צילום: דוברות הכנסת עדינה ולמן

דרמה פוליטית בשידור חי: אדלשטיין הודיע במליאה על התפטרותו • צפו

יו"ר הכנסת הודיע בנאום המליאה על התפטרותו מתפקידו ותקף את החלטת בג"ץ בחירפות: "החלטת בג׳צ מחריבה את עבודתה של הכנסת, התערבות גסה ויהירה של הרשות השופטת, חותרת תחת יסודותיה של הדמוקרטיה הישראלית"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם


צילום: באדיבות ערוץ כנסת

בעקבות החלטת בג"ץ שחייבה אותו להביא להצביע היום את החלפתו, החליט יו"ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין להתפטר מתפקידו והודיע על כך בפתח ישיבה מליאה שהתכנסת לפני מספר דקות: "למען מדינת ישראל ובכדי לחדש את הרוח הממלכתית בישראל – אני מתפטר בזאת מתפקידי כיושב ראש הכנסת. נתפלל, ואף נפעל, לימים טובים יותר".

אדלשטיין הסביר את החלטתו ותקף את בחריפות את החלטת בג"ץ: "ביום שני השבוע, בית הדין הגבוה לצדק קבע, שעל יושב ראש הכנסת להעמיד להצבעה עוד השבוע את בחירתו של יושב ראש הכנסת החדש. החלטת בג׳צ אינה מבוססת על לשון החוק, אלא על פרשנות חד צדדית וקיצונית. החלטת בג׳צ סותרת את תקנון הכנסת. החלטת בג׳צ מחריבה את עבודתה של הכנסת. החלטת בג׳צ מהווה התערבות גסה ויהירה של הרשות השופטת בענייניה של הרשות המחוקקת הנבחרת. החלטת בגצ פוגעת באופן חסר תקדים בריבונות העם ובריבונות הכנסת. החלטת בג׳צ חותרת תחת יסודותיה של הדמוקרטיה הישראלית".

"כדמוקרט", הוסיף יו"ר הכנסת המתפטר, "כיהודי-ציוני, כמי שנלחם נגד משטרים אפלים, וכיושב ראש של בית הנבחרים – אני קובע שהחלטת בג׳צ היא החלטה שגויה וחמורה המביאה לידי ביטוי ליקוי מאורות מסוכן. חברי הכנסת, כמי ששילם מחיר אישי כבד של שנות מאסר ועבודות פרך על הזכות לחיות כאזרח במדינת ישראל, אין צורך בהסברים עד כמה אני אוהב את מדינת ישראל ואת עם ישראל".

"ולכן, כדמוקרט, כיהודי-ציוני, כמי שנלחם נגד משטרים אפלים, וכיושב הראש של הבית הזה – לא אניח לישראל להידרדר לאנרכיה. לא אתן יד למלחמת אחים. אפעל על פי רוחו של מנחם בגין אשר ביוני 1948, בימי האלטלנה, מנע מלחמת אחים. חברי הכנסת, אזרחי ישראל – בימים אלה העם שלנו זקוק לאחדות, זקוק לממשלת אחדות. בימים, בהם מגיפה מסכנת אותנו מבחוץ והשסע קורע אותנו מבפנים, על כולנו לנהוג כבני אדם, על כולנו להתעלות. על כולנו להתאחד", כך אדלשטיין.

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד על התפטרותו של יו"ר הכנסת: "יו"ר כנסת שמפר צו של בית המשפט העליון זו אנרכיה. נתניהו שלח את יולי לשרוף את הדמוקרטיה? איפה חברי הכנסת ההגונים של המחנה הלאומי? אנחנו נגן על הדמוקרטיה בכל דרך".

ח"כ אורי מקלב על התפטרות אדלשטיין: "התפטרות יו"ר הכנסת אדלשטיין משקפת את האנרכיה השלטונית של שלטון הבג"ץ לאורך זמן רב במדינה ואת הפערים בין עת החירום שהעם והעולם נמצא בו לבין ההתנהלות הפוליטית והאחראית שהיתה מצופה מאנשי כחול לבן. עוד לא מאוחר, זה העת לתקן זאת". 

יו"ר סיעת הליעוד ח"כ מיקי זוהר: "‏החלטתו של אדלשטיין להתפטר מהכנסת מובנת, התנהלותו של בג״ץ חסרת אחריות, הרסנית ומוטה בדיוק כמו התנהלותם של כחול לבן, ליברמן והרשימה המשותפת. ‏אני קורא לרה״מ – הפסק את המגעים עם כחול לבן לאחדות, המתן לקבלת המנדט מהנשיא ונסה להקים ממשלה. ‏אם לא תצליח להקים, בע״ה ננצח בבחירות".

יו"ר מרצ ח"כ ניצן הורוביץ על התפטרות יו"ר הכנסת אדלשטיין: "מביש לראות את אדלשטיין מסיים כהונה ארוכה בחוסר ממלכתיות וחוסר כבוד לכנסת ולציבור. בדרך החוצה הוא משמיע דברי בלע על בג"ץ וגם דואג להפר את החלטת בית המשפט ולא לקיים הצבעה על יו"ר כנסת חדש עוד היום".

"אדלשטיין ושאר חברי הימין המתלהמים נגד החלטת בג"ץ. כדאי שתפנימו: לא נועדתם לשלטון נצחי. לא בג"ץ הוא זה שמפריד אתכם מהכיסא, זה הציבור. היו בחירות, 3 פעמים ברצף, איבדתם את הרוב בכנסת. פשוט מאוד. מספיק להתבכיין", דברי הורביץ.

ח״כ תמר זנדברג בתגובה להתפטרות אדלשטיין: "התפטרות אדלשטיין לא מבטלת פסיקת בג״ץ. אם לא יכול מצפונית לקיימה טוב שהתפטר אבל הפסיקה לא נוגעת לו כאזרח פרטי אלא כיו״ר מוסד שלטוני. או שהוועדה המסדרת לוקחת פיקוד ומפעילה את הכנסת או שהיא בוחרת סגן שיעשה זאת. בכל מקרה אדלשטיין לא יכול להפר פסיקת בג״ץ בהתפטרות והכנסת חייבת לקיימה".

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' על התפטרות יו"ר הכנסת אדלשטיין "יו"ר הכנסת יואל יולי אדלשטיין מקריב את עצמו בממלכתיות ראויה להערכה על מזבח הדיקטטורה השיפוטית. בהתפטרותו מגן יו"ר הכנסת על הדמוקרטיה הישראלית ועל עצמאותה החשובה של הכנסת ומסרב לקיים פסיקה שדגל שחור מתנוסס מעליה. יום עצוב למדינת ישראל".

ח"כ ד"ר שלמה קרעי, הליכוד: "החלטת יו"ר הכנסת להתפטר מצערת. הוא יו"ר הרשות המחוקקת ודווקא למען הרוח הממלכתית ולמען משטר תקין הוא היה צריך להודיע לבג"צ שאין להם סמכות בנוגע לסדר הדיון בכנסת. יולי, אתה עדיין יכול להתחרט ולמשוך את מכתב ההתפטרות. אחרת זה יהיה פספוס גדול שיעלה לכולנו ביוקר עכשיו ובעתיד".

תא״ל (במיל׳) מירי רגב, שרת התרבות והספורט: "כפיים. גנץ, לפיד, אשכנזי, בוגי וליברמן, הצלחתם. אתם חתומים בדפי ההיסטוריה על אחד המהלכים השפלים ביותר שידעה הדמוקרטיה הישראלית. יו"ר הכנסת מתפטר בשעת חירום שהאנושות לא ידעה כמוה. הנה, קיבלתם מה שרציתם, קחו את זה מכאן, נהלו זאת לבד, מיעוט יהודי יחד עם רשימת תומכי הטרור".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
7 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בת מישפט של סדום. השיבה שופטנו והראשונה כבר

אדם ערכי והוא עוד יהיה נשיא המדינה
חבל על אנשים טובים כאלה
אבל הכל מאת ה' ומה ההמשך של הפזל אנחנו הקט' לא יודעים…
נקוה לבשורות טובות במהרה וכל אויבנו מבית ומחוץ יפלו לתהום!!

החלטה ראויה ונכונה .
בג"צ טעון טיפול יסודי . אבל אסור שנגיע למלחמת אחים .
נקווה שבבחירות הבאות גוש ימין חרדים יקבל 70 מנדטים ובא לציון גואל

כמה צודק..
בג"ץ מחריב פה את כל יסודות המדינה

נשיקה

כל הכבוד יולי אוהבים אותך!!!!!!!!!!! חזק ואמץ!!!!

מי כתב לך את הנאום הזה אני לא מאמין שזה אדלשטין כצב את המלים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture