גישה המבוססת על השאלה "מה היא הדת שלך?" אם יש משהו שאנחנו, כמדינה יהודית, צריכים להיאבק נגדו, הוא זכויות שנקבעות לפי מוצא דתי".

"זו סכנה אמיתית לעם היהודי הפזור בכל מדינות העולם, שכן, היינו כועסים ובצדק אם מדינה אחרת בעולם היתה שוללת אזרחות, או זכות אזרחית כלשהיא ליהודי אזרח המדינה. אני פונה לחבריי במגזר הערבי – מוסלמים, נוצרים, צ'קרסים, בדווים, דרוזים- אני מודיע כי אנחנו, העבודה גשר מרצ, נתנגד בתוקף לכל החלטה שמריחה ריח של גזענות או של טרנספר."

יו"ר גשר, ח"כ אורלי לוי אבקסיס נאמה גם היא באירוע ואמרה: "מן הראוי לבחון וללמוד את תכנית טראמפ לעומק, לקבל תשובות רציניות לשאלות שעולות – את זה אי אפשר לעשות בלחץ של זמן. מעולם לא פחדנו ממשאות מפרכים ומדרכים מאתגרות".

"אני מאמינה שכל אזרח במדינת ישראל רוצה שלום. במסורת ובתרבות שלנו בישראל מברכים "עושה שלום במרומיו הוא יעשה שלום עלינו ועל כל עם ישראל". כמו שהבטחנו, כל מפלגה תשמור על עצמאותה בהצבעות על נושאים כאלה, ובהחלט גם בנושא המדיני. בכל החלטה שהיא אני מתחייבת כי אקבל החלטה הטובה ביותר שביטחון ישראל לנגד עיניי".

לוי אבקסיס הוסיפה:"כשהחסינות של נתניהו כבר לא על סדר היום, אפשר סוף סוף לשוב ולדבר על מה שחשוב באמת למיליוני ישראלים וישראליות: החסינות שלהם אל מול ממשלה אטומה חברתית שלא סופרת אותם. ממשלה שהרסה באופן שיטתי את כל רשתות הביטחון החברתי, שאפיינו את ישראל והצמיחו אותה מאז הקמתה. העבודה גשר מרצ כאן לא רק כדי להוכיח שאפשר אחרת – אנחנו כאן כדי ליצור מציאות אחרת".

"יש הרבה נושאים חשובים שנזנחו וצריכים טיפול מיידי. מבין כל אלו אני הצבתי לעצמי כמטרה לרפא את מערכת הבריאות הציבורית שנמצאת במצב אנוש ובקריסת מערכות. לכל אדם מגיעה הזכות לבריאות טובה, לרפואה הולמת. לא רק לאלה שידם משגת".

יו"ר מרצ, ח"כ ניצן הורוביץ דיבר אף הוא בכנס: "נתניהו מוכן להפקיר את בטחון כדי להמלט מהדין. אסור לתת לימין המשיחי לנווט. רק אצלינו העמדות ברורות. רק אנחנו נבטיח חזרה לדרך רבין".

"בממשלה הבאה נוביל תהליך שלום עם הפלסטינים במשא ומתן ישיר ולא בתוכניות לסיפוח השטחים מעל לראשיהם. אנחנו לא נתמוך בשום מהלך חד צדדי של סיפוח ולו של התנחלות אחת".

"יש בכחול לבן אנשים ששותפים לעמדות האלו שלנו, הם עכשיו שותקים, לא יודעים איך להתמודד עם מפלגה שדיברה על שלום, ועכשיו מתחרה בנתניהו מי יותר ימני, שלח, גרמן, זמיר – מקומכם אתנו, אצלינו העמדות ברורות, כי אצלינו יש אידיאולוגיה. אנחנו מחנה השלום האמיתי".

"תוכנית השלום שהוצגה אמש היא אחיזת עיניים. ביבי וטראמפ בישלו תוכנית כשהם יודעים שלא יהיה לה פרטנר בצד השני, וכשאין כביכול פרטנר, אפשר לחגוג, לספח, להתבוסס בבוץ ההתנחלויות ולהרוס את הסיכוי להיפרד אי פעם מהפלסטינים לשלום. אנחנו מציעים תקווה, שלום אמיתי, שמירה על רוב יהודי ומדינה דמוקרטית. הם מציעים חלום בלהות – דם אש ותמרות עשן – מדינה דו לאומית. אסור לאפשר לימין המשיחי לנווט את עתיד ישראל".

"החשוד מבלפור הפך סופית לנאשם מבלפור והוא איננו לגיטימי עוד. במדינה מתוקנת הוא היה חייב להתפטר. נתניהו מוכן להפקיר את בטחון ישראל כדי להימלט מאימת הדין. אסור לשבת איתו בשום ממשלה, אסור לתת לו לקבל החלטות הרות גורל, מקומו על ספסל הנאשמים ולא סביב שולחן הקבינט".

"בבחירות האלו כדי לשנות את דרכה של ישראל, לא מספיק רק להחליף את ביבי, צריך להחליף את הממשלה כולה, לא רק מהפך, ישראל זקוקה למהפכה. רק פתק לעבודה גשר מרצ, יבטיח גם שביבי לא ישאר ראש ממשלה וגם שהממשלה הבאה תהיה ממשלת שינוי אמיתית".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בחלום

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture