Hadas Parush/Flash90

דובר צה"ל: "לא ניתן למצב להימשך – חמאס נותן יד"; בלון נפץ באשקלון

תת אלוף הדי זילברמן על התקיפה הלילה בעזה: "תשתיות תת קרקע בעיר עזה וגם תקיפת פיר לוגיסטי שמקושר לעולם התת קרקע שברפיח". עוד הוסיף: "חמאס נותן ידו באירועים, גם בשיגור וגם בהעלמת עין". הבוקר: אזעקת שווא ביתד, בלון נפץ באשקלון

דובר צה"ל תת אלוף הדי זילברמן התייחס הבוקר (חמישי) לתקיפה שביצעו מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל הלילה על יעדי טרור של ארגון הטרור חמאס ברחבי רצועת עזה שבמהלכה הותקפו תשתיות תת-קרקע המשמשות את הזרוע הצבאית של ארגון הטרור חמאס. "תשתיות תת קרקע בעיר עזה, מספר רכיבים, וגם תקיפת של פיר לוגיסטי שמקושר לעולם התת קרקע שברפיח", אמר זילברמן.

זילברמן התייחס למצב הכללי בדרום ואמר כי, "העניין של עזה- מאקרו על המדיניות- כרגע הסיטואציה מוכרת, ירי של פצמרים ורקטות במקביל להפרחת בלונים, כרגע המדיניות כוללת סנקציות אזרחיות ותקיפות, לא ניתן למצב להימשך ואנו פועלים גם על בלוני הנפץ וגם על הפצמרים והרקטות, מבינים שחמאס נותן ידו באירועים בשבועיים שלושה האחרונים, גם בשיגור וגם בהעלמת עין".

בינתיים, כוחות משטרה הוזעקו בעקבות דיווחים אודות בלונים שנחתו באיזור עיר אשקלון, ואליהם מחובר חפץ חשוד. למקומות נחיתת הבלונים הוזעק גם חבלן המשטרה והשטח נסגר עד לסיום טיפול זהיר ומקצועי שיסיר את הסיכון מהחפץ. במשטרה מזכירים כי, "חל איסור לגעת בחפץ, ויש להרחיק סקרנים עד הגעתם של שוטרי משטרת ישראל למקום".

בתוך כך, אזעקת צבע אדום נשמעה הבוקר ביישוב יתד שבמועצה אזורית אשכול, והתושבים נאלצו למהר אל המרחבים המוגנים. דקות ספורות לאחר השמעת האזעקה הודיע צה"ל כי מדובר בהתרעת שווא. אתמול הודיע צה"ל כי זוהו שני שיגורים של פצצות מרגמה מעזה לעבר שטח ישראל. כתוצאה מהשיגורים הופעלו התרעות ביישומון בשטחים פתוחים בלבד.

מטען הנפת באשקלון. צילום: דוברות המשטרה

מוקדם יותר אתמול אותרו בלונים חשודים בשטח פתוח מחוץ ליישוב במועצת אשכול ובאזור המועצה האזורית חוף אשקלון. חבלנים וכוחות משטרה טיפלו בבלונים עד להסרת הסיכון. בשעות הצהריים, בגן ילדים במושב אבן שמואל הסמוך לקרית גת, תועד בלון חשוד מעל הגן שגרם לבהלה. גם במועצה האזורית מרחבים ובאזור שדרות אותרו בלונים חשודים וחבלני המשטרה הוזעקו למקום.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש אמש עם ראשי המועצות מרחבים ושדות נגב, שי חג'ג' ותמיר עידאן, והצהיר בפניהם כי נעשים מאמצים רבים להביא את האזור לרגיעה – כך דווח ב'חדשות 13'. על פי הדיווח, נתניהו הדגיש שעם זאת, צה"ל ערוך לפעולה נרחבת בעזה – גם לפני הבחירות. לדבריו, לבחירות אין משמעות מבחינתו בהיבט זה, ואם הירי יימשך – ייתכן שאותה פעולה תתבצע עוד לפניהן.

ב'כאן חדשות' דווח גם כן על הפגישה ונמסר כי ראשי הרשויות ביקשו את הפגישה עם ראש הממשלה, בעקבות המשך שיגור בלוני הנפץ לדרום. הם ביקשו להעביר את המסר שאין הבדל בין רקטה לבלון נפץ. לטענתם, ראש הממשלה היה קשוב מאוד בפגישה ושאל רבות על השפעת הבלונים על חייהם. גם שם דווח כי נתניהו אמר להם שקיימת אפשרות שצה"ל יקיים פעולה נרחבת ברצועת עזה עוד לפני הבחירות.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אתמול כולם התרגזו על דבריו של אולמרט.
אדם אינטלגנטי היה מתרגז יותר על מעשיו (אי מעשיו) – של ביבי האפס.

יש לנו צבא חזק בזכות הקב"ה יש לנו עם חזק בזכות הקב"ה אבל הממשלה והמדינה קושרים לצהל את הידיים והרגליים. זה בעיה יותר קשה מהערבים. תחשבו

יוסף תחשוב הלאה בכיוון הזה ומי קושר לפוליטיקאים את הידיים?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו