צילום: דוברות הכנסת - עדינה ולמן

גנץ ביקש מהנשיא את הארכת המנדט; כחול לבן: "לא ננהל מגעים בתקשורת"

יו"ר כחול לבן כתב לריבלין כי "אני חושב שאנו קרובים לחתימת הסכם, וזה מחייב אותנו לפרק זמן נוסף על מנת להגיע להסכם סופי". כחול לבן בתגובה להזמנה הפומבית לפגישה: "את המגעים ננהל בערוצים הרשמיים של צוותי המשא ומתן ולא בתקשורת"

יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ פנה הערב (מוצאי שבת) לנשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין וביקש את הארכת המנדט: "קיימנו מגעים אינטנסיביים להקמת ממשלה. למעשה, אני חושב שאנו קרובים לחתימת הסכם, וזה מחייב אותנו לפרק זמן נוסף על מנת להגיע להסכם סופי", כתב גנץ לריבלין.

עוד הוסיף כי "המשבר הפוליטי, הרפואי והחברתי, הביאו אותי לכלל החלטה שגם במחיר פוליטי ואישי כבד אני אעשה כל שאוכל בכדי להקים ממשלה יחד עם מפלגת הליכוד. החלטתי כי לעת הזו יהיה נכון לדחות הישגים ושאיפות חשובים על מנת לעשות את הנדרש. המהלך חייב אותי לעשות צעדים פוליטיים קשים בעלי משמעות לאומית".

גנץ פנה לריבלין וביקש ממנו לקבל הארכה של שבועיים על מנת להקים ממשלה, והעריך, כי: "נוכל לעמוד באתגר שהציב לנו המצב, וגם הציב לנו נשיא המדינה במתווה שהוצג על ידו, בכדי להקים ממשלת פיוס לאומית שתפעל למען כלל אזרחי המדינה, תשמור על מוסדותיה, תתמודד עם אתגר הקורונה ותתחיל את תהליך השיקום הכלכלי הנגזר מכל אלה".

בתוך כך, בכחול לבן הגיבו להזמנה הפומבית של נתניהו לפגישה הערב ומסרו כי "נמשיך במאמצים להקים ממשלת חירום ואחדות שתטפל במשבר הקורונה על השלכותיו הרפואיות, הכלכליות והחברתיות, תשמור על שלטון החוק ותמנע בחירות רביעיות. את המגעים ננהל בערוצים הרשמיים של צוותי המשא ומתן ולא בתקשורת".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לא יקבל .

ממה נפשך, אם קרובים לחתימת הסכם עם הליכוד מה זה משנה אם המנדט יועבר לנתניהו, נתניהו ימשיך מאותה הנקודה בה הם אוחזים. אם החשש הוא שלא יחתם הסכם עם הליכוד מכל סיבה שהיא, חבל לבזבז שבועיים נוספים, הרי גנץ לא יוכל להקים ממשלה עם מישהו אחר, מתמיכת הערבים הוא כבר יכול לשכוח..

ם

גנץ קיבל את המנדט על חודו של קול או שניים. אין טעם להאריך את המנדט כאשר בצד השני יש לנתניהו כמעט את אותו מספר ממליצים ואולי כעת אפילו יותר. בפרט שהאופציה של גנץ כעת היא רק ללכת עם נתניהו אז בשביל מה הוא צריך להחזיק במנדט?

ם

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו