צילום: אלעד מלכה

גנץ צפוי לבקש מחר ארכה מהנשיא; נתניהו קורא לקיים הערב פגישת מו"מ

יו"ר כחול לבן יבקש מהנשיא ארכה למנדט להרכבת הממשלה, בליכוד מתנגדים קוראים לריבלין להעביר את המנדט לנתניהו. הליכוד: נתניהו פנה לגנץ כדי לקיים פגישה ובין צוותי המו"מ. יועצו של גנץ: "מבחינתנו אפשר לחתום על הסכם קואליציוני כבר הערב"

ראש הממשלה בנימין נתניהו פנה הערב (מצואי שבת) ללשכת יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ כדי לקיים עוד הערב פגישה במעון ראש הממשלה ובין צוותי המשא ומתן, "מתוך רצון טוב ואחריות לאומית להקמת ממשלת אחדות בהקדם האפשרי" – כך נמסר הערב בהודעה רשמית מהליכוד. גורמים בכחול לבן אמרו ל'חדשות JDN' כי ככל הנראה לא תתקיים הערב פגישה בין נתניהו לגנץ.

ההודעה מגיעה על רקע הדיווחים כי גנץ צפוי לפנות מחר לנשיא המדינה ראובן ריבלין ולבקש ממנו ארכה למנדט להרכבת הממשלה. המנדט שהוענק לגנץ יסתיים ביום שני בחצות, ולנשיא יש אפשרות להעניק לגנץ ארכה של עד 14 ימים נוספים, או להעביר את המנדט לנתניהו.

במפלגת הליכוד מנסים למנוע את האפשרות שהנשיא יתן לגנץ הארכה. בהודעה שפרסם שר האנרגיה, יובל שטייניץ, נאמר: "אני קורא לנשיא ראובן ריבלין להעניק את המנדט להרכבת הממשלה לרה"מ נתניהו כבר ביום שלישי הקרוב, זאת כדי לקדם ולזרז את הקמתה של ממשלת אחדות". עוד אמר השר שטייניץ: "מאחר שמוסכם שנתניהו יהיה ראש הממשלה הראשון ברוטציה – כל עיכוב בהטלת המנדט עליו, עלול לעכב את הקמתה של הממשלה החדשה, שעם ישראל כל כך זקוק לה במצב החירום הנוכחי".

שר החוץ ישראל כ״ץ פרסם דברים דומים וכתב כי הוא "קורא לנשיא המדינה ראובן ריבלין להטיל את המנדט להרכבת הממשלה על רה״מ בנימין נתניהו, במידה ולא יעלה בידי ח״כ בני גנץ להקים ממשלה עד תום התקופה שהוקצבה לו. בימים אלה מדינת ישראל זקוקה לממשלה יציבה שתתמודד מול האתגרים הגדולים בפניהם אנו ניצבים, ועל כן במקרה כזה יש להטיל את הרכבת הממשלה על בנימין נתניהו שלו הסיכוי הגבוה להרכיב במהירות ממשלה רחבה ויציבה".

רונן צור, יועץ התקשורת של גנץ אמר בראיון ל'חדשות 12' כי "מבחינתנו הכל מוכן. ביום שני כבר היו סיכומים בין שתי המפלגות, ואז הצד השני קיבל החלטה לסגת, כנראה בגלל שיקולים כאלה ואחרים. כל אחד נתן וקיבל בהתאם למה שהיה חשוב לו". לדבריו, "מבחינתנו אפשר לחתום על הסכם קואליציוני כבר הערב". עוד הוסיף כי, "זה לא נכון להיכנס לשיח של איומים ואולטימטומים כשאנחנו נמצאים כפסע מהקמת ממשלת חירום, שנתניהו אמר שהיא חשובה יותר מכל שיקול אחר. ממשלת חירום היא בהחלט צו השעה אך לא בכל מחיר".

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מסכן גנץ שהאמין למילה של נתניהו…

גנץ הפתי – האמנת לשקרניהו – עכשיו תאכל אותה

גנץ המסכן לא הבין דבר אחד – שכאן בישראל זה לא ימין ושמאל אלא ערסים חסרי תרבות מול בני אדם ,
וכל אחד שנתקל בערסים , ומי בישראל לא נתקל בהם, יודע שהם בדיוק כמו ערבים – מבינים רק כח ,
וברגע שגנץ התקפל הוא נתפס בעיניהם של הערסים מהליכוד כחלש ואפשרי לסחיטה

אולי תסימו כבר לריב!
ב"ה ל"ל (לפיד ליברמן) מתרסקים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו