דיווחים בסוריה: 7 נהרגו ב"תקיפה הישראלית", בהם ילד ו-2 אזרחים

הטלוויזיה הסורית דיווחה כי שלושה אזרחים נהרגו וארבעה נפצעו בתקיפה באזור דמשק שמיוחסת לישראל, ייתכן שנהרגו מרסיסי תגובת הנ"מ. על פי הארגון הסורי לזכויות אדם, עוד שלושה לוחמים משורות המיליציות של איראן נהרגו בתקיפות

הטלוויזיה הסורית טוענת כי שלושה אזרחים, בהם ילד, וכן ארבעה אנשי מיליציות פרו-איראניות, נהרגו ועוד ארבעה נפצעו, כתוצאה מנפילת רסיסי הטילים ששיגרה ישראל, על פי דיווחים זרים, על בתי תושבים בפרברי דמשק. מרכז המעקב הסורי מסר מוקדם יותר: "התקיפות כוונות לאזור דרום ודרום מערב דמשק, אזורים שהם מוקדים של המיליציות הפרו איראניות וחיזבאללה. לא ידוע על נפגעים בשורותיהם".

ב"מרכז המעקב הסורי אחר זכויות אדם", ארגון אופוזיציה שדיווחיו מהמתרחש בסוריה נחשבים אמינים בדרך כלל, אמרו כי פרט לאזרחים, נהרגו עוד ארבעה אנשי מיליציות פרו-איראניות. בנוסף ציינו במרכז המעקב כי בתקיפה הושמדו כמה מבנים ולא ברור אם האזרחים נהרגו מפגיעת שברי טילים ישראליים או מטילי יירוט סוריים. בערוץ אל חדת' נטען כי התקיפה כוונה נגד מיליציה איראנית באזור אל-כיסווה.

סוכנות הידיעות הממלכתית בסוריה 'סאנ"א' דיווחיה כי מערכות ההגנה האווירית הסוריות יירטו "מטרות עוינות" מעל בירת דמשק. לפי הדיווח, מערכות ההגנה האווירית יירטו את מרבית הטילים ששיגרו מטוסי קרב ישראליים שהגיעו מדרום לבנון. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, שמקום מושבו בבריטניה, הותקפו מטרות ועמדות של המיליציות ושל חיזבאללה, באזור המתפרש מאל-כיסווה ועד פרבריה הדרום-מערביים דל דמשק. זהות הלוחמים טרם ידועה.

סוכנות הידיעות "סטפ", המזוהה עם האופוזיציה הסורית, דיווחה שהתקיפה בוצעה לעבר עמדה של מיליציות פרו איראניות באזור אל כיסווה. באופוזיציה הסורית מעריכים שאיראן תנסה ליזום תגובה מדודה משטח סוריה, דבר שהנשיא בשאר אל-אסד אינו רוצה בו, כדי להוכיח שהנוכחות שם פעילה וכדי להרתיע את ישראל.

שר הביטחון בנט רמז אתמול לחידוש קרוב של מדיניות התקיפות הישראליות בסוריה. במסיבת עיתונאים בנושא הקורונה אמר בנט: "תהיו עם אוזניים ערניות לדברים ואתם תראו או תשמעו. לא רק שאנחנו ממשיכים לבלום את ההתבססות האיראנית בסוריה, אנחנו עברנו חד משמעית מבלימה לדחיקה החוצה". עוד הוסיף שר הביטחון: "במקביל (לעיסוק היחידות המיוחדות של צה"ל במשבר הקורונה) – לא ינום ולא יישן צה"ל. אני קובע, זה ביתר שאת, בעוצמות שלא ידענו בעבר, וזה מצליח".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו