אדלשטיין לבג"ץ: "צו מצפוני לא מאפשר לי לקיים את פסק הדין, לכן התפטרתי"

יו"ר הכנסת היוצ"א במתקף על בג"ץ: "בית המשפט הנכבד לא הספיק לעיין לעומקה של תגובתי בטרם הוציא את פסק דינו". עוד הוסיף: "בית המשפט הנכבד נגרר שלא בטובתו לתוך משא ומתן פוליטי שעוד נמצא בראשיתו ושהוא אינו צד לו ואינו מצוי בנבכיו"

יו"ר הכנסת היוצא יולי אדלשטיין ממשיך להתבצר בעמדתו והודיע לבג"ץ כי הוא מסרב לקיים את פסק דינו מיום שני לכנס עוד היום את הכנסת בכדי להצביע על מינוי יו"ר כנסת קבוע. בתגובתו לעתירה לבג"ץ המאשימה אותו בביזיון בית המשפט כתב אדלשטיין, "אני מצר על כך שבית המשפט החליט את אשר החליט ובחר באופן תקדימי להתערב בעבודתה של הכנסת ובשיקול דעתי, אך צו מצפוני לא מאפשר לי לקיים את פסק דינו".

"בשל כך הודעתי על התפטרותי. היא תיכנס לתוקף בתוך 48 שעות ולאחר מכן יוכל מי שיתמנה לקבל כל החלטה שימצא לנכון לקבל בהתאם לשיקול דעתו. אני מקווה שבית המשפט הנכבד יכבד לכל הפחות את שיקול דעתי הפעם לגבי עצמי ולגבי החלטתי זו. איני מעוניין לבזות את בית המשפט הנכבד, אך לנוכח פסק דינו אני חש שנקלעתי למצב בלתי אפשרי ולכן הודעתי על התפטרותי".

 

היועמ"ש: למרות התפטרותו – אדלשטיין חייב לקיים את פסיקת בג"ץ

 

אדלשטיין עוקץ את שופטי בג"ץ שפרסמו את החלטתם ביום שני דקות לאחר שהגיש את תשובתו הארוכה והמנומקת: "לטעמי, ועם כל הכבוד הראוי, פסק דינו של בית המשפט הנכבד שניתן זמן קצר, שלא לומר קצרצר, לאחר שהגשתי את תגובתי, כמבוקש, לא שקל את מלוא הטיעונים ששטחתי בפניו. כמי שעמד שנים רבות בראש הכנסת אני מאמין שפסק הדין עלול להוביל, שלא מדעת, למשבר חוקתי, שלא נראה כמותו מאז קום המדינה."

"פסק דינו של בית המשפט הנכבד קבע באופן נחרץ כי סירובי לכנס את הכנסת פוגעת בעקרון שלטון הרוב שהוא אחד הבסיסים במשטר דמוקרטי וכן, שפעלתי מתוך שיקולים פוליטיים, אולם לא כך הדבר. בית המשפט הנכבד נגרר שלא בטובתו לתוך משא ומתן פוליטי שעוד נמצא בראשיתו ושהוא אינו צד לו ואינו מצוי בנבכיו. אני סבור שאילו בית המשפט הנכבד היה ממתין עם פסק דינו, יתכן והמציאות הפוליטית המשתנה תדיר בכל יום בישראל הייתה משתנה גם אז".

 

אדלשטיין ליועמ"ש הכנסת: לא אקיים את פסיקת בג"ץ; כחול לבן תעתור

 

"החלטת בית המשפט עלולה להביא להמשך השיתוק הפוליטי שקיים במדינה – שיתוק שהדרך לפתור אותו הוא משא ומתן פוליטי להרכבת ממשלת אחדות, ולא החלטת בית המשפט. כפי שציינתי פעמים רבות, אחדות היא הפתרון היחיד והנכון – פתרון שמבטא הלכה למעשה את בחירתם של אזרחי ישראל. אני סבור שבימים שבהם מגיפה מסכנת אותנו מבחוץ והשסע קורע אותנו מבפנים על כולנו להתעלות ולהתאחד. העם שלנו זקוק לאחדות, לממשלת אחדות".

"בכל הכבוד, חוששני שבית המשפט הנכבד לא הספיק לעיין לעומקה של תגובתי בטרם הוציא את פסק דינו, שכן בתגובתי הראיתי כיצד אין הדברים חד משמעיים באשר למועד מינויו של יו"ר קבוע, והניתוח הנכון הוא שבסופו של יום יו"ר קבוע נבחר מהר כשתוצאות הבחירות ברורות או כשמתגבשת מלכתחילה הסכמה רחבה על זהותו של יושב-ראש הכנסת".

"אני חולק על עמדתו של בית המשפט הנכבד בקבעו כי פסק דינו מקנה עצמאות לכנסת. אני סבור שמשמעותו של פסק הדין היא פגיעה אנושה בכנסת כרשות עצמאית. פסק הדין כופה עליי מועד סמוך לכינון הכנסת שלא ברור כלל ועיקר כיצד מועד זה נבחר ומדוע דווקא מועד זה ולא אחר. וזאת בשעה שכנסת כרשות עצמאית הייתה צריכה להגיע לנושא בחירתו של יו"ר קבוע בהסכמה רחבה וזאת כפי שנעשה ברובן המוחלט של הכנסות הקודמות, כפי שהדגמתי בתגובתי הקודמת", דברי אדלשטיין.

 

דרמה פוליטית בשידור חי: אדלשטיין הודיע במליאה על התפטרותו • צפו

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
18 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כל הכבוד ליולי אדלשטיין שמוכיל שהוא עובד ה' אמיתי. לא מפחד על עצמו אלא את הטוב והישר בעיני ה'.
זה מזכיר לי את זה שמשה רבינו הרג את המצרי ובכך אמר שהאדון האמיתי שלו הוא הקבה ולא אף אדון אחר.
זה תחילת גסיסתה של מלכות הרשעה. ממש ממש גאולה.

יופי יופי
אדלשטיין אל תיכנע
לך בכוחך זה והושע את ישראל
פעם אחת להוריד לגב"ץ את השיניים

כל הכבוד….
אני השתכנעתי מהטיעונים המנומקים בטוב טעם…. נקווה ששופטי בג"ץ יתעלו על עצמם ויכבדו את החלטתו. ולא יגררו שוב לפוליטיקה הקטנה של יאיר לפיד וצוות אדום לבן…. ובמיוחד שמדובר בסה"כ בעיכוב של מספר ימים בלבד.

גבר אמיתי כל הכבוד יולי מחזיקים לך אצבעות בן אדם שעומד על שלו ללא רתע

לדעתי חיה מגזימה מאוד
צריך להבדיל אלף אלפמ הבדלות לפני שכותבים דבר כזה על…

לכל המגיבים איך הגעתם לעובד ה ? הושע את ישראל ?
כאילו כל מלכות הקב"ה תלויה באיך יתנהגו בכנסת -מקום משכן רודפי הדת ?!

אנחנו צריכים אנשים ערכיים כאלה בכנסת. חבל חבל..
נקווה לטוב.

????☠⚠

הדמוקרטיה הישראלית בוכה
בית המחוקקים נכבש על ידי פיראטים
זהירות סכנה !!!

סוף סוף מישהו עושה את מה שכל העם רוצה

יולי אנחנו איתך!! עשית צעד נכון שלא נכנעת להם..
מעריכים אותך?

טוב מאד שעזב את תפקיד יו"ר הכנסת, תפקיד בזוי לשבת ולנהל גן ילדים קטנוני שכזה,התפקיד הזה מתאים ליאיר לפיד שאוהב לשבת ולצעוק בלי רמה.

נסחפת רחוק מאוד מאוד,
זה עזות מצח להשוות בין יהודי בקושי מסורתי למשה רבנו עליו השלום!
אתם עברתם כל גבול!

אלוף !

מישהו בביקורת כאן נרדם?
משה רבינו?
עובד ה'?
מחלל שבת!
אוכל נבלות וטרפות!
מה קרה לנו?

עם כל הכבוד והערכה שאין לי למר אדלשטיין ,
לדמות פוליטיקאי למשה רבנו ע"ה זה פגיעה חמורה בכבודו של הצדיק.

יואל היקר חזק ואמץ. הראית והוכחת מה דעת רוב הציבור היהודי על בית המשפט שליחי הקרן החדשה וצאצאי הערב רב. תודה יולי

מי שכתבה שיולי אדלשטיין החילוני דומה למשה רבינו שתלך לחפש את הקבר הלא נודע של משה ותרוץ לבקש סליחה לפני שמידת הדין תפגע בה ח"ו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו