Yonatan Sindel/Flash90

משרד הפנים הודיע: "יסגרו המעברים גם לזרים ששהו במדינות במזרח"

מחשש להידבקות בנגיף ה'קורונה': משרד הפנים הודיע כי ייסגרו המעברים גם לזרים ששהו בתאילנד, בהונג קונג, במקאו ובסינגפור, זאת בנוסף למניעה הקיימת כיום לבאים מסין. כניסתם של אותם זרים תימנע דרך מעברי הגבול היבשתיים, האוויריים והימיים

בעקבות המלצת משרד הבריאות ושר הבריאות הרב יעקב ליצמן, הנחה הערב (שני) משרד הפנים כי למנוע את כניסתם לישראל של אנשים ששהו בשבועיים האחרונים במקאו, תאילנד, בסינגפור ובהונג קונג שאינם אזרחי או תושבי ישראל. זאת, בנוסף למניעה הקיימת כיום לבאים מסין. כניסתם של אותם זרים תימנע דרך מעברי הגבול היבשתיים, האוויריים והימיים.

משרד הפנים הנחה את מנכ״ל רשות האוכלוסין וההגירה, פרופ׳ שלמה מור יוסף, להיות בקשר רציף עם מנכ״ל משרד הבריאות כדי למצוא פתרונות מתאימים בהתאם להמלצות המתעדכנות בנושא.

כזכור, מוקדם יותר היום דווח כי בעקבות הנחיית משרד הבריאות המחייבת את החוזרים מתאילנד, הונג קונג, מקאו וסינגפור לשהות 14 יום בבידוד בבית כפי שהורה המשרד עד עתה לחוזרים מסין. בחברת התעופה 'אל על' בוחנים בין היתר לבטל זמנית את הקו לתאילנד עד שהמצב יתייצב.

בדיווח שהעבירה הבוקר חברת התעופה לבורסה נכתב כי "לאור הנחיות משרד הבריאות, מתאימה החברה את פעילותה בנתיב לבנגקוק, זאת בהמשך להשהיה זמנית של טיסותיה לבייג'ינג והונג קונג ובוחנת את ההשלכות הנובעות מכך".

עוד מסרה אל על לבורסה כי "החברה עומדת בקשר עם הרשויות והגורמים הרלוונטיים בארץ ובעולם וממשיכה לעקוב באופן שוטף אחר הנושא". בחברה ציינו כי "מטבע הדברים, מדובר באירוע משתנה אשר אינו בשליטת החברה וגורמים כגון המשך התפשטות הנגיף או עצירתו, החלטות של מדינות ורשויות רלוונטיות בארץ ובעולם להפסיק או לחדש טיסות ליעדים שונים או שינויים בביקוש, עשויים להשפיע על החברה בהתאם".

בינתיים צמצמה אל על את טיסותיה לתאילנד משתי טיסות ערב לטיסה אחת מאוחדת. בחברה עדכנו כי ניתן לבטל או לשנות את הכרטיס לבנגקוק ללא דמי ביטול או שינוי בטווח התאריכים של 16 בפברואר עד 2 במרץ. בשבוע שעבר הודיעה אל על השעיית טיסותיה לבייג'ין בסין עד 24 באפריל ואת הקו להונג קונג הקפיאה עד 20 במרץ.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו