צילום: נתי שוחט / פלאש 90

למרות הסגר: ביממה האחרונה זינק ב- 105 מניין המתים מקורונה בספרד

אלפיים נוספים נדבקו בנגיף ובכך נדבקו עד כה במדינה 7,753 מתוכם 288 מתו. אתמול הטילה ספרד סגר בעקבות הזינוק במספר החולים. גם באוסטריה נרשם זינוק, ומניין הנדבקים עומד על 800 ובבריטניה מחמירים היום את ההנחיות לציבור

לפי הרשויות בספרד ביממה האחרונה מתו 105 בני אדם מנגיף הקורונה שהתפרץ במדינה ואלפיים חולים חדשים נדבקו בנגיף. נתונים דרמטיים אלו מעלים את מניין הקורבנות בספרד ל-288 ו-7,753 נדבקו בני אדם בנגיף. ספרד היא המדינה האירופית שבה המצב הוא הקשה ביותר אחרי איטליה.

אתמול החליטה הממשלה בספרד להטיל סגר ברחבי המדינה. לפי ההחלטה הוכרז על מצב חירום של 15 יום, במסגרתו הוטל עוצר על המדינה והאזרחים הונחו להישאר בבתים ולצאת החוצה רק לעבודה או לקניית מזון ותרופות. מלבד בתי המרקחת והמרכולים כל החנויות סגורות.

בעקבות ההנחיות החדשות נסגרו בספרד בתי הספר, מתקני הספורט, המוזיאונים וחנויות שפעילותן אינם הכרחית. ראש הממשלה פדרו סנצ'ס הכריז על הצעדים הדרסטיים בעקבות זינוק במספר החולים. בין הנדבקים בספרד נמצאת גם אשתו של ראש הממשלה, מריה בגונה גומס שנדבקה בנגיף. הממשלה הספרדית הודיעה כי מצבם של גומס וראש הממשלה טוב והשניים ממלאים אחר ההנחיות של מערכת הבריאות במעונם במדריד. בשבוע שעבר נדבקו בקורונה שני שרים בממשלת ספרד.

גם באוסטריה נרשם זינוק, ומניין הנדבקים עומד על 800. בשל כך, הוטל סגר על המדינה, וכתשעה מיליון תושבים נקראו להישאר בבתיהם, למעט עבודה, קניות או מקרי חירום. שכנתה של אוסטריה, גרמניה, הורתה לסגור את הגבולות עם שוויץ, אוסטריה וצרפת, אך יותר מעבר סחורות.

בתוך כך, בבריטניה מחמירים היום את ההנחיות לציבור: שר הבריאות הבריטי אמר בריאיון לרשת BBC, כי בקרוב תצא הוראה לקבוצות סיכון, בהם זקנים מעל גיל 70 ובעלי מחלות רקע, להיכנס לבידוד ללא הגבלת זמן. כמו כן ציין כי מפעלי מכוניות, תחמושת ואספקה צבאית יתבקשו לשנות את המוצרים אותם הם מייצרים למכונות הנשמה שישמשו מחלקות לטיפול בקורונה בבתי החולים.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו